recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MacMini til Windows?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

MacMini til Windows?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DInovo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DInovo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: MacMini til Windows?
    Sendt: 13-April-2013 kl. 20:02
Jeg overvejer at anskaffe mig base modellen af den nyeste MacMini og opgradere den til 8GB ram og en SSD selv. Dernæst vil jeg installere Windows 7 på den via Bootcamp.

Skift af ram skulle være lige ud af landevejen, og skift til SSD skulle også være nogle lunde lige til så vidt jeg kan se via videoer på Youtube.

Jeg tænker blot på om der er noget jeg overser i denne forbindelse - altså noget jeg skal være obs på. Maskinen til blive brugt til Windows 99% af tiden. hvorfor så købe en Mac - fordi spec og design mæssigt passer en MacMini perfekt ind i de behov der pt er. Der findes ingen anden Windows baseret maskine (som jeg kan finde ihvertfald) med samme form faktor, pris og sepcs.

Burde jeg lave et image af den orginale HDD og lægge det over på SSD'en? Jeg vil ikke køre rent Windows på den, da det skaber nogle andre problemer, så Bootcamp udgaven er helt fin.

/Dinovo
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4057
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2013 kl. 20:14
Hvas skal den bruges til?
Til top
DInovo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DInovo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2013 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Hvas skal den bruges til?

Hverdags ting - ikke noget fancy. Mail, Office pakken, Internet. :-)

Til top
Wuffer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2005
Point: 615
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wuffer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2013 kl. 22:04
Hejsa

Mac mini er en rigtig lækker lille computer, men har du overvejet en af Intels nye "Next unit of Computing"? Synes selv den ser ganske fornuftig ud og så er den meget lille Smile

Den har en Core i3 (mobil udg.) med HD4000 grafik (samme som Mac mini). Det skulle være helt fint til de opgaver du nævner.

Boksen koster vist omkring 2000kr, men du skal selv smide Wifi (mini PCIe), SSD og RAM i. 

De har lige lavet et review på HWT.dk - link: http://hwt.dk/Test/40846/Intel-DC3217IYE-Next-Unit-Of-Computing/Introduktion.

Den kan bl.a. købes via Caseking.de - link: http://www.caseking.de/shop/catalog/Barebones/Barebones-Sockel-115x-Intel/Intel-Next-Unit-of-Computing-DC3217IYE-Intel-QS77-Core-i3-3217-U::21112.html

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2013 kl. 15:40
den kan også købes via komplett og proshop så man ikke nødvendigvis behøver købe via tyskland. NUC'en er rent faktisk en rigtig fed lille sag. Men ellers er et mini-ITX bundkort i et kabinet som dette http://www.proshop.dk/Kabinet/Streacom-F1C-Chassis-Black-2375556.html også en rigtig fin løsning.
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1597
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2013 kl. 18:26
Eller her: http://www.proconsult.dk/katalog/m_pc/s_pc-mitx/

Men husk lige eat lægge Windows oveni prisen.

Til de "hverdagsting" havde jeg - og har, valgt en iPad. En 2er er stadig tilfredsstillende mht. ydelsen.
Til top
DInovo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DInovo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2013 kl. 18:29
Tak for tipsne - men en Mini er nu mere relevant end den nye fra Intel umiddelbart (imo).
Jeg har Windows licens, så den er ikke noget problem :-)

iPad haves, men ikke en mulighed i denne situation.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2013 kl. 20:53
ps - du skal lige være opmærksom på at udskiftning af HDD i mac mini gør du mister garantien. - maskinen skal skilles helt ad for at komme til Disken. du kan kun skifte ram i dem uden at skulle skrue den fra hinanden. (så bliver det altså en halvdyr fornøjelse hvis der er noget der går i den.)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu