recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MAC: sikkerhedskopi fylder meget
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

MAC: sikkerhedskopi fylder meget

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2015 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af rene49 rene49 skrev:

Altså jeg det er ikke iPad eller iPhone. Har ingen iPhone og min iPad har aldrig været tilkoblet min bærbar. Computeren er en uge gsmmel. IPad tager sikkerheds kopi til icloud.

IPad behøver ikke være tilsluttet computeren for at overføre. Det sker via wifi med mindre det er slået fra.
Til top
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér antilles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2015 kl. 10:46
Jeg har ikke noget konkret viden om problemet, men billedet er det samme på min MAC. Jeg vil tro, og det er altså som sagt ikke noget jeg ved, at mac'en i traditionel Apple stil, gerne vil have plads til en masse housekeeping lokalt. 
Jeg synes at have erfaret at time machine forsøge at gemme så meget historik som muligt. Dvs. den totale plads du har til backup bliver brugt relativt hurtigt. Derefter begynder den at lave en afvejning af hvad den tror du får brug for. For den kan jo i sagens natur ikke gemme ALT hvad du har haft liggende ALTID.
Den lokale kopi bruges til at øge hastigheden i timemachine. Nu ved jeg ikke hvor ofte du bruger den, men hvis du spørger efter en fil som du lige har slettet, er det langt hurtigere at hente den fra en lokal timemachine backup end fra en NAS. Det gør faktisk også at Timemachine virker selvom du ikke er på dit hjemmenetværk.

Du har jo masser plads på din mac, og den bruger bare den overskydende plads til lokal time machine backup. Det var noget jeg selv skulle vende mig til som tidligere windows bruger, du har bare ikke 100% kontrol over hvad der ligger på dit drev. "Det skal Apple nok styre for dig" :)

Mit bud kort:
Så når du begynder at fylde din HD, så vil backuppen automatisk blive mindre. Mac'en bruger overskydende plads til at øge hastigheden på Time machine i det daglige

Martin
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2015 kl. 10:52
Hvis skydekontakten i Timemascihine skubbes til ext lager, mener jeg ikke den laver int backup. Backup sker så kun når ext HD tilsluttes.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6661
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2015 kl. 11:18
Se her: http://pondini.org/OSX/LionStorage.html

- der er en forklaring på, hvad det er.

Backups are two different things:  
  1. On a laptop's Startup drive (or a data drive) that's backed-up by Time Machine, they're Local Snapshots and aren't a problem, as they're temporary and will be deleted automatically if necessary.  

2. Think of these as (temporary) Versions for the files that don't have actual Versions.

3. But they're treated as free space by the Finder or Get Info, so those will show different amounts of free space than this display. See Time Machine FAQ #30 for details.

4. On an external HD, they're normal Time Machine backups (as in the second item in the sample).  Backups made by other apps are not included here, but will be in "Other."

Time Machine med lokale snapshots

Når du bruger en bærbar Mac, og sikkerhedskopidisken ikke er tilgængelig, opretter Time Machine lokale kopier af de arkiver, du opretter, ændrer eller sletter.

Du er sikkert ikke altid i nærheden af Time Machine-sikkerhedskopidisken, når du bruger din bærbare Mac. Når der ikke er forbindelse til sikkerhedskopidisken, opretter Time Machine kopier af de arkiver, du opretter, ændrer eller sletter, og arkiverer dem på startdisken. Disse kopier kaldes lokale snapshots. 

Redigeret af Brixen - 15-December-2015 kl. 11:25
Venlig hilsen
KB
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2015 kl. 11:30
Så, som antilles skriver, så er det noget Apple styrer. Hvis du kommer til at mangle pladsen, bliver den automatisk frigivet. 
Venlig hilsen
KB
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2015 kl. 11:37
Ok, det var jeg ikke klar over. Det er så først når den int HD er ved at være fyldt op, at backup blir et problem. Når den ext HD så blir sat til, slettes den int backup så?

Og lige mens vi er ved det. Da min Mac var til rep, slettede jeg alle dokumenter, og vil gerne have dem tilbage på Mac fra backup HD. Hvordan gør jeg det?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2015 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ok, det var jeg ikke klar over. Det er så først når den int HD er ved at være fyldt op, at backup blir et problem. Når den ext HD så blir sat til, slettes den int backup så?
Jeg ved kun hvad jeg læste på Apples side. Min egen Mac er stationær, så jeg har ikke lokale backups.

Og lige mens vi er ved det. Da min Mac var til rep, slettede jeg alle dokumenter, og vil gerne have dem tilbage på Mac fra backup HD. Hvordan gør jeg det?
Du sætter bare din backupdisk til - går ind i den mappe, hvor dokumenterne lå - Starter TimeMachine appen (den i Dock eller Programmer) - så går du tilbage i tid, til du kan se dine dokumenter.
Resten giver sig selv :-)

Redigeret af Brixen - 15-December-2015 kl. 15:12
Venlig hilsen
KB
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2015 kl. 17:14
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Jeg ved kun hvad jeg læste på Apples side. Min egen Mac er stationær, så jeg har ikke lokale backups.

Du sætter bare din backupdisk til - går ind i den mappe, hvor dokumenterne lå - Starter TimeMachine appen (den i Dock eller Programmer) - så går du tilbage i tid, til du kan se dine dokumenter.
Resten giver sig selv :-)

Ikke forstået! Jeg åbner Dokumenter vha Finder, og gør hvilket? Trykker jeg på programmer, forsvinder Dokumenter Confused
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2015 kl. 21:29
Du skal selvfølgelig ikke trykke på Programmer i samme findervindue Smile

Ellers træk TimeMachine ned i Dock, så er det lettere. Du skal sikkert også bruge Timemachine nogle gange.
Venlig hilsen
KB
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu