|
Macbook til rep? |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis det er batteriet det er galt med, ville jeg tjekke apples holdninger til batterilevetid. Flere giver kun 6 og 12 måneder på batteriet. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Fandt Aktivitets overvågning. Den siger 0,6% CPU bruges på Aktivitets overvågning, 0% på alt andet. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Har udført Apple Hardware Test, og ingen fejl fundet. Så det MÅ være batteriet den er gal med. Apple har 1 års garanti på batterier, så det ser ikke for godt ud. Jeg vil tage en snak med sælger om problemet.
|
|
![]() |
|
Så er der sat en Toshiba HD på 500 GB til. Fandt den i Bilka til 349kr.
Når kopieringen er tilendebragt, hvordan sletter jeg så lettest mine filer, billeder, nemid osv? |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6676 |
Du holder CMD + R nede under opstart, og i det vindue der kommer frem, vælger du Diskværktøj.
Jeg har før postet et link. Alternativt kan du oprette en anden bruger, slette din egen, og i Diskværktøj slette ubrugt plads.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Kan også vælge diskværktøj under Launchpad. Er det ikke det samme?
|
|
![]() |
|
Skal jeg formattere den interne HD? Eller er det kun mine egne filer der skal slettes? Jeg spørger nok dumt, men det for IKKE at gøre noget forkert og uopretteligt
![]() |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6676 |
Det er samme diskværktøj. Men det der ligger på recovery partitionen kan slette den interne startdisk. Det er nok ikke så godt, hvis værkstedet skal kunne starte din Mac op.
Hvis du opretter en ny midlertidig bruger, som er administrator, kan du logge ud af din egen, og logge ind som den nye, og der slette din nuværende bruger og alle brugerens filer. Den kan så genoprettes når du får din Mac tilbage. Du kan også stole på at værkstedet ikke snager i din Mac, og ikke gøre noget. Sidst jeg havde en Mac på værksted virkede skærmen ikke, og værkstedet skulle have mit kodeord. Har du fået noget vejledning ang. hvad du skal gøre?
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Jeg har kun snakket med en i Elektronik afd i Bilka. Han sagde det var en god ide med backup, især hvis de vælger at udskifte HD.
Men jeg stoler ikke på et værksted, så vil derfor helst have slettet mine filer, fotos, nemid osv. Han sagde jeg skulle tage Mac'en med til Service afd og så høre dem hvad der er muligt. Der er jo 2 års reklamation, men ikke på sliddele. Redigeret af Kampus - 22-Oktober-2015 kl. 17:47 |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9403 |
Tag en timemachine backup
Flyt fotos, dokumenter over på din disk som du også benytter til din timemachine backup. Slet filerne fra maskinen, evt kør en ny installation af el Capital Det er da ret simpelt |
|
![]() |
|
Timemachine backup er udført, og her ligger alle mine filer og fotos mm. Systemfiler og alt det andet IOS stads er også på backup HD.
Det er IKKE windows, så jeg kan ikke slette mapper og filer. |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9403 |
Selvfølgeligt kan man slette filer og foldere
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |