|
MacBook Air vs. Asus Zenbook Prime vs. MacBook Pro |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
dynrambo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2010 Status: Offline Point: 115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
God idé - jeg fornemmer også at Elgiganten/Humac etc. følger reglerne omkring ombytning bedre.
|
|
![]() |
|
Tonedøv ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Januar-2011 Status: Offline Point: 123 |
Nemlig ja - de er jo i princippet underlagt samme regler, men en anden ting er, hvad der er nemmere i den virkelige verden...
|
|
![]() |
|
micker ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 356 |
Jeg har en 2011 macbook pro som jeg har været vanvittig glad for, men når jeg prøver en ny macbook air må jeg sige at til de simple ting, f.eks at åbne en browser er den nye air hurtigere (selvom den har en langsommere cpu), simpelthen pga. SSD harddisken. Så et råd er, enten en Air eller en macbook pro med SSD harddisk, en macbook pro retina er selvfølgelig toppen af poppen, men også lidt dyre.
|
|
Panasonic TH42PX70
Denon / B&W 800 bio PS3 |
|
![]() |
|
meta ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-September-2007 Sted: 5300 Kerteminde Status: Offline Point: 1564 |
Hvis du vælger Retina skærmen, så kan du ikke selv skifte fx RAM - bare lige så du er obs på det...
|
|
+ 70 positive handler!
|
|
![]() |
|
dynrambo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2010 Status: Offline Point: 115 |
Jeg synes faktisk at det er lidt svært at finde ud af hvad man skal vælge... Jeg er enig med dig - man bør smide en SSD i. Hvis ikke fra starten, så i hvert fald opgradere senere. Fordelen ved Air er at den er let, men desværre ikke særlig "stærk", så hvis man ville køre Windows på den, eller klippe en video sammen, så ville den nok komme til kort. Pris: 9.399 (13" & 128 GB SSD) MacBook Pro 13" har flere muskler (processor) til næsten samme pris, men den er dog tungere (og inkluderer ikke SSD i standard konfiguration). Pris: 9.399 (13" & 5400 RPM HDD) Hvis man taler Pro, og er i det prisleje, så bør man måske opgradere til 15" (og dermed få et dedikeret grafikkkort med). Dermed vil video-redigering køre hurtigere, og man kan måske slippe afsted med at køre et spil eller to. Pris: 13.999 (15" & 5400 RPM HDD) Men hvis man kigger på en Pro, så skulle man næsten tage en Retina, da den har en vidunderlig skærm og er mindre end den "almindelige" Pro. Men man skal ikke tage 13" retina, for den har "kun" onboard grafikkort. Dermed er man fremme ved en 15" MacBook Pro med retina skærm. Eneste problem er at den er rasende dyr (=16.990 kr.) Denne lille "rejse" kostede 16.990 kr - 9.399 kr = 7.591 kr (!) Så er spørgsmålet i virkeligheden om det er dét værd at vælge Retina og dedikeret grafikkort frem for en Air eller 13" Pro....? Det er sgu ikke nemt! :)
|
|
![]() |
|
Det var jeg ikke klar over - tak for tippet!
|
|
![]() |
|
Er der nogen der har en MacBook Air 13" eller en MacBook Pro 13", og synes at disse mangler kræfter til eks. at klippe en iMovie sammen, eller streame HD indhold over på en ekstern skærm (eks. Netflix)?
|
|
![]() |
|
bocaj123 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 17-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 30 |
Jeg har selv en Macbook Air 13" med 24" ekstern skærm.
Jeg har lagt windows 7 på den og bruger den til Autocad, film samt surf og dette klare den uden problemer :) Redigeret af bocaj123 - 20-Februar-2013 kl. 15:02 |
|
![]() |
|
JesA ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Marts-2008 Sted: Sjælland Status: Offline Point: 697 |
![]() ![]() Jeg stod for et par månder siden og ønskede det samme som dig; en let og handy bærbar, hvor bla. Asus zenbook prime og Sony S var inde i overvejelserne, primært p.g.a. at de begge havde IPS-skærme. Selv har jeg aldrig været begejstret for mac, så den var ikke med i overvejelserne...... Endte ud med at købe en Samsung 9003X3 - hvorfor ? Skærmen er sublim ![]() Sony' er dæmpet f.s.v. refleksioner....retina er slet ikke..... (Har man først oplevet hvor behageligt det er at læse/skrive/surfe på en skærm uden genskin, går man ALDRIG til bage til en "almindelig" skærm) Asus har også en fantastisk skærm - men den skulle lide af seriøse blæse-støj issues jvf. div. forum, og det ønsker jeg heller ikke. Samsung er simpelthen tavs som graven v. alm. brug ( når du kører tunge opgaver, hører du blot en stille hvislen...) Faktisk er der to blæserudgange på Samsung, netop for at reducere/eliminere blæser-støj. En anden, praktisk, detalje v. Samsungen er at dens tasteturbelysning er i en nedtonet grøn farve - hvilket faktisk er betydelige rarere at have som baggrundsbelysning om man sidder i et mørkt rum, hvorimod en hvid belysning virker "distraherende" for øjnene ( synes jeg ![]() Og til sidst, der er praktisk talt ingen bloatware installeret på Samsung - kun det "obligatoriske" Norton, som lynhurtigt blev slettet. Og efter et par måneders daglig brug af maskinen, kan jeg konstatere at den ikke har gjort een ting forkert endnu... MVH Jesper Redigeret af JesA - 20-Februar-2013 kl. 15:27 |
|
![]() |
|
DiscomanDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1422 |
Vælg en Mac du bliver så glad for det!
Men vælg en med SSD harddisk. Det er så undervurderet og jeg forstår ikke det ikke er standard i alle de maskiner de spytter ud. Jeg er skide ligeglad med ram osv. uden SSD du'er helten ikke. Jeg har en Macbook der fylder 6 år til april. Nyt batteri og SSD og den kører som en drøm med opstart på blot 15-20 sekunder. Derudover har jeg også en iMac der er knapt fem år. Der er også kommet en SSD harddisk i og den er virkelig hurtigere til næsten alt end de folk jeg kender der køber almindelige computere i dag med Windows på. |
|
![]() |
|
JesA ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Marts-2008 Sted: Sjælland Status: Offline Point: 697 |
helt enig med DiscomanDK; vælg SSD - aldeles undervurderet......antal RAM, hvilken CPU og meget andet er groft sagt sekundært - SSD er et mustMVHJesper
|
|
![]() |
|
mach3 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-August-2006 Status: Offline Point: 366 |
- Macbook pro 13" (non-retina) har længere vandring på tasterne end macbook air 13" - jeg synes det giver mere komfort med den længere vandring. Vinder: mbp (nr)
- Macbook pro 13" (non-retina) har sort skærm i modsætning til macbook air 13" som har sølv. Sort giver bedre kontrast efter min mening. Vinder: mbp (nr) - Macbook pro 13" (non-retina) har bedre farver på skærmen end macbook air 13" hvor de er udvaskede. Vinder: mbp (nr) - Macbook pro 13" (non-retina) har dvd drev og lan-port. Dvd drev er rart hvis man har en dvd film liggende man bare vil se, uden at skulle rippe den eller hvis man er et sted uden ordentlig internet adgang. Lan porten er god at have hvis man har knas med den trådløse router og vil forbinde til den med et kabel for at konfigurere den. Vinder: mbp (nr) - Macbook pro retina har flere pixels, men for mig betyder det mindre fordi den ikke kører native, og selv hvis den gjorde ville mit syn ikke være godt nok til at udnytte alle de pixels (for småt). Vinder: mbp (nr) - Macbook air 13" har en ikke-reflektiv skærm, dvs den er mere komfortabel at anvende når der er lys omkring og man ikke skal positionere sig for at undgå genskin. Vinder: mba - Portabilitet, vinder: mba. Men ingen af dem kan være i lommen alligevel og hvis jeg skal have en taske med kan jeg ikke mærke forskel om der er 1kg i den eller om der er 2kg i den. Så alt i alt er min favorit mbp (non-retina) i prislejet omkring 10.000kr. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |