|
MacBook Pro? |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | |
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja okay. Jeg tænkte bare at min Time Capsule kunne hjælpe, men ja i har helt ret. Det er ikke det være at ærge sig om et år når det kun er 700 kr. Tak!
Jeg skal i hvert fald have den nye MBP Retina, så jeg må vente lidt og spare ;) |
|
|
|
![]() |
|
nbu001 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-August-2004 Sted: CPH, DK Status: Offline Point: 890 |
Nu sidder jeg her med min 3,5 år gamle 15" MBP (medio 2010-modellen), som i og for sig kører glimrende endnu. Men dagen hvor den skal skiftes ud nærmer sig nu alligevel, synes jeg :). Den er født med 512 GB HDD, og jeg ser nu at jeg har brugt lige præcis halvdelen. Selv om der helt sikkert er noget skrammel jeg sagtens kunne smide ud, så bliver jeg da tvunget til at købe min næste MBP med en 512 SSD, andet tør jeg da ikke - men det er så bare mig :D
Når det er sagt, så kan min nuværende MBP sagtens holde, uden at falde helt igennem, et år mere...
|
|
|
|
![]() |
|
Flubber ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-August-2009 Status: Offline Point: 161 |
Jeg kan (som de andre) kun anbefale dig at gå op i mindst 256GB. En af mine studiekammerater købte en 13" Retina MacBook Pro for lidt over et år siden. Inden den første måned var gået ærgrede hun sig over hun ikke købte nummeret større. Jeg stod også selv for valget for tre år siden hvor jeg købte min MacBook Air. Men dengang var prisen nærmere en 2-3000 kr. ekstra. Jeg valgte den store (256GB) og det er jeg stadig glad for.
Som en sidenote kan jeg så også fortælle, at jeg i næste uge får en 13" Retina MacBook Pro. Men den bliver med 512GB SSD og 16GB RAM denne gang
![]() |
|
![]() |
|
TobiasKM ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 746 |
Nbu001 tror det er samme udgave som min du sidder med :) personligt har jeg smidt en ssd i den og opgraderet til 8 gb ram, og der går laang tid før jeg skal skifte den ud :) SSD'en forlænger helt klart livet på sådan en computer ret overbevisende meget :)
|
|
![]() |
|
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
Tak for jeres besyv allesammen. Er overbevist om at den skal hedde 256 GB RAM så 😄 og den model har jo også 8 GB ram så der får jeg sgu en fin maskine :)
Men det er da også irriterende at man ikke selv kan skifte de ting bare fordi det er med Retina! Jeg har selv en 15" MacBook Pro fra 2010 og den opgraderede jeg selv med 16 GB ram og en ny harddisk, hvilket var mega nemt, så et lille øv her fra ![]() Redigeret af ladiesman217 - 01-November-2013 kl. 08:48 |
|
|
|
![]() |
|
noxity ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-April-2011 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 86 |
Det er også nemt at opgradere SSD harddisken i de nye Macbook Pro. Problemet er bare formfaktoren, som endnu kun er benyttet af Apple. Du får altså svært ved at finde en større SSD, da der ikke er andre producenter i øjeblikket.
Det kommer helt sikkert på et tidspunkt, men hvornår er jo svært at spå om. En anden ting er dog at det ikke giver mening at opgradere SSD harddisken senere, med mindre du tror på et stort prisfald. Det koster dig ca. 750kr hvis du alligevel havde tænkt dig at købe 8GB ram. Du får rigtig svært ved at finde en 256GB SSD i samme kvalitet for 750kr! Edit: Her er et billede af formfaktoren http://d3nevzfk7ii3be.cloudfront.net/igi/WAXmV2bKcNvetekQ.standard Redigeret af noxity - 01-November-2013 kl. 10:11 |
|
![]() |
|
nbu001 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-August-2004 Sted: CPH, DK Status: Offline Point: 890 |
@TobiasKM: Havde faktisk tænk på om at hvis jeg lavede samme trick som dig, at så ville det give min MPB så meget nyt liv, at den kunne få lov til at leve hos mig lidt længere :)
|
|
|
|
![]() |
|
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Det er det rigtig valg du overvejer, ihvertfald i mine øjne. På de links jeg gav dig var der forskellige grafer som viser de forskellige hastigheder på nogle programmer samt spil på forskellige maskiner imellem. Her er et link mere:http://www.barefeats.com/rmbpc1.html hvor den nye Retina er sat op i mod den gamle 2012 Retina samt den nye iMac. Den nye Retina er generelt hurtigere, f.eks køre den nye Retina med PCIe Flash drive som bare sparker så med r.. i forhold til den gamle 2012 som benytter SSD Drive. Jeg har selv lige fået den nye iMac i7 ind huset med samme PCIe flash drive, den performer bare for vildt, specielt ved kopiering og åbning af store programmer. En 10GB fil som man laver en ævle D på, ligger lige godt på 700MB/s. Dvs. du kopier/dublere en 10GB fil til sig selv på 14-15 sek. Det bliver rigtig rigtig sjovt når den nye Mac Pro ankommer, men det er en anden snak. |
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
![]() |
|
Det lyder jo ikke tosset så, at det er det rigtige jeg kigger på :)
Hvis nu jeg vil have den MacBook Pro til 11.599 kr. med 8 GB Ram og 256 GB SSD, hvor er det så bedst at købe den? Er det bedst over Apple eller er det lige så fint at gå ned i Elgiganten? Der skal jo ikke laves om på den, men den skal bare købes som den er :)
|
|
|
|
![]() |
|
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Jeg køber altid selv i gennem Apple, der vel ikke noget galt i at købe den i mutanten da den bare bliver lagt på disken, men hvis du kender nogen der kan logge ind via logbuy så er der lidt % at spare da de har en aftale med apple.
|
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
![]() |
|
OWC laver op til 512GB |
|
|
|
![]() |
|
Potter: Hvad er det logbuy og hvad kræver det at kunne logge ind? Jeg har hørt om studierabat over Apple, og da min bror læser på Uni gælder det vel? Eller det er måske ikke det du tænker på?
Den harddisk du linker til der, kan den selv skiftes i de nye Retina MBP? |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |