Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
NANO.DK
Bruger
Oprettet: 29-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 185
|
Emne: Mac mini win7 hdcp og static ip Sendt: 20-November-2010 kl. 00:29 |
Hey Jeg har lige installeret windows 7 på min mac mini istedet for snow leopard.
Nu har jeg så et lille problemet.
Mac minien har kun et netkort og jeg bruger både dhcp og static ip.
Dhcp til internet og static ip til lan.
Dette er ikke noget problem i snow leopard.
Men i windows 7 ved jeg ikke hvordan dette er muligt.
Er der nogle der kan hjælpe?
|
Tv - Pioneer 5090, Macmini med plex
Computer - Cpu: I7 2.6@4.0 ghz Ram: 4x2gb Dominator GT@3ghz Gfx: Evga 480Gtx Dsp: Samsung syncmaster 226bw Hdd: 60gb Ocz Vertex Mb: Evga X58 Sli
|
 |
pfugl
Guld medlem
Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
|
Sendt: 20-November-2010 kl. 08:53 |
Hvis du kun har et netkort kan du ikke bruge både dhcp og static ip på samme tid. Det ene udelukker det andet, så det er enten eller. Jeg forstår ikke helt hvad du mener med DHCP til internet og static IP til lan. Er din maskine ikke koblet på lan'et når du bruger internet? Eller taler du om trådløs WIFI til internet? I så fald har du i realiteten 2 netkort (et trådløst og et ethernet kort), og kan godt køre DHCP på det trådløse og fast IP på ethernet adapteren. Åbn "Network and sharingcenter" (eller hvad det nu hedder på dansk) gå ind i: change adapter settings, højreklik på den relevante adapter, og vælg properties (egenskaber), derefter vælg properties for IP version 4. Her kan du vælge DHCP eller fast IP.
|
/Peter
|
 |
NANO.DK
Bruger
|
Sendt: 20-November-2010 kl. 13:34 |
Nej vel? Det kunne jeg bare dajeg havde snow leopard installeret, så det må da være en muliged i win7, det var nemlig muligt i win xp.
|
Computer - Cpu: I7 2.6@4.0 ghz Ram: 4x2gb Dominator GT@3ghz Gfx: Evga 480Gtx Dsp: Samsung syncmaster 226bw Hdd: 60gb Ocz Vertex Mb: Evga X58 Sli
|
 |
claus_jac
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
|
Sendt: 20-November-2010 kl. 14:17 |
det er typisk din router der fungerer som dhcp server eller som "udbyder" af ip-adresser. det er der du vælger om du vil køre med statisk eller dynamisk ip. der er ikke behov for at køre med 2 forskellige netkort. det lyder undskyld jeg siger det - temmelig klodset. du får jo dit netværk ind gennem en router, så når mini'en er koblet på det hvad enten det er trådløst eller kablet så har du både adgang til dit lan og dit internet på en og samme tid. - Med mindre du selvfølgelig har lavet et virtuelt lan - men kan ikke helt se ideen i det til hjemmebrug.
|
 |
NANO.DK
Bruger
|
Sendt: 20-November-2010 kl. 14:30 |
Jeg har desværre ikke nogen router :( Jeg har Perspektivbredband og der fulgte et "modem" med
|
|
 |
claus_jac
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
|
Sendt: 20-November-2010 kl. 20:57 |
så kan jeg da kun anbefale at bruge de 300 en billig en koster. Det er bedre end ingenting og gør så afgjort livet lettere i ejendommen når der er mere end 1 fast maskine der skal kunne komme på. nu kender jeg ikke lige perspektiv bredbånd og hvad det er de serverer til dit stik, men det behøver ikke nødvendigvis være mere kompliceret end http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=673331
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19835
|
Sendt: 20-November-2010 kl. 22:22 |
NANO.DK skrev:
Er der nogle der kan hjælpe?
|
Egenskaber for LAN forbindelse -> Egenskaber for TCP/IP version 4 -> Alternativ konfiguration. Men gør det letteste - køb en router. Klaus
|
|
 |
NANO.DK
Bruger
|
Sendt: 21-November-2010 kl. 00:22 |
Desværre KlausDM Dette har jeg prøvet uden held.. det er som om den ignorere det :(
Og der KAN ikke bruge router til netop deres opsætning.. da deres modem jo bruger er brugernavn og kode som jeg ikke må få fra dem :(
|
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19835
|
Sendt: 21-November-2010 kl. 00:34 |
NANO.DK skrev:
Dette har jeg prøvet uden held.. det er som om den ignorere det :(
|
Okay, pas så....det virker her.
NANO.DK skrev:
Og der KAN ikke bruge router til netop deres opsætning.. da deres modem jo bruger er brugernavn og kode som jeg ikke må få fra dem :(
|
Hvis din computer står til DHCP når du skal på internet, kan du netop bruge en router. Du skal lade deres modem sidde og koble routeren på i stedet for din computer. Ruouteren sættes op til at køre DHCP på WAN siden og får nu tildelt en IP adresse, præcist som din PC gør det. Du kan dog være udsat for at din "DHCP lease tid" er en time eller mere og bundet op på MAC adressen på dit netkort på computeren. Sluk for computer og modem om aftenen, sæ router imellem og det virker efter 5 minutter næste morgen. Klaus
|
|
 |