|
MacBook - kan den køre med skærmen klappet ned? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
FNørd ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 702 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Juni-2012 kl. 09:33 |
Bruger ind imellem min MacBookAir som musikserver.
Og når den engang skal udskiftes ville det være en mulighed mere permanent. Derfor kunne jeg godt tænke mig at klappe låget ned og samtidig have iTunes kørende. Altså er mit problem at den går i dvale når skærmen lukkes. Har kigget i indstillinger (Preferences - da jeg kører engelsk) og har ikke kunnet finde en løsning her. En evt. tredie-part løsning kunne også være interessant, helst fra en pålidelig leverandør. Mvh FNørd |
|
Mvh FNørd. Musical Fidelity Kw250s. Lexicon RV5, Monitor Audio GS 60, LCR, FX. M&K VX1250SF. Sim2 Domino D80. DVDO Edge. Quality Sceen matte white 100", Yousee, Oppo BD-105.
|
|
![]() |
|
FNørd ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 702 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, det kan den godt.
Fandt et lille program NoSleep. Google er din ven. FNørd |
|
![]() |
|
bird ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-December-2004 Status: Offline Point: 296 |
Er det ikke standard at man kan indstille funktion når skærmen lukkes? I windows kan man da selv vælge hvad der skal ske.
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12484 |
Jeg kører med skærmen lukket for det meste, da jeg bruger en ekstern skærm + tastatur. Men om man kan få den til at køre videre uden ekstern skærm har jeg aldrig prøvet...
|
|
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | WiiM Pro & Roon |
|
![]() |
|
Ja, Windows kan; men jeg kører Mac OS X Lion.
Når der er tilsluttet ekstrern skærm eller tastatur, kan man også kører lukket. Men når iPad eller iPhone bruges til styring, eller evt. bare lukker skærmen for at lytte, så kan man ikke umiddelbart. |
|
![]() |
|
MaXer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-September-2007 Sted: København S Status: Offline Point: 1966 |
En ting at være opmærksom på er, at MBA kommer af med noget af varmen igennem tastaturet, som i værste tilfælde kan skade skærmen hvis den er lukket sammen.
|
|
![]() |
|
Hej MaXer
Tak for advarslen. Dog passer det vel ikke helt sammen med at Apple har lavet det sådan, at man godt kan køre med skærmen klappet ned, bare man har en monitor eller et tastatur koblet til! Mvh FNørd |
|
![]() |
|
MaXer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-September-2007 Sted: København S Status: Offline Point: 1966 |
Man kan sagtens, bare du ikke presser den for meget over længere tid. Som sagt er det i værste tilfælde.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |