|
Macrovision / makrovision fjerner |
Besvar | Side <1 3456> |
Forfatter | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
Sendt: 29-Marts-2006 kl. 22:16 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hvis det kun er til kopiering VHS til DVD, kan du bruge den gamle Videostabilizer. Det gule stik er composite video. Det røde er lyd højre kanal, og det hvide er lyd venstre kanal. Lyden kan bare gå direkte - det er kun videoen der kan indeholde macrovision (VHS) og macrovision+CGMS (DVD) Der er composite i SCART også, men jeg vil aligevel ikke anbefale SCART kablet når du kun har det gule stik. Det bliver hurtigt en dyr affære i løs strømforsyning og omsætter-kabler. /Lars |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
juhl
Ny bruger Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2 |
Sendt: 29-Marts-2006 kl. 23:27 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
jeg vil lige fortælle om min løsning på mit problem med at se kopibeskyttede videoer gennem DVD optageren. Bestilte ved KT Vision, Da jeg ville have en løsningen med scart kabel: 1 x Macro Master Pro HQ Gold (NORMAL QUALITY MADE BY SONEL) (Macromaster) = 31.99EUR svarer til ca 293 kr, - modtaget med luftpost efter 9 dage, fungererer fint. Jeg vil også lige fortælle at hvis man vil have en løsning med S-vhs eller composite, så findes der en færdigsamlet løsning, (skal suppleres med kabel og strømforsyning) ved:
/juhl |
Cyclop
Ny bruger Oprettet: 12-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9 |
Sendt: 30-Marts-2006 kl. 00:07 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Er det nogen der ved om Smart Lead kablet med tilslutning af ekstern strømforsyning er nødvendigt på en DVD afspiller Pioneer DV-333. Jeg har også en Lumatron DVD/VHS afspiller. Er der andre fordele med at vælge modellen med ekstern stømforsyning? Umiddelbart virker det smartest at vælge kablet uden ekstern strømf. mvh Cyclop
|
Keld
Super bruger Oprettet: 01-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 451 |
Sendt: 01-Maj-2006 kl. 13:07 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hej Cyclop. Da det er en måned siden du forespurgte, har du nok handlet i mellemtiden. Hvis ikke, kan jeg kun sige, at det fungerer gangske glimrende uden strømforsyning mellem en billig kombineret vhs/dvd afspiller fra Funai til en Pioneer dvr-720. Keld
|
JesperLund
Guld medlem Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Sendt: 27-Maj-2006 kl. 02:31 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Man kan som bekendt ikke længere købe MacroMaster+ direkte fra producenten http://www.icos-tech.com/ hvor den ellers tidligere blev solgt for 45 GBP. Men fortvivl ikke.... På denne side Jeg bestilte den 15/5 om aftenen. Varen blev afsendt den 16/5, og jeg modtog varen den 20/5 (sendes som brev). Det kan man da kalde service! Den sendes fra England, så der er ingen toldproblemer. Man kan kun betale med PayPal, men i praksis er det ligeså let som at betale med kreditkort. Ja faktisk nemmere, hvis man har en PayPal konto i forvejen (det havde jeg), da man ikke skal indtaste adresse oplysninger. Der er kommet en ny udgave af MacroMaster+ som har intern 230V strømforsyning (ingen ekstern DC adapter). Min MacroMaster+ box har et almindeligt dansk strømstik, og så vidt jeg kan se sender forhandleren den rigtige udgave afhængig af leveringsadressen. Redigeret af JesperLund - 27-Maj-2006 kl. 02:36 |
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
Maxburner
Bruger Oprettet: 04-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 180 |
Sendt: 27-Maj-2006 kl. 17:08 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Det mest simple er hvis man har et video kamera eller en videowalkman og køre fra SVHS eller Compostie signale igennem videokam/walkman og tager signalet ud via DV(firewire) in på PC'eren, så er macroen automatisk annuleret.
Det gør jeg hvis jeg skal optage gamle optagelser ind på DVD fra VHS |
belgaard
Junior bruger Oprettet: 29-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23 |
Sendt: 27-Maj-2006 kl. 20:11 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jo, Maxburner, men det kræver vel at videokameraet har SVHS eller Composite indgange? Mit videokamera har desværre kun ditto udgange + DV ind-/udgang.
|
Maxburner
Sendt: 27-Maj-2006 kl. 20:45 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hvis dit videokamera har DVin og ud, så kan dit SVHS/C udgange opfører sig som indgange i VCR mode, da den sniffer til udgangen.
|
belgaard
Junior bruger Oprettet: 29-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23 |
Sendt: 28-Maj-2006 kl. 11:38 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Desværre sniffer mit video kamera (Panasonic NV-DS-150EG) ikke til mine udgange i VCR mode. Det kunne ellers have været smart - og så havde jeg haft en Macromaster til salg.
|
Maxburner
Sendt: 28-Maj-2006 kl. 12:33 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ok. det troede jeg at alle gjorde. Det gør den på min Sony VX2100E
Hvis jeg har den på VCR og føder signal ind fra feks videoen ind på Video out på kamera, så tager den signalet ind og kan ses på skærmen og køres ind på PC via Firewire DV |
kgpedersen
Bruger Oprettet: 28-Juni-2006 Status: Offline Point: 77 |
Sendt: 29-Juni-2006 kl. 17:25 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jeg er lidt i tvivl når jeg læser indlæggene. Virker de forskellige løsninger kun når det er fra vhs til dvd, eller kan man få noget der virker så jeg kan optage direkte fra dvd'en til harddisken, eller skal jeg bruge en ekstern dvd??
Kristian |
JesperLund
Guld medlem Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Sendt: 29-Juni-2006 kl. 18:04 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Der er tale om "dimser" (boxe eller specielle kabler), som du sætter mellem en afspiller-enhed og en optage-enhed. Løsningerne vil ikke give dig mulighed for at kopiere mellem f.eks. recorderens DVD drev og harddisk (medmindre dette var muligt i forvejen). Bemærk desuden at nogle løsninger kun giver dig mulighed for at fjerne Macrovision på VHS bånd (ved kopiering til HDD eller DVD). |
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
Besvar | Side <1 3456> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |