recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MAC Vs. PC?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMAC Vs. PC?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Christian J Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: MAC Vs. PC?
    Sendt: 21-Oktober-2007 kl. 23:12

Hej.

Jeg står og skal have ny bærbar. jeg har overvejet at købe mig en MAC for at prøve noget andet end windows.

Den MAC jeg har kigget på er en MacBook, men nu er det så jeg er lidt i tvivl. Af hvad jeg kan se så har den kun et 64Mb intel grafikkort, og det kan godt gøre mig lidt urolig da min nuværende bærbar har et 64Mb ATI grafikkort og den laver grafik ad helvede til. Der ud over så skal jeg også bruge en pc som jeg kan bruge til skole og spil. Dette betyder at jeg uden tvivl kommer til at bruge bootcamp programmet med XP på MAC computeren, da det ikke er alle de programmer jeg bruger til min skole som kan køre på andet en windows, men hvordan vil de komme til at køre, for ikke at nævne hvordan vil spil komme til at køre på en MAC?

Jeg har også hørt noget om at Appel/MAC skulle være ret så svære at få til at repere deres produkter over garentien, er dette rigtigt?

Og så sidst men ikke mindst, så kan jeg regne sammen at jeg kommer til at bruge mindst 1500kr på software og OS system før jeg i det hele taget kan komme igang med at bruge macen.

Så er MAC det ekstra værd sammen lignet med en PC som foreksempel en Zepto 6224W, hvor jeg har windows XP og office i forvejen?

Den bærbare skal bruges til Skole brug på HTX og DTU altså skal den være velegenet til sturiebrug og der ud over skulle den også gerne kunne køre lidt forskelligt i spil.

Til top
thomic Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2007 kl. 00:06
Jeg kan ikke svare på alle dine spørgsmål, men jeg kan fortælle lidt om mine erfaringer med min macbook. Jeg har installeret windows med boot camp, og har uden problemer kunne spille Command & Conquer Generals og Civilization 4.

Jeg er selv studerende ved DTU og har endnu ikke oplevet at nogle af de programmer der bruges der, ikke fandtes til mac os. Faktisk er computersystemet på DTU UNIX baseret, ligesom mac os.

Du skriver noget om 1500 kr på software for at komme igang. Det kan jeg ikke forstå. Mac OS X, som iøvrigt udkommer i ny version på fredag, er installeret på alle Apples computere. Man får desuden deres iLife softwarepakke. Skal du bruge en officepakke kan du gratis downloade OpenOffice eller NeoOffice. Endelig er der LaTeX, som også er gratis. Det er super til videnskablige rapporter.

Mac'en er super til skolebrug. Batteriet holder let 4 timer, hvis den kun bruges til almindelig kontorarbejde, såsom internet, skrivning etc.
Sony KDL-40D3000 | Sony RDR-HX910 | Denon DVD-1930 | Denon AVR-2805 | Samsung SMT-H3106 | QNAP TS-209 II | Squeezebox Duet & Boom | PlayStation 3 Slim
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu