recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MacroTube
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMacroTube

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Emne: MacroTube
    Sendt: 07-April-2011 kl. 14:10
Det er tilsyneladende ikke kun mig, der ikke kan få Youtube (MAcrotube) til at virke. alle youtube film fejler. Daily er det vist nærmest 50/50.
Ifl. Greenbutton er der flere andre med samme problem, men af een eller anden årsag, så er der ingen (heller ikke udvikleren) som kommer med et forslag/ide til løsning.

Så prøver vi her istedet?

Er der nogen der ved eller kender den præcise årsag til, at Macrotube bare ikke vil vise youtube film?

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2011 kl. 14:58
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Det er tilsyneladende ikke kun mig, der ikke kan få Youtube (MAcrotube) til at virke. alle youtube film fejler. Daily er det vist nærmest 50/50.
Ifl. Greenbutton er der flere andre med samme problem, men af een eller anden årsag, så er der ingen (heller ikke udvikleren) som kommer med et forslag/ide til løsning.

Så prøver vi her istedet?

Er der nogen der ved eller kender den præcise årsag til, at Macrotube bare ikke vil vise youtube film?

Fordi de ændrer deres lort hele tiden....

Prøv denne:

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<!-- YouTube provider - Last updated 2011-03-27 -->

<VideoService DefaultCategoryTransform="Feed" DefaultCategoryUrl="http://gdata.youtube.com/feeds/api/videos?category={Category.ID}&amp;orderby={SortOrder}&amp;start-index={Offset}&amp;max-results={Count}&amp;racy=exclude" Description="Founded in February 2005, YouTube is the leader in online video, and the premier destination to watch and share original videos worldwide through a Web experience." Image="http://services.jasmio.com/macrotube/providers/YouTube.png" Name="YouTube" SearchTransform="Feed" SearchUrl="http://gdata.youtube.com/feeds/api/videos?q={SearchTerm}&amp;orderby={SortOrder}&amp;start-index={Offset}&amp;max-results={Count}&amp;racy=exclude" Type="XSLT" UpdateUrl="http://services.jasmio.com/macrotube/providers/YouTube.xml" Version="1.5">
  <Categories>
    <Category ID="all" Name="All" Transform="Feed" Url="http://gdata.youtube.com/feeds/api/videos?orderby={SortOrder}&amp;start-index={Offset}&amp;max-results={Count}" />

<!-- To enable Favorites, un-comment the following Category line and replace USERNAME with your YouTube username.
     Thanks to jedipunk for figuring this out, as well as "most popular" link below -->
<!--
    <Category ID="Favorites" Name="Favorites" Transform="Feed" Url="http://gdata.youtube.com/feeds/api/users/USERNAME/favorites?v=2&amp;orderby={SortOrder}&amp;start-index={Offset}&amp;max-results={Count}&amp;fmt=18" />
-->

<Category ID="Most-Popular" Name="Most-Popular" Transform="Feed" Url="http://gdata.youtube.com/feeds/api/standardfeeds/US/most_popular?v=2&amp;orderby={SortOrder}&amp;start-index={Offset}&amp;max-results={Count}&amp;fmt=18" />
    <Category ID="Autos" Name="Autos + Vehicles" />
    <Category ID="Comedy" Name="Comedy" />
    <Category ID="Education" Name="Education" />
    <Category ID="Entertainment" Name="Entertainment" />
    <Category ID="Film,Animation" Name="Film + Animation" />
    <Category ID="Gaming" Name="Gaming" />
    <Category ID="Howto,Style" Name="Howto + Style" />
    <Category ID="Music" Name="Music" />
    <Category ID="News,Politics" Name="News + Politics" />
    <Category ID="Nonprofits,Activism" Name="Nonprofits + Activism" />
    <Category ID="People,Blogs" Name="People + Blogs" />
    <Category ID="Pets,Animals" Name="Pets + Animals" />
    <Category ID="Science,Technology" Name="Science + Technology" />
    <Category ID="Sports" Name="Sports" />
    <Category ID="Travel,Events" Name="Travel + Events" />
  </Categories>
  <SortOrders>
    <SortOrder ID="published" Name="date" />
    <SortOrder ID="rating" Name="rating" />
    <SortOrder ID="viewCount" Name="views" />
    <SortOrder ID="relevance" Name="relevance" />
  </SortOrders>
  <Transforms>
    <Transform Name="Feed">
      <xsl:stylesheet version="1.0" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom" xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform" xmlns:openSearch="http://a9.com/-/spec/opensearchrss/1.0/" xmlns:gml="http://www.opengis.net/gml" xmlns:georss="http://www.georss.org/georss" xmlns:media="http://search.yahoo.com/mrss/" xmlns:yt="http://gdata.youtube.com/schemas/2007" xmlns:gd="http://schemas.google.com/g/2005" xmlns:msxsl="urn:schemas-microsoft-com:xslt" xmlns:func="urn:local-functions">
        <msxsl:script language="C#" implements-prefix="func"><![CDATA[

Random random = new Random();

public string escapeuridata(string unescaped)
                {
                    return Uri.EscapeDataString(unescaped);
                }
                public string fixthumbnail(string source)
                {
                    return source.Replace("http://i.ytimg.com", "http://i" + (random.Next(4) + 1).ToString() + ".ytimg.com");
                }
                ]]></msxsl:script>
        <xsl:output indent="yes" method="xml" />
        <xsl:template match="media:thumbnail">
          <xsl:element name="thumbnail">
            <xsl:attribute name="height">
              <xsl:value-of select="@height" />
            </xsl:attribute>
            <xsl:attribute name="time">
              <xsl:value-of select="@time" />
            <xsl:attribute name="url">
              <xsl:value-of select="func:fixthumbnail(@url)" />
            <xsl:attribute name="width">
              <xsl:value-of select="@width" />
          </xsl:element>
        </xsl:template>
        <xsl:template match="media:player">
          <xsl:element name="video">
            <xsl:attribute name="type">application/x-shockwave-flash</xsl:attribute>
            <xsl:attribute name="url">
              <xsl:value-of select="@url" />&amp;fmt=18</xsl:attribute>
        <xsl:template match="atom:entry">
          <xsl:element name="item">
            <xsl:attribute name="date">
              <xsl:value-of select="atom:published" />
            <xsl:attribute name="duration">
              <xsl:value-of select="media:group/yt:duration/@seconds" />
            <xsl:attribute name="rating">
              <xsl:value-of select="(gd:rating/@average)*20" />
            <xsl:attribute name="title">
              <xsl:value-of select="atom:title" />
            <xsl:element name="description">
              <xsl:value-of select="atom:content" />
            <xsl:element name="thumbnails">
              <xsl:apply-templates select="media:group/media:thumbnail" />
            <xsl:element name="videos">
              <xsl:apply-templates select="media:group/media:player" />
              <xsl:apply-templates select="media:group/media:content" />
        <xsl:template match="/atom:feed">
          <xsl:element name="items">
            <xsl:apply-templates select="atom:entry" />
      </xsl:stylesheet>
    </Transform>
  </Transforms>
  <VideoProviders>
    <VideoProvider class="MacroTube.Model.YouTubeVideoProvider"><![CDATA[

using System;
using System.Diagnostics;
using System.IO;
using System.Net;
using System.Text.RegularExpressions;

namespace MacroTube.Model
{
    public class YouTubeVideoProvider : VideoProvider
    {
        private static readonly Regex _watchMatch = new Regex(@"^http://www.youtube.com/watch\?(?:|.*&)v=([A-Za-z0-9_\-]+)(?:$|&.*$)", RegexOptions.Compiled);
        private static readonly Regex _idMatch = new Regex(@".*[\?v|\&]=([^\s\&]*).*", RegexOptions.Compiled | RegexOptions.Singleline);
        private static readonly Regex _signatureMatch = new Regex(@"^(?:.*'SWF_ARGS'\s*:.*\{[^\}]*""t""\s*:\s*"")([^""]+)(?:"".*)$", RegexOptions.Compiled | RegexOptions.Singleline);

private static readonly Regex _swfvarsMatch20110306 = new Regex(@"^.*<object\s.*?<param name=""flashvars""\s+value="".*&amp;fmt_url_map=([^&\\]+).*$", RegexOptions.Compiled | RegexOptions.Singleline);
        private static readonly Regex _swfconfigMatch20110306 = new Regex(@"^.*var swfConfig\s+=.*, ""fmt_url_map"": ""([^""]*)"".*$", RegexOptions.Compiled | RegexOptions.Singleline);

public YouTubeVideoProvider()
            : base()
        {
        }

public override string GetDownloadUrl(string sourceURL)
        {
            if (!IsProvider(sourceURL)) return null;

string resolvedURL = null;

Debug.WriteLine(string.Format("Source URL v1.4a: {0}", sourceURL));

try
            {
                string html = new WebClient().DownloadString(sourceURL);

if (_swfvarsMatch20110306.IsMatch(html))
                {
                    Debug.WriteLine( "swfvars regex matched" );

string fmt_url_match = Uri.UnescapeDataString(_swfvarsMatch20110306.Replace(html, "$1"));

Debug.WriteLine(string.Format("fmt_url_match={0}", fmt_url_match));

foreach (string fmt_url in fmt_url_match.Split(','))
                    {
                        Debug.WriteLine(string.Format("fmt_url={0}", fmt_url));

if (fmt_url.StartsWith("18|"))
                        {
                            resolvedURL = fmt_url.Substring(3);
                            break;
                        }
                    }
                }
                else if (_swfconfigMatch20110306.IsMatch(html))
                {
                    Debug.WriteLine( "swfconfig regex matched" );

string fmt_url_match = _swfconfigMatch20110306.Replace(html, "$1");

Debug.WriteLine(string.Format("fmt_url_match={0}", fmt_url_match));

foreach (string fmt_url_esc in fmt_url_match.Split(','))
                    {
                        string fmt_url = Regex.Unescape( Uri.UnescapeDataString( fmt_url_esc ) );

Debug.WriteLine(string.Format("fmt_url={0}", fmt_url));

if (fmt_url.StartsWith("18|"))
                        {
                            resolvedURL = fmt_url.Substring(3);
                            break;
                        }
                    }
                }
                else if (_signatureMatch.IsMatch(html))
                {
                    resolvedURL = string.Format("http://www.youtube.com/get_video?video_id={0}&t={1}&fmt=18", _idMatch.Replace(sourceURL, "$1"), _signatureMatch.Replace(html, "$1"));
                }
                else
                {
                    Debug.WriteLine( "No regex match... here comes the full HTML" );
                    Debug.WriteLine( html );
                }

Debug.WriteLine(string.Format("Resolved URL: {0}", resolvedURL));
            }
            catch (Exception ex)
            {
                Debug.WriteLine(string.Format("Error getting download URL: {0}\r\n{1}\r\n{2}", sourceURL, ex));
            }

return Uri.IsWellFormedUriString(resolvedURL, UriKind.Absolute) ? resolvedURL : null;
        }

public override bool IsProvider(string url)
        {
            return _watchMatch.IsMatch(url);
        }
    }
}

]]></VideoProvider>
  </VideoProviders>
</VideoService>

Direkte download

Placeres hvor din jasmio providers er....og skal hedde YOUTUBE.XML

Redigeret af Patriarken - 07-April-2011 kl. 15:09
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2011 kl. 10:09
Det vil jeg lige teste når jeg kommer hjem.. Tak skal du have.

Er det youtube der ændre sig hele tiden? I såfald, så er det jo hvergang blot en stakket frist?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2011 kl. 11:51

Det vil jeg lige teste når jeg kommer hjem.. Tak skal du have.

Er det youtube der ændre sig hele tiden? I såfald, så er det jo hvergang blot en stakket frist?

Mjaej, de har omstruktureret og redesignet siden fornyligt. Men Macrotube er jo en slags scraper, så det ville skulle gøres hvergang de laver disse numre. Før de gjorde det kørte det laaang tid med originale providers, så lavede de lidt om....En ny skulle bruges(ca en måned siden svjh) og nu har de så lavet nogle numre igen.

Jeg tror ikke dette fortsætter though, med mindre der er tale om et beskæftigelsesprojekt til deres kodere. Men det er en gisningSmile
Mit Setup
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2011 kl. 12:55
Det er ihvertfald temmelig irreterende.
Jeg havde lidt tid til at lege med det igår. Ungerne ser en del Youtube.. Og så tænkte jeg, at der måttes findes en Youtube plugin til Mediacenteret. Jeg røg så ind i Macrotube, og det så jo ganske fornøjeligt og flot ud. Så det blev installeret, og kørte fint, lige indtil jeg skulle teste det egentlige formål med den, Youtube, så braste alt, for ingen videoer ville den afspille.
Nå, igang med at søge informationer.. Hvad gør man forkert.. Det virker jo for alle andre, åbenbart.. Wrong!.. nu dukker de rigtig indlæg frem, når man søger efter dem, at der åbenbart er mange der i perioder har problemer, men ikke rigtig nogen løsninger, udover en gang sludder for en sladder om, at det kan være et codec problem.. (yeah right!).

Og så viser det sig åbenbart, at dette slet ikke har noget med programmet at gøre, (hvilket jeg faktisk havde lidt mistanker om), men derimod youtube som ændre kildekode.

Hvad jeg ikke fatter i alt det her, det er at udvikleren ikke engang gider at skrive, at det kan man risikerer. Jeg haglede godt nok ikke samtlige 37 sider igennem pp TGB (The Green Button), men "kun" de første 2-3 og sidste 10 sider. Det her er nok en information, som burde have været skrevet i hans første indlæg, hvor der også er link til filerne (32 og 64bit versionerne). Det kunne have sparet mig for lidt arbejder og frustrationer, og andre ville måske have kæmpet i dage/ugevis.

Nå, men så er det sgu da godt at vi har dig Patriarken.. Jeg havde også en mistanke om, at man nok kunne finde et brugbart svar herinde, og ikke ude i den store hvide internet verden Wink
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2011 kl. 14:24

Det er ihvertfald temmelig irreterende.
Jeg havde lidt tid til at lege med det igår. Ungerne ser en del Youtube.. Og så tænkte jeg, at der måttes findes en Youtube plugin til Mediacenteret. Jeg røg så ind i Macrotube, og det så jo ganske fornøjeligt og flot ud. Så det blev installeret, og kørte fint, lige indtil jeg skulle teste det egentlige formål med den, Youtube, så braste alt, for ingen videoer ville den afspille.
Nå, igang med at søge informationer.. Hvad gør man forkert.. Det virker jo for alle andre, åbenbart.. Wrong!.. nu dukker de rigtig indlæg frem, når man søger efter dem, at der åbenbart er mange der i perioder har problemer, men ikke rigtig nogen løsninger, udover en gang sludder for en sladder om, at det kan være et codec problem.. (yeah right!).

Og så viser det sig åbenbart, at dette slet ikke har noget med programmet at gøre, (hvilket jeg faktisk havde lidt mistanker om), men derimod youtube som ændre kildekode.

Hvad jeg ikke fatter i alt det her, det er at udvikleren ikke engang gider at skrive, at det kan man risikerer. Jeg haglede godt nok ikke samtlige 37 sider igennem pp TGB (The Green Button), men "kun" de første 2-3 og sidste 10 sider. Det her er nok en information, som burde have været skrevet i hans første indlæg, hvor der også er link til filerne (32 og 64bit versionerne). Det kunne have sparet mig for lidt arbejder og frustrationer, og andre ville måske have kæmpet i dage/ugevis.

Nå, men så er det sgu da godt at vi har dig Patriarken.. Jeg havde også en mistanke om, at man nok kunne finde et brugbart svar herinde, og ikke ude i den store hvide internet verden Wink

Hehe, tak for det.

Svaret lå faktisk i den tråd du har kigget i på TGB. Men du ved jeg har været nødsaget til at gennemgå den slavisk første gangConfused(valgte dog en datosøgning i tråden på dato, anden gang, efter de omstrukturerede Youtube og jeg havde opdateret en gangWink)

Jeg har en snart treårig søn og han bliver ved med at sige: Ikke Postman Per(gudskelov), jeg vil se stort tog(et damptog red.) eller jeg vil se shinkansen(helst dr. yellow deres testtog).

Det stopper ikke før 7mc viser noget af ovenstående...

Det er nogenlunde det samme med konen bare lidt andre parametreLOL

Det giver både motivation, samt Carte blanche til at sætte sig på sit kontor og løse evt. problemer.Wink

Redigeret af Patriarken - 08-April-2011 kl. 14:31
Mit Setup
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2011 kl. 20:15
Lige ganske kort.. Dit xml virkede helt perfekt.. Regnede jeg selvfølgelig også med LOL
Til top
Mickey Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-November-2004
Sted: Denmark
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2011 kl. 23:11
Hej,

Samme problem her. Youtube virkede på Macrotube indtil for nylig.
Har lige prøvet xml-filen, men ingen videoer duer på Youtube Unhappy

Har Youtube lavet en ny ændring?

Hilsen
Mickey
Til top
knaldeglad Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-September-2011
Sted: Danmark
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2011 kl. 09:59
Er der ikke noget med at nogle Videoer ikke vil afspille gpa. rettigheder, iht. localization ?  får da stadig en del fejl når jeg vil afspille musikvideoer...  loggen viser noget denied noget....   nogen med et fix til det..  patriark evt ?  :)
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2011 kl. 10:18
knaldglad - Nu er det et par dage siden jeg prøvede, men der virkede det heller ikke for mig. Det er dog ikke kun musikvidoer jeg har problemer, men ligesom tidligere, stortset alt indhold.

Vi må ha patriark på bordet.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2011 kl. 10:31

knaldglad - Nu er det et par dage siden jeg prøvede, men der virkede det heller ikke for mig. Det er dog ikke kun musikvidoer jeg har problemer, men ligesom tidligere, stortset alt indhold.

Vi må ha patriark på bordet.

I kan bruge den her...Den hedder så YoutubeHD.... Fjern evt den gamle youtube.xml  så i kun har YoutubeHD...

Redigeret af Patriarken - 26-September-2011 kl. 10:32
Mit Setup
Til top
knaldeglad Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-September-2011
Sted: Danmark
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2011 kl. 11:18
øøhh den kommer slet ikke frem i oversigten over providers...   altså i MC7 i macrotube...  ?!
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu