recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mac Mini, XBMC og YouSee.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mac Mini, XBMC og YouSee.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Pliko Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-April-2007
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pliko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mac Mini, XBMC og YouSee.
    Sendt: 25-April-2013 kl. 13:44

Hej alle,

Jeg købte tidligere på året et Mac Mini (2012 – i5, 4Gb Ram) med det formål at bruge den til en alt-besejrende medieboks. Først forsøgte jeg med mig med Plex, men valgte af flere forskellige grunde at vende tilbage til XBMC, som jeg også tidligere har nørklet med.

Det virker alt sammen fint, men nu har nysgerrigheden meldt sig i forhold til hvad jeg yderligere kan få maskineriet til. Mest interesseret er jeg  i om det er muligt helt at skille sig af med YouSee-boksen, ved at bruge PVR-funktionen i XBMC? Det skal siges at jeg hverken har brug for "Start forfra" eller "Arkiv"-funktionerne som YouSee-boksen indeholder, blot kanalerne, samt muligheden for at optage dem.

Jeg har luret lidt på en EyeTV Sat (Elgato) da den ser ud til at kunne acceptere Yousee-kortet uden de store problemer og dermed vise alle mine kanaler (eller tager jeg fejl?). MEN jeg har dog ikke kunne finde nogen steder hvor folk har fået XBMC og EyeTV til at virke sammen med alle funktionerne, altså også optage-funktionen eksempelvis.

Derfor ville jeg rigtig gerne høre om der var nogen der havde erfaringer med enten Elgato-produkterne og XBMC, eller om der alternativt findes bedre løsninger til at samle alle funktionerne i systemet.

Tak på forhånd.

Redigeret af Pliko - 25-April-2013 kl. 13:51
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2013 kl. 21:38
eyetv sat fungerer udelukkende til satellit og virker derfor ikke med yousee. Hvis du har tilkøbt kodede kanaler så er du tvunget på noget i retning af terratec h7, som kan tage dit kort, ellers hvis du "blot" har standard pakkerne så skal du overhovedet ikke bruge noget som helst kort, men din TV-tuner skal kunne håndtere DVB-c - såsom eyetv hybrid, terratec h5/h7 eller lignende. Jeg har ikke prøvet xbmc's pvr funktionalitet, elgato's eget eyetv fungerer fortrinligt for mit vedkommende til TV kigning og optagelse. 
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu