recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MacBook Pro smelter?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMacBook Pro smelter?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Direkte link til dette indlæg Emne: MacBook Pro smelter?
    Sendt: 13-Januar-2011 kl. 20:50
Hey!

Jeg har en MacBook Pro 13" 2010 model, som jeg spiller en del World of Warcraft på.

Den ligger konstant på 85 grader, og blir en del varm over F-tasterne, hvilket jo er klart, da blæseren sidder der. Men er det skadeligt?

For det er som om den sorte plastik kant der sidder mellem tastaturet og skærmen, den er blevet ujævn og lidt blød i det, som om at den er blevet overophedet og skiftet form, som plastik jo gør, eller er det bare mig, der er underlig? Fordi selve den plastik kant blir nemlig ikke varm, som sådan, det er mere det aluminium lige over F-tasterne der gør det.

Nogen der har oplevet det samme?

          
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2011 kl. 21:04
85 grader for en laptop er faktisk ikke slemt, macbook er i alu så den transportere varmen, det kan så være et problem. den er især slem i den nye I5 model, ved min P8xxx 2.66ghz bliver 69 grader under gaming i windows i længere tid.. men den bliver også lun.... lige deroppe men ikke brandvarm.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8685
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2011 kl. 21:18
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

85 grader for en laptop er faktisk ikke slemt, macbook er i alu så den transportere varmen, det kan så være et problem.

Pointen med at den er i alu er jo netop for at den kan lede varmen væk og mindske brugen af blæsere.

Ulempen er at den bliver varm på ydersiden, men den er designet til det.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2011 kl. 21:18
"det kan så være et problem" hvad mener du med det? :)

Men dvs. det er ikke skadeligt, hverken for pc eller plastik?
          
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-August-2008
Point: 746
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2011 kl. 21:19
Tjah, ved at i5'eren har en smertegrænse der hedder 105 grader celsius.. Så computeren burde da kunne holde til det.

Har selv en i5'er, og har da også spillet lidt på den. Har været oppe omkring de samme temperaturer, men har ikke oplevet nogen problemer, og det er heller ikke umiddelbart noget jeg har læst om nogen steder :)

Er ikke noget jeg er bekymret for personligt i hvert fald.

At den er i Aluminium er jo en god ting i forhold til hardwaren, netop fordi det er så godt til at transportere varme væk :)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2011 kl. 21:36
Okay, men den blir bare virkelig varm over F-tasterne, og man kan høre at blæserne virkelig larmer, så ville jeg lige høre...

Så er det sikkert også bare mig, der har blidt mig selv ind, at det sorte plastik over F-tasterne er smeltet..
          
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2011 kl. 21:58
Prøv at lås din framerate til 30 eller 40, det bør sænke temperaturen betydeligt uden at du ser nogen nævneværdig forskel.
Til top
rasmusvn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Odense N
Point: 826
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2011 kl. 22:07

Ikke et decideret svar, men se: http://forum.notebookreview.com/apple-mac-os-x/527864-2010-macbook-pro-13-graphics.html

Der burde være sammenligningsgrundlag.

yeah... my 13" pegs out playing games usually runs around 75º once the fan gets up around 5000rpm.... doesn't even need to hit the max 6200 though

Et indlæg:

Possibly,

I bought a new macbook pro 13 inch June 2010. Played WOW on it for 12 days, dead video card. Coincidence? Doubtful, I had a cooling pad underneath it, SMC Fan control, and it was setting on a granite counter top the whole time.

Run those 90 degree temps at your own risk.

Svar: you had a bad machine... SMCFancontrol putting my fans at 5000 rpm, pushing my MBP 13" to the limit it can go gaming still sits around 75ºC ... so if yours was 90º C or more, you had a screwed up machine. Even letting the smc control the fans on its own without intervention its never gotten over 85º, and cools back down under 80... so not sure how you got it that hot.

MW2 (45 min.)

Redigeret af rasmusvn - 13-Januar-2011 kl. 22:11
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2011 kl. 23:32
Tak for svaret begge to... Jeg har lige skimmet de forums, og læst, selvom engelsk ikke er min stærke side, når det kommer til sådan et slags pc/computer "slang", men det lange af det korte, betyder det så, at jeg ikke skal være bekymret for noget, eller betyder det at jeg skal finde mig et program, så jeg kan speed op for de blæsere?
          
Til top
rasmusvn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Odense N
Point: 826
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2011 kl. 11:14

Generelt kan man konstatere at de fleste nyere Macbook Pro's bliver varme. Deres Chassic skal blive varmt, da det er en del af designet. Ligeledes er der kun en udgang for blæseren. Resten er meget lukket.

De 85 grader er vel ved konstant load?

Således kan du konstatere, hvor meget temp. stiger, samt hvor meget fans speeder op, og hvorvidt det har en betydning.

Redigeret af rasmusvn - 14-Januar-2011 kl. 11:15
Til top
Toebs Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-December-2007
Point: 221
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2011 kl. 13:13
Jeg havde intil fornyligt en MBP unibody fra november 2008. 15.4" 2.4GHz C2D CPU, med nVidia 9600m GT grafikkort.

Den blev også brandvarm over "F-tastern", som du beskriver. Jeg har gamet rigtigt meget på den i windows, og den har aldrig taget skade af det. Den har også ofte stået natten over og dekodet video eller regnet i matlab.

Jeg har nu anskaffet mig en i5 model (primært pga. matte skærm), men har ikke rigtigt brugt den endnu til noget der trækker tænder ud.
Til top
Tallahassee Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2011 kl. 15:22
Har selv en 15" i7 der også bliver super varm.

Har skrevet et par posts i forskellige forums, men folk har været så "venlige" ikke at svare.
Nå, men når jeg spiller eks. Starcraft 2 så stiger temperaturen super hurtigt..! Bruger dog smcfancontrol (som tidligere nævnt) og så holder den sig på 70-75 grader. Og det er vel fint nok... 
Køber nok en cooling pad til at sætte den på - I må meget gerne anbefale noget, ellers poster jeg lige når jeg har fået prøvet det af :)
I haven't cried like that since Titanic!
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu