recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Macrovision / makrovision fjerner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMacrovision / makrovision fjerner

Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2005 kl. 19:19

Hej Akilleuz

Oprindeligt skrevet af akilleuz akilleuz skrev:

Jeg har fået alle rettigheder til båndet da det er et hjemmelavet bånd. Grunden til jeg ikke kan få sådan en boks af ham der lavede det i sin tid, er nemlig han er gået bort

Et hjemmelavet bånd med macrovision - det troede jeg slet ikke man kunne selv ?

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
akilleuz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Februar-2005
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2005 kl. 19:41
Jeg aner ikke hvordan og hvem der har lavet det. har bare fået til opgave at kopiere det.

Ham der vist har lavet det er fra dem der lave teori bånd her i danmark. Men der er ingen rettigheder på båndet mere, så jeg har fået tilladelse til at kopiere det.

Men hvor kan man få et capture program der ignorere det?
Til top
papabear Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Marts-2004
Point: 181
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2005 kl. 05:56
Hej Lars - jeg kommenterer lige en "ældgammel" mail fra dig, som jeg tilfældigt faldt over da der kom nye input i tråden ;-)

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Kan jeg nemt fjerne macrovision, og dermed kopiere de gamle videobånd over på DVD så der igen bliver plads på hylderne ?

Lad det være sagt med det samme. Det vides ikke om det er lovligt at kopiere egne bånd fra VHS til DVD, hvis de er beskyttet. Loven siger at man ikke må bryde effektive kopibeskyttelser, men det kan diskuteres hvor effektiv macrovision er. Anyway, spørgsmålet har såvidt vides aldrig været efterprøvet ved en domstol, så brug denne viden med det forbehold.

Gælder denne lov ikke kun digitale kopier af digitale værker?

Redigeret af papabear
by PapaBear
(- som mangler afsnit 2 og 19 af 'Allo 'Allo samt BlackBooks afsnit 2 - anyone??)

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2005 kl. 11:30

Hej papabear

Oprindeligt skrevet af papabear papabear skrev:

Gælder denne lov ikke kun digitale kopier af digitale værker?

Der er undtagelser i loven for f.eks. optagelser lavet fra TV, og for indhold som er kopi-beskyttet. Men jeg kan ikke finde ud af præcis hvad der gælder på dette område.

En uafhængig vejledning i den slags spørgsmål er Kulturministeriets InfoKiosk (http://www.infokiosk.dk). Den er ikke helt klar på alle punkter, f.eks. står der:

Hvad med kopispærringer? 

På nogle cd’er og dvd’er er der en såkaldt kopispærring (også kaldet kopisikring eller ”copy control”). En kopispærring skal forhindre, at der kan laves kopier, og du må derfor ikke bryde eller fjerne denne for at tage en kopi.

Men alt dette er i forbindelse med digitale kopier, og det er uklart om reglerne om at man ikke må bryde en kopi-beskyttelse også gælder analoge medier som VHS bånd. Det skal dog siges at jeg ikke har forsket dybt i emnet.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
akilleuz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Februar-2005
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2005 kl. 16:07
Der er før nævnt i denne tråd at der findes programmer der kan ignorere macrovision.

Nogen der kender til det program?
Til top
ehelmer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Januar-2004
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2005 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af akilleuz akilleuz skrev:

Der er før nævnt i denne tråd at der findes programmer der kan ignorere macrovision.
Nogen der kender til det program?

Brug det gratis Capture program VirtualVCR på din PC.
Det er nemt, det er godt og det virker.

Se mine indlæg her i Teknik & Teori 4-6 Okt 2004
Jeg ramte dengang tilsyneladende en tabu her i dette forum, for mit forslag er hidtil blevet totalt ignoreret, som enten tåbeligt eller ubrugeligt. Alle vil hellere bruge masser af penge på en såkaldt Macrovion killer.

Måske kan du alligevel have glæde af den nævnte simple løsning.

Erik Helmer Nielsen

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2005 kl. 14:43

Hej Alle

Nu har jeg prøvet at handle hos Multiregion (dem med de billige Smart Lead kabler).

Men den handel endte i at de snød mig for pengene, uden at sende varen.

• 28/12 - Bestilte 4 stk. Smart Lead kabler online.
  • 22/01 - Rykkede for ordren - fik ingen svar
  • 31/01 - Får oversigten fra Betalingsservice, kan se at firmaet har hævet det fulde beløb (1705 kr) d. 21/1
  • 31/01 - Henvender mig endnu engang til dem. Denne gang kommer der svar, at de ikke har kunnet finde ordren. Men de anerkender at have hævet pengene uden at have sendt nogen varer. De spørger om de skal refundere pengene eller sende varene. Jeg beder dem sende varene - hvis det kan gøres uden yderligere forsinkelser.
  • 03/02 - Jeg rykker for et svar. De svarer at de har haft travlt, undskylder og lover at sende varene.
  • 16/02 - Endnu ingen varer dukket op. Jeg skriver til dem at jeg vil bede banken/kreditkort-selskabet om at annulere betalingen. Ingen svar.
  • 17/02 - Jeg beder banken om en formular, for refusion af det beløb de har hævet ulovligt.
  • Resten skulle blot være formalitet. Der kommer en "tro og love" erklæring som skal underskrives og retuneres til banken, og når de modtager den refunderes pengene. Herefter er det en sag imellem kreditkortselskabet og firmaet.
  • Senere tilføjelse: Pengene kom retur 01/05, altså over 5 måneder efter selve købet. Så selv om man er godt sikret, så kan man risikere aligevel at skulle undvære pengene i lang tid (dette var Eurocard).

Heldigvis er man godt sikret herhjemme, mod den slags firmaer. Men jeg står aligevel her mange uger senere uden varene.

Nu sker der fejl og det kan man jo komme ud for. Men når firmaet erkender fejlene, og stadig ikke viser vilje til at løse dem, så vil jeg fraråde at i bruger dem. De er billigere med Smart Lead kablerne - men her ser i hvorfor...

/Lars

Redigeret af Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
flyboy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2005 kl. 20:52

Jeg har nu læst jeres spændende indlæg om macrovision-fjerner enten ved box eller kabel.

Jeg har lige et måske dumt spørgsmål...........

Når man kopierer en original dvd (til eget brug) ved hjælp af en af disse macrovision fjernere, kan man så få dolby digital på kopien ?

Mange Hilsner Erik
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2005 kl. 00:49

Hej flyboy

Oprindeligt skrevet af flyboy flyboy skrev:

Når man kopierer en original dvd (til eget brug) ved hjælp af en af disse macrovision fjernere, kan man så få dolby digital på kopien ?

Som 5.1 lyd?   Nej, DVD-optagerme optager kun stereo.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
flyboy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2005 kl. 14:00

Ok, ja det er jo logisk nok

Det tyder på at jeg har min egen lille gratis Macrovision-killer

Jeg har koblet min vhsvideo sammen med hx900 via min satellitmodtager og har kopieret 4 disneyfilm uden problemer. Enten er jeg heldig at der ikke er kopibeskyttelse på båndene, eller også så sender min satellitmodtager ikke macrovision signalet videre til min dvdoptager

Mange Hilsner Erik
Til top
tbjerret Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Februar-2005
Sted: Spain
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2005 kl. 15:53

Der er også denne macrovisionfjerner: www.sonel.com til 20£. Er der nogen, som har prøvet den?

mvh Troels

Til top
tbjerret Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Februar-2005
Sted: Spain
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2005 kl. 16:01

Nå, nu hedder www.sonel.com produktet gold ("gold platted") og koster £24.99 + £5.00 p&p.

mvh Troels

Til top

Besvar Besvar Side  <1234 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu