|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Jimmbo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2007 Sted: Risskov.. Status: Offline Point: 1966 |
![]() |
|
Hej folkens!
Tak for alle jeres svar. Noget tyder på at jeg skal holde mig fra Mac egene muse. Men jeg kan se der bliver nævnt noget om spil. Det er så her Mac-nooben kommer op i mig. Hvilke spil kan man da spille på den største 13-tommer Mac pro? Jeg ved at Diablo 2, Warcraft 3 og Football Manager 2010 er kompatibel med Mac, men findes der også FPS spil, som sådan en Mac pro kan trække? |
||
TV: Panasonic TX-P42G10E
Medier center: Popcorn Hour A-200 BD: Playstation 3 slim 320 GB Forstærker: Marantz SR6005 F-højtaler: DLS R66 C-højtaler: DLS RC55 B-højtaler: KEF 2005 SUB: KEF PSW2000 |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12444 |
![]() |
|
Jeg synes at Apples nye tastatur er fantastisk. Tasterne minder BESTEMT ikke om dem man fandt på de gamle hjemmecomputer/konsoller med indbygget tastatur. Måske lidt af udseende, men bestemt ikke når man trykker på dem. Jeg gik selv fra et gammel Compaq-brandet Logitech tastatur, som jeg i mange, mange år aldrig fandt en værdig afløser til. Da jeg skiftede til Mac mente jeg dog at det nok blev nødvendigt med et Apple-tastatur, og jeg kunne ikke være mere lykkelig for at have skiftet til et af de hersens nye alu-tastaturer. Apple-mus har jeg ikke den store fidus til. Jeg havde ikke nok til Mac OS X i standard-Logitech musen med to knapper og scroll-dims, så jeg købte sådan en her, som jeg er ret godt tilfreds med. |
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
|
Synes det til gengæld er utroligt dårligt fra Apples side at man skal tænde for Bluetooth på sin mac for at kunne bruge musen. Så er man mere såbar for at blive hacket af naboen. ![]() Redigeret af Cyberguyen - 24-Maj-2010 kl. 17:29 |
||
![]() |
||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
|
Som standart er Bluetooth slået til på de nye mac der bliver lev. med Bluetooth mus/tastatur. At man så er mere såbar for at blive hacket af naboen. på grund af men bruge Bluetooth mus/tastatur. er den anden sag, men det er man jo også hvis man bruger den indbygget WiFi, og det er Apple ikke ene om. |
||
![]() |
||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
|
nu kan man jo vælge om BT skal være synlig eller ej. og for at tingene overhovedet virker skal de jo ligesom parres. Så BT er unægtelig en hel del mere sikker end dit standard wfifi signal. og hvorfor kræver alle andre mus en dongle? - tja fordi BT ikke er integreret i særlig mange bundkort til stationære og der derfor skal være en BT dongle - hvis PC-verdenen tog teknologien mere til sig så ville det også være lettere - men du skal jo netop heller ikke anvende en dongle hvis din maskine har bt onboard og du så rent faktisk vælger at bruge en bt mus eller et bt tastatur. som fx et logitech mx5500 sæt.
Hvad angår kvaliteten af mus og tastatur - så er deres alu keyboards nok tæt på at være i absolutte topklasse sammen med dinovo edge fra logitech og deres illuminated keyboard (som jeg tester lidt på i øjeblikket, men bruger et alu-keyb på arbejde) hvad angår musene er jeg desværre vant til at bruge mere end en knap - så der går jeg altid logitech vejen og vil absolut ikke af med min vx nano på nogen måde. og på nær den radio-dongle den skal bruge så er det plug and play lige ud af landevejen. - hvert fald på en mac - jeg er ikke ubetinget fan af logitechs "software" på windows platformen - det synes jeg personligt er noget værre skrammel. Heldigvis fungerer de fleste ting out of the box med de drivere der er i OS. til gengæld - er man en pilfinger og har voldelige tendenser - så få fat i et gammel IBM keyboard til business brug - eller et af HP's til deres business maskiner - de kan ganske enkelt ikke slås ihjel. Her er der tale om deciderede hakkebrætter der virkelig tåler nogle tæsk. |
||
![]() |
||
JayKay ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: Helsingør, Dk Status: Offline Point: 549 |
![]() |
|
Jeg har lige købt Magic Mouse og Wireless keyboard og synes det virker rigtig godt.
Bruger det sammen med min Mac Mini. Har en Logitech mus med en usb dongle til min Macbook. Jeg synes ikke jeg har oplevet at Mac musen er dårligere end Logitech musen. Men igen er det nok fordi jeg ikke har så store hænder igen...
![]() |
||
![]() |
||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
![]() |
|
Det tror jeg ikke du regne med, det er ikke sådan lige til.
|
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
![]() |
||
nbu001 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-August-2004 Sted: CPH, DK Status: Offline Point: 890 |
![]() |
|
Jeg må sige, at både min nye MacMus og MacKeyboard spiller max på min spitnye MBP. De forskellige gesture funktioner er simpelthen for fede. Naturligvis er der en indlæringskurve, men jeg vil næsten tro at de fleste vil kunne opnå noget nær fuld fortrrolighed med dem, på under 14 dage.
Så når jeg bruger min MBP hjemme, sætter jeg min 24" LED Cinema Display til og bruger BT mus/tastatur - og det funker bare hver gang! At sammenligne Apples produkter med B&Os, hører ingen steder hjemme ![]() /Nils Redigeret af nbu001 - 24-Maj-2010 kl. 22:34 |
||
|
||
![]() |
||
Vanderlay ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1168 |
![]() |
|
Jeg synes det meget handler om, hvilke behov man har. Hvis man gerne vil have en mus eller et tastatur med mange knapper, er Apple helt klart ikke det bedste valg.
Jeg er dog slet ikke enig i, at ergonomien og funktionaliteten er ofret for design. Når først man har brugt Magic Mouse i et par timer føles andre mus (herunder Apples tidligere model) som at sidde med en bagekartoffel i hånden. Det eksterne tastatur synes jeg er perfekt - ikke bare at se på, men det giver den hurtigste skrivehastighed, jeg har prøvet. - har Startrek prøvet at skrive på dem eller bare læst sig til, at de ikke dur? |
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
|
Off topic... (undskyld) Sikkerhed er en illusion for mange... Dit BT eller trådløse netværk er hverken mere eller mindre sikkert fordi det ikke har et synligt SSID (navn), man kan stadig se at der er et netværk. Ligeledes er låsning af macadresse også ligegyldigt, da det nemt kan omgås. Det giver kun problemer når man skal fejlfinde og har glemt at netværket er låst til macadressen. Wifi med WPA2+AES implementering og en adgangskode på mere end 8 blandede tegn kommer du ikke på medmindre du gætter adgangskoden. Det er også smart at omdøbe sit trådløse netværk, så det ikke har et standardnavn. Det gør det sværere for de kriminelle at finde en angrebsvektor, når de ikke kender udstyret. Så hvis man er paranoid omkring sit trådløse netværk, så bør slet ikke benytte Bluetooth for det er endnu lettere at knække... |
||
![]() |
||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
![]() |
|
Ved godt det er off topic, men du må forklar hvorfor det er så meget lettere at knække bluetooth. Jeg ved at bluetooth benytter en unik adresse som tildeles af IEEE og ikke kan ændres. samt at enheden kan skjules. Frekvens hopning med 79 kanaler 1600 gange i sekundet og kaldt "pseudo random" Kryptering med/baseret på safer+ 128bit safer+ kræver autorisation kode med besked som også kaldes MAC, som dog intet har med en mac-adresse eller mac computer at gøre. men "message authentication code" Jeg vil ikke kaste benzin på bålet, men jeg kunne godt tænke mig at vide hvorfor det er endnu lettere at hacke/knække sig ind på bluetooth, fremfor wifi? |
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
![]() |
||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
|
http://www.google.dk/search?hl=da&safe=off&q=hacking+wpa2-aes&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=
men hop nu ikke videre i denne sag i den her tråd. Det der var hele pointen var sådan set at trådstarter sagtens kan købe et apple keyb og en apple mus hvis han har lyst det er hverken mere usikkert eller sikkert end alle andre løsninger, men til gengæld mere elegant. - jeg kan bedst lide keyboardet personligt, men det er en smags sag og han kan jo gå en tur i nærmeste fona eller elgifant for at se på dem. så er det jo muligt at danne sig sit eget indtryk. Det er jo trods alt ham der skal bruge det - vi har jo sådan set dannet os vores meninger og de bliver nok ikke ændret lige foreløbig :-) enten er man til de hvide taster/knapper/plastic eller også er man ikke! :-) |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |