|
MacBook Air vs. Asus Zenbook Prime vs. MacBook Pro |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
Wuffer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hejsa,
Jeg har af flere omgange overvejet om min nye bærbar skulle være en mac air/pro (bl.a. da vi har Apple Tv, iPads og en iPhone i huset). Jeg lånte derfor fornyelig (gjort før med tidligere modeller) en air. Super lækker maskine (kæmpe høj lækkerheds-faktor) og jeg synes egentlig også OS X er et ganske fint system. Der mange lækre detaljer ved OS X, men jeg var faktisk gladest for den måde programmer installeres/slettes/flyttes på - det hele ligger i et "icon" ![]() Når det så er sagt, så blev jeg lidt "skuffet", da jeg ofte har læst når man først er gået OS X, så føles alt andet langsomt og bøvlet - det er ikke mit indtryk (i forhold til Windows 7). Jeg har så haft mulighed for kort at lege med en Samsung 900X3 og den er i hvert fald lige så lækker som Apples air og før jeg beslutter mig skal den testes noget mere. Jeg tror stadig jeg hælder en lille bitte smule til air pga. bedre trackpad (og så kan den selvf. også køre Win7/8), men synes Samsungs serie 9 laptop er forfriskende og super lækker.
Redigeret af Wuffer - 20-Februar-2013 kl. 19:59 |
|
![]() |
|
dynrambo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2010 Status: Offline Point: 115 |
Hej alle sammen,
Først og fremmest en stor tak for alle de svar jeg har fået indtil videre! Det er en stor hjælp, og det er fedt I vil dele Jeres erfaringer. Mach3: jeg kan godt lide dine argumenter - jeg var virkelig lun på air'en, men havde ikke overvejet kontrast, Lan-port osv. Fedt. Så fra at tænke Air, så er jeg nok mere tændt på Pro'en (non retina). Fedt med nogle tips til Samsung 9-serie, men da de koster stort set det samme som Pro'en, så tænker jeg at man måske lige så godt kan afprøve apple, og så har man altid mulighed for at installere Windows, hvis man har lyst...omvendt så kan man ikke installere OSX på Samsung :) |
|
![]() |
|
bird ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-December-2004 Status: Offline Point: 296 |
Hvor meget plads er der tilbage, såfremt man installere OSX og Windows 7 (eller windows 8) via bootcamp eller paralleles/VMfusion?
Det er kun 128 GB SSD |
|
![]() |
|
dynrambo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2010 Status: Offline Point: 115 |
Hej igen,
Er processor i MD101 god nok? I så fald overvejer jeg at købe en brugt, og så smide en SSD i på et senere tidspunkt, samt opgradere RAM til 8 GB. Begge dele kan man selv skifte på en Macbook Pro 13", ikke? Går det ud over garantien? |
|
![]() |
|
papman ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 218 |
Hej Dynrambo
Jeg har både en Macbook Air 13" og en Macbook Pro 15". Og jeg vil helt klart anbefale dig Macbook Air. Dens lethed og gør den ultra transportabel, hvilket faktisk også gør en forskel indenfor hjemmets fire vægge. Den er meget nemmere at flytte rundt med, fjerne fra spisebordet, når der skal spises, tage med over til sofabordet, i sengen m.m. Desuden vil du blive rigtig glad for SSD. En anden sidegevinst er, at den ikke er så sart overfor stød, bump og ligefrem at blive tabt, da der ikke er mange bevægelige og løse dele indeni og ikke har et lag glas foran skærmen. Jeg har selv ved et ret lille bump revnet glasset på min Macbook Pro - og jeg ved, at det er en temmelig almindelig skade hos Macbook Pro-ejere (det koter omkring 1.500 kr. for et nyt glas). Vh |
|
![]() |
|
Ukke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1559 |
Køber du hos Apple.dk/Apple.com, har du også mulighed for at indlevere den hos en autoriseret Appleforhandler - herunder Humac og Eplehuset.
Redigeret af Ukke - 21-Februar-2013 kl. 08:33 |
|
![]() |
|
Hej alle sammen, tak for alle indlæggene - det har været en kæmpe hjælp!
Valget faldt på en Macbook Pro 13" (MD101). Planen er nu at smide 8 GB RAM i den samt en SSD. Er der nogle I kan anbefale? Crucial M4 og Vertex 4 bliver ofte anbefalet - nogle der har erfaringer med dem? Og hvad med RAM? |
|
![]() |
|
bird ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-December-2004 Status: Offline Point: 296 |
hvad med samsung SSHD diske?
De skulle performe ca 90% af SSD diske, men kommer til lavere pris og med meget højere diskkapacitiet Det er lige før jeg overvejer at købe en af disse og lægge i min PC. Det er vel næsten det samme som Apple Fusiondrive eller ?
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
@dynrambo: Hvorfor køber du ikke med SSD med det samme. Så er du sikker på der er garanti. Ram må man normalt godt selv sætte i.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
Og den kommer med 2x 2 GB ram, så de skal skiftes ud med 2 x 4 GB.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Så jeg vil foreslå at konfigurere den på www.apple.dk
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Ukke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1559 |
Jeg er altså ikke sikker på, at man selv kan isætte ny HDD og RAM på de nyere modeller af MacPro?
På en Air er det muligt at sætte en ny SSD i, men ikke RAM. Derfor valgte jeg logisk nok at vælge med 8GB fra starten af.
Redigeret af Ukke - 21-Februar-2013 kl. 23:17 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |