recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Macrovision / makrovision fjerner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMacrovision / makrovision fjerner

Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
z-upIT.dk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 37
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2005 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

4. Af og til vil du også se denne nævnt den gamle danske Videostabilizer, men den er ikke længere tidssvarende. Den fjerner ikke CGMS, har ikke SCART stik og virker i det hele taget noget outdated. Men til at kopiere gamle VHS bånd til DVD vil den kunne bruges, og derfor er den nævnt her.

/Lars

Der er lige kommet en ny version Videostabilizer  som skulle kunne klare alle typer af Macrovision, inkl. CGMS

Med Venlig Hilsen
S. Lauritzen
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2005 kl. 13:02

Oprindeligt skrevet af z-upIT.dk z-upIT.dk skrev:

Der er lige kommet en ny version Videostabilizer  som skulle kunne klare alle typer af Macrovision, inkl. CGMS

Tak for info

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
flhansen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-Marts-2005
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2005 kl. 21:35

Hej

Interessant tråd! Beklager at jeg først opdagede den nu. Jeg må så hermed konstatere at der er smidt konsekvent kopibeskyttelse på Selector, så jeg på min Sony kan optage til HDD men ikke lave noget som helst der inkluderer en skive. Fordømt! Så skulle jeg vist have investeret i den model med større harddisk alligevel...

Lad eksperimenterne begynde med at knække dette problem...

mvh

Flemming Hansen
Til top
norbert Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Oktober-2004
Point: 298
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2005 kl. 23:02
Jeg har den nye Selector, og der opstår problemet ikke. Den gamle selector, derimod, opstår porblemet, når jeg har været forbi Dr1 og Dr2 på kanal 501 eller 502. Ellers ikke. Jeg slipper af med problemet når jeg slukker for selektor og tænder den igen og holder mig fra disse to kanaler.
Til top
2jur Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 264
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2005 kl. 06:13
Jeg har Sagem 60, har ikke oplevet problemet.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2005 kl. 08:50

Oprindeligt skrevet af norbert norbert skrev:

Jeg har den nye Selector, og der opstår problemet ikke. Den gamle selector, derimod, opstår porblemet, når jeg har været forbi Dr1 og Dr2 på kanal 501 eller 502. Ellers ikke. Jeg slipper af med problemet når jeg slukker for selektor og tænder den igen og holder mig fra disse to kanaler.

Hej

Lyder interessant. Jeg har den gamle Selector så det må prøves. Jeg er bare lidt skeptisk, da jeg prøvede i går var nogle af forsøgene på TV2 og RTL... Men det må prøves - helt klart.

mvh.

Flemming

mvh

Flemming Hansen
Til top
2jur Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2005 kl. 13:09
Jeg har faktisk haft problemer som måske er noget der minder om det du er ude for. Har været ude for ved multisession, at få "Tomme" optagelser, altså et mørkt vindue i menuen, hvor der ikke har været noget der kunne afspilles. Har haft min Pio 520 til rep., men den har lavet det efter. Har aldrig tænkt over om det kunne have med Selector at gøre. Det er sket ca. 10 gange ud af flere hundrede, men kun ved multisession.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2005 kl. 13:20

Oprindeligt skrevet af 2jur 2jur skrev:

Jeg har faktisk haft problemer som måske er noget der minder om det du er ude for. Har været ude for ved multisession, at få "Tomme" optagelser, altså et mørkt vindue i menuen, hvor der ikke har været noget der kunne afspilles. Har haft min Pio 520 til rep., men den har lavet det efter. Har aldrig tænkt over om det kunne have med Selector at gøre. Det er sket ca. 10 gange ud af flere hundrede, men kun ved multisession.

Hej

Det jeg oplever har ikke noget med multisession at gøre. Så sikker er jeg! Men det er lidt interessant da du har en ny Selector. Hvis du kan optage direkte på en skive fra en given kanal taget via Selector signalet - og du kan se den ved afspilning vil jeg gerne høre om det. Fænomenet må være meget nyt. Jeg optager bla. F1 reportager fra RTL - og det kunne jeg uden problemer i weekenden 2/3 juli. Men i foregående weekend og efterfølgende er den begyndt at opføre sig således mærkeligt. Det kunne måske også have noget at gøre med at der er ændret i signalet så der kommer flere 16/9 udsendelser, der måske gør den gamle Selector 'forvirret', så der kommer et mærkeligt signal igennem der ikke kan 'oversættes' til DVD mediet? Der er som sagt ingen problemer med at optage til HDD. Maskinen er Sony 'gammel' model med 160Gb HDD.

mvh

Flemming Hansen
Til top
2jur Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2005 kl. 14:20

Har lige prøvet at optage direkte på en Verbatim - RW i video mode, ingen problemer den gør hvad den skal.

Kan du genkende det med de tomme vinduer og hvad sker der hvis du prøver at afspille det.

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2005 kl. 14:49

Hej

Det lyder som om jeg skal udskifte den bedagede gamle Selector med en nyere model...

Min optager på livet løs på skiven - men billedet er gråt og lyden er væk. Der er ingen problemer med at afspille 'det grå' - men programmet bliver hurtigt ensformigt .

Jeg har forespurgt TDC om de har puttet slige kopibeskyttelses sager på Selector eller der bare er tale om en forældet model. Jeg venter spændt på svaret.

mvh

Flemming Hansen
Til top
2jur Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2005 kl. 15:09
Måske et andet scartstik.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2005 kl. 20:01

Oprindeligt skrevet af norbert norbert skrev:

Hej

Det ser foreløbig ud til at du har ret . Efter en boot inden kl. 18 har den fået lov at stå på RTL og opfører sig stadig som den skal ved optagelse. Så umiddelbart må jeg nok trække min 'konspirationsteori' tilbage , og skyde skylden på den gamle skrammel kasse kaldet Selector... Kunne være at jeg skulle overveje at investere i den nye istedet. Nu får vi se hvor træt jeg bliver af den gamle... Tak for information. Fedt forum!

mvh

Flemming Hansen
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu