|
Macbook Air eller ny iPad? |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4624 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det største problem med Macbook Air ift. sofabrug er efter min mening, at skærmen simpelthen ikke kan vippes langt nok tilbage. Hængslet forhindrer det. Det er fint til brug på et bord, men når man sidder med den i en sofa, synes jeg det er ret irriterende. Men ender med enten at ligge halvt ned eller sidde som en abekat for at finde en passende stilling. Sådan oplever jeg det i hvert fald. Derudover er jeg ekstremt glad for min. Jeg har den med det gamle design og den kører på 4. år nu. Batteriet er blevet lidt trægt, men ellers spiller den.
iPad synes jeg helt klart er at foretrække til sofa og hjemmebrug generelt. Men jeg synes dog også stadig den store iPad er for stor. Den kan stadig ikke rigtig holdes med en hånd. Man skal støtte den på noget. Og problemet med iPad Mini er, at skærmen altså er lidt for fnidret til en optimal oplevelse. Jeg ser ret meget frem til at iPad 5 kommer. Hvis de skærer en markant del af rammen af på den aflange led, så kan man pludselig holde den med en hånd og så må vægten også gerne komme betydeligt ned. Sker det, så skifter jeg personligt min iPad 2 :-) Alternativet er en iPad Mini med højere opløsning. Når man læser bøger så slår intet dog E-ink skærmene. Man kan ikke rigtig komme udenom Kindle her. De har ikke særlig gode E-ink skærme, men de er stadig langt, langt bedre end LCD-skærme til det formål.
Redigeret af Rasmus Larsen - 02-Oktober-2013 kl. 11:11 |
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
@Rasmus: Jeg hælder også mere til en ny iPad. Venter lige og ser om der kommer en smallere 5'er.
Min ver. 1 kan ikke køre nyere iOS end 5.1.1, og det er begyndt at irritere mig. Måske skulle jeg også kigge på E-ink skærm. Jeg har ikke prøvet at læse på én endnu. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4624 |
Det er i praksis meget ligesom at læse en bog. Det ligner papir. Bogstaverne er ikke helt så fintopløst, da opløsningen er ret lav, men de første mange gange man ser en E-Ink er det ret overraskende, at der rent faktisk er tale om en skærm. Jeg kan huske de første messer for mange år siden. Der hørte man ofte: "Kan du ikke prøve at tænde den?"
![]() |
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
|
htpcdude ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 300 |
@Rasmus Larsen: Jeg har de samme oplevelser med E-ink.
@Brixen: Det der også gør oplevelsen med Kindle Paperwhite lækker er måden du anvender den på. Det at læse og så lukke omslaget når man stopper. Have den liggende på natbordet og blot vippe omslaget og fortsætte hvor man slap. Og kommende fra en ipad1.... der er markant forskel i vægt, det bliver man glad for, også ved skift til nyere ipad. |
|
![]() |
|
FNørd ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 702 |
Det jeg forsøger at sige er blot, at retina skærm er vigtigt.
En Air er lækker; men jeg vil hellere have en højere opløsning på skærmen. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |