recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mackey's Hjemmebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMackey's Hjemmebio

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mackey Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-April-2011
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Emne: Mackey's Hjemmebio
    Sendt: 05-Juli-2011 kl. 13:21
Under Construction :)

Redigeret af Mackey - 26-August-2011 kl. 09:41
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4468
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2011 kl. 13:41
Ser lækkert ud! Efter min mening, et rigtigt godt match af højttalere og NAD-sættet. Jeg har også selv W1100 projektoren - er meget imponeret over dens billede! Hvilken setting kører du den i? 
Kan ikke helt se om du også har en subwoofer?

Det undrer mig lidt, at du har valgt Dali Ikon? Efter min mening er de meget skingre og lyse, og passer klangmæssigt slet ikke til din front? Hvordan lyder det i praksis?
Til top
Mackey Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2011 kl. 13:45
Jo tak :)

Der gemmer sig også en lille subwoofer jo ;)
Jeg kører den i Economic på lampen, og så noget Cinema med lidt egen korrektion..

Klangmæssigt ER Dali ret langt fra B&W (og kan bedre lide B&W), men en CM1 eller CM5 ville bare se dårligt ud på bagvæggen. I praksis oplever jeg det ikke som et problem, da det trods alt er en baghøjtaler, og det er jo noget med 15% af filmen der foregår deromme.. Havde det været B&W fronter og Dali center (eller omvendt), så er jeg enig i at det er helt galt. 
Det ville selvfølgelig (!) være bedre med noget B&W baghøjtaler, men synes ikke muligheden er der lige nu.

Edit:
Mht. projektoren har jeg været lidt i tvivl om det "Brilliant Color". I mine ører lyder det farlig meget som "Mega Contrast", men ved ikke helt..
Er det noget du har sat til?

Redigeret af Mackey - 05-Juli-2011 kl. 13:47
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4468
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2011 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af Mackey Mackey skrev:

Jo tak :)

Der gemmer sig også en lille subwoofer jo ;)
Jeg kører den i Economic på lampen, og så noget Cinema med lidt egen korrektion..

Klangmæssigt ER Dali ret langt fra B&W (og kan bedre lide B&W), men en CM1 eller CM5 ville bare se dårligt ud på bagvæggen. I praksis oplever jeg det ikke som et problem, da det trods alt er en baghøjtaler, og det er jo noget med 15% af filmen der foregår deromme.. Havde det været B&W fronter og Dali center (eller omvendt), så er jeg enig i at det er helt galt. 
Det ville selvfølgelig (!) være bedre med noget B&W baghøjtaler, men synes ikke muligheden er der lige nu.

Kan udemærket forstå dit valg. Er selv i samme situation hvor, de baghøjttalere der ville matche mine fronter er med en 10" enhed og fylder en del mere end dem jeg har nu (som minder meget om Dali's i design). Så jeg er også gået på kompromis. Men jeg synes nu godt man kan høre klangforskellen når lyde går direkte fra fronten om om til bagkanaler. Irriterer mig lidt :)

Jeg kører selv med Cinema mode på projektoren, men synes farverne bliver lidt "kedelige"... Men det er nok bare mig der har vænnet mig til voldsomme og skarpe farver, som ikke er "ægte".
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2011 kl. 13:56
Jeg må tilmelde mig Jonas . Jeg syntes at klangen på ss højtalerne er undervurderet. Specielt hvis ss højtalerne har en klang der er lysere end fronterne - så kan de blive noget dominerende. Ellers et fint setup.
Til top
Mackey Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2011 kl. 13:59
Jeg har bare ikke bidt mærke i det som et problem..
Måske jeg lige skal tænde en action film og skrue op på -5...kan være det så kan høres lidt nemmere ;)
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2011 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af Mackey Mackey skrev:

Jeg har bare ikke bidt mærke i det som et problem..
Måske jeg lige skal tænde en action film og skrue op på -5...kan være det så kan høres lidt nemmere ;)

Det er først rigtig udpræget når man for instaleret de rigtige bagkanaler.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu