recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Macbook til rep?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Macbook til rep?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2015 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvor ser jeg aktivitets overvågning henne?

Maskinen har været strømslugende fra dag 1. Men har kun brugt den sporadisk, og har derfor først nu fået et fuldt overblik over strømforbruget. Den er købt juli 2014, kan det give problemer med rep ub?

Hvis det er batteriet det er galt med, ville jeg tjekke apples holdninger til batterilevetid. Flere giver kun 6 og 12 måneder på batteriet.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2015 kl. 12:35
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvor ser jeg aktivitets overvågning henne?

Maskinen har været strømslugende fra dag 1. Men har kun brugt den sporadisk, og har derfor først nu fået et fuldt overblik over strømforbruget. Den er købt juli 2014, kan det give problemer med rep ub?

Fandt Aktivitets overvågning. Den siger 0,6% CPU bruges på Aktivitets overvågning, 0% på alt andet.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2015 kl. 12:53
Har udført Apple Hardware Test, og ingen fejl fundet. Så det MÅ være batteriet den er gal med. Apple har 1 års garanti på batterier, så det ser ikke for godt ud. Jeg vil tage en snak med sælger om problemet.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2015 kl. 16:39
Så er der sat en Toshiba HD på 500 GB til. Fandt den i Bilka til 349kr.

Når kopieringen er tilendebragt, hvordan sletter jeg så lettest mine filer, billeder, nemid osv?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2015 kl. 16:48
Du holder CMD + R nede under opstart, og i det vindue der kommer frem, vælger du Diskværktøj.
Jeg har før postet et link.

Alternativt kan du oprette en anden bruger, slette din egen, og i Diskværktøj slette ubrugt plads.
Venlig hilsen
KB
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2015 kl. 17:02
Kan også vælge diskværktøj under Launchpad. Er det ikke det samme?
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2015 kl. 17:19
Skal jeg formattere den interne HD? Eller er det kun mine egne filer der skal slettes? Jeg spørger nok dumt, men det for IKKE at gøre noget forkert og uopretteligt Confused
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2015 kl. 17:34
Det er samme diskværktøj. Men det der ligger på recovery partitionen kan slette den interne startdisk. Det er nok ikke så godt, hvis værkstedet skal kunne starte din Mac op.

Hvis du opretter en ny midlertidig bruger, som er administrator, kan du logge ud af din egen, og logge ind som den nye, og der slette din nuværende bruger og alle brugerens filer. Den kan så genoprettes når du får din Mac tilbage.

Du kan også stole på at værkstedet ikke snager i din Mac, og ikke gøre noget. Sidst jeg havde en Mac på værksted virkede skærmen ikke, og værkstedet skulle have mit kodeord. 

Har du fået noget vejledning ang. hvad du skal gøre?
Venlig hilsen
KB
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2015 kl. 17:45
Jeg har kun snakket med en i Elektronik afd i Bilka. Han sagde det var en god ide med backup, især hvis de vælger at udskifte HD.

Men jeg stoler ikke på et værksted, så vil derfor helst have slettet mine filer, fotos, nemid osv.

Han sagde jeg skulle tage Mac'en med til Service afd og så høre dem hvad der er muligt. Der er jo 2 års reklamation, men ikke på sliddele.

Redigeret af Kampus - 22-Oktober-2015 kl. 17:47
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9403
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2015 kl. 17:56
Tag en timemachine backup
Flyt fotos, dokumenter over på din disk som du også benytter til din timemachine backup.
Slet filerne fra maskinen, evt kør en ny installation af el Capital

Det er da ret simpelt
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2015 kl. 18:01
Timemachine backup er udført, og her ligger alle mine filer og fotos mm. Systemfiler og alt det andet IOS stads er også på backup HD.

Det er IKKE windows, så jeg kan ikke slette mapper og filer.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9403
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2015 kl. 18:57
Selvfølgeligt kan man slette filer og foldere
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu