|
MAC: sikkerhedskopi fylder meget |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
IPad behøver ikke være tilsluttet computeren for at overføre. Det sker via wifi med mindre det er slået fra. |
|||
antilles
Super bruger Oprettet: 05-Januar-2009 Sted: BallerupDenmark Status: Offline Point: 389 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg har ikke noget konkret viden om problemet, men billedet er det samme på min MAC. Jeg vil tro, og det er altså som sagt ikke noget jeg ved, at mac'en i traditionel Apple stil, gerne vil have plads til en masse housekeeping lokalt.
Jeg synes at have erfaret at time machine forsøge at gemme så meget historik som muligt. Dvs. den totale plads du har til backup bliver brugt relativt hurtigt. Derefter begynder den at lave en afvejning af hvad den tror du får brug for. For den kan jo i sagens natur ikke gemme ALT hvad du har haft liggende ALTID. Den lokale kopi bruges til at øge hastigheden i timemachine. Nu ved jeg ikke hvor ofte du bruger den, men hvis du spørger efter en fil som du lige har slettet, er det langt hurtigere at hente den fra en lokal timemachine backup end fra en NAS. Det gør faktisk også at Timemachine virker selvom du ikke er på dit hjemmenetværk. Du har jo masser plads på din mac, og den bruger bare den overskydende plads til lokal time machine backup. Det var noget jeg selv skulle vende mig til som tidligere windows bruger, du har bare ikke 100% kontrol over hvad der ligger på dit drev. "Det skal Apple nok styre for dig" :) Mit bud kort: Så når du begynder at fylde din HD, så vil backuppen automatisk blive mindre. Mac'en bruger overskydende plads til at øge hastigheden på Time machine i det daglige Martin
|
|||
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvis skydekontakten i Timemascihine skubbes til ext lager, mener jeg ikke den laver int backup. Backup sker så kun når ext HD tilsluttes.
|
|||
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6661 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Se her: http://pondini.org/OSX/LionStorage.html
- der er en forklaring på, hvad det er.
Backups are two different things:
Redigeret af Brixen - 15-December-2015 kl. 11:25 |
|||
Venlig hilsen
KB |
|||
Brixen
Funktioner
Tak(0)
|
||
Så, som antilles skriver, så er det noget Apple styrer. Hvis du kommer til at mangle pladsen, bliver den automatisk frigivet.
|
|||
Venlig hilsen
KB |
|||
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ok, det var jeg ikke klar over. Det er så først når den int HD er ved at være fyldt op, at backup blir et problem. Når den ext HD så blir sat til, slettes den int backup så?
Og lige mens vi er ved det. Da min Mac var til rep, slettede jeg alle dokumenter, og vil gerne have dem tilbage på Mac fra backup HD. Hvordan gør jeg det? |
|||
Brixen
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg ved kun hvad jeg læste på Apples side. Min egen Mac er stationær, så jeg har ikke lokale backups.
Du sætter bare din backupdisk til - går ind i den mappe, hvor dokumenterne lå - Starter TimeMachine appen (den i Dock eller Programmer) - så går du tilbage i tid, til du kan se dine dokumenter. Resten giver sig selv :-) Redigeret af Brixen - 15-December-2015 kl. 15:12 |
|||
Venlig hilsen
KB |
|||
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ikke forstået! Jeg åbner Dokumenter vha Finder, og gør hvilket? Trykker jeg på programmer, forsvinder Dokumenter
|
|||
Brixen
Funktioner
Tak(0)
|
||
Du skal selvfølgelig ikke trykke på Programmer i samme findervindue
Ellers træk TimeMachine ned i Dock, så er det lettere. Du skal sikkert også bruge Timemachine nogle gange.
|
|||
Venlig hilsen
KB |
|||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |