recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Macrovision / makrovision fjerner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMacrovision / makrovision fjerner

Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2006 kl. 22:16
Oprindeligt skrevet af belgaard belgaard skrev:

Din løsning nummer 2, den med et scart-kabel der fjerner kopibeskyttelsen, virker som en god idé. Dog har jeg kun antenne-indgang in video-in (den med billede i det gule stik og lyd i det hvide og røde stik - jeg kan aldrig huske om det hedder component eller composit).

Findes der et produkt jeg kan bruge med én af disse indgange?

Hvis det kun er til kopiering VHS til DVD, kan du bruge den gamle Videostabilizer.

Det gule stik er composite video. Det røde er lyd højre kanal, og det hvide er lyd venstre kanal. Lyden kan bare gå direkte - det er kun videoen der kan indeholde macrovision (VHS) og macrovision+CGMS (DVD)

Der er composite i SCART også, men jeg vil aligevel ikke anbefale SCART kablet når du kun har det gule stik. Det bliver hurtigt en dyr affære i løs strømforsyning og omsætter-kabler.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
juhl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2006 kl. 23:27

jeg vil lige fortælle om min løsning på mit problem med at se kopibeskyttede videoer gennem DVD optageren.

Bestilte ved KT Vision, Da jeg ville have en løsningen med scart kabel:

1 x Macro Master Pro HQ Gold (NORMAL QUALITY MADE BY SONEL) (Macromaster)  = 31.99EUR
Zone Rates (Shipping to DK (1 x 0.16Kg)): 6.85EUR
Total: 38.85EUR

svarer til ca 293 kr, - modtaget med luftpost efter 9 dage, fungererer fint.

Jeg vil også lige fortælle at hvis man vil have en løsning med S-vhs eller composite, så findes der en færdigsamlet løsning, (skal suppleres med kabel og strømforsyning) ved:

Vejle R.C. Elektronik ApS

VM106 - VIDEO STØJFILTER        332.00 DKK 
Varer total    332.00 DKK   
Moms (25%)    83.00 DKK   

Samlet total    415.00 DKK

/juhl

Til top
Cyclop Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Februar-2006
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2006 kl. 00:07

Er det nogen der ved om Smart Lead kablet med tilslutning af ekstern strømforsyning er nødvendigt på en DVD afspiller Pioneer DV-333. Jeg har også en Lumatron DVD/VHS afspiller.

Er der andre fordele med at vælge modellen med ekstern stømforsyning? Umiddelbart virker det smartest at vælge kablet uden ekstern strømf. 

mvh Cyclop

Til top
Keld Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-August-2004
Point: 451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2006 kl. 13:07

Hej Cyclop.

Da det er en måned siden du forespurgte, har du nok handlet i mellemtiden. Hvis ikke, kan jeg kun sige, at det fungerer gangske glimrende uden strømforsyning mellem en billig kombineret vhs/dvd afspiller fra Funai til en Pioneer dvr-720.

Keld

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2006 kl. 02:31

Man kan som bekendt ikke længere købe MacroMaster+ direkte fra producenten http://www.icos-tech.com/ hvor den ellers tidligere blev solgt for 45 GBP.

Men fortvivl ikke.... På denne side
http://www.im-uk.net/dvd/products/macmaster.html
kan man bestille præcist den samme Macrovision fjerner for 37.50 GBP, inklusive forsendelses til Danmark. Der opkræves ikke VAT ved forsendelse til Danmark (hvilket vist ikke er helt efter bogen, men jeg klager ikke...).

Jeg bestilte den 15/5 om aftenen. Varen blev afsendt den 16/5, og jeg modtog varen den 20/5 (sendes som brev). Det kan man da kalde service! Den sendes fra England, så der er ingen toldproblemer.

Man kan kun betale med PayPal, men i praksis er det ligeså let som at betale med kreditkort. Ja faktisk nemmere, hvis man har en PayPal konto i forvejen (det havde jeg), da man ikke skal indtaste adresse oplysninger.

Der er kommet en ny udgave af MacroMaster+ som har intern 230V strømforsyning (ingen ekstern DC adapter). Min MacroMaster+ box har et almindeligt dansk strømstik, og så vidt jeg kan se sender forhandleren den rigtige udgave afhængig af leveringsadressen.

Redigeret af JesperLund - 27-Maj-2006 kl. 02:36
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Maxburner Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Juni-2005
Point: 180
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2006 kl. 17:08

Det mest simple er hvis man har et video kamera eller en videowalkman og køre fra SVHS eller Compostie signale igennem videokam/walkman og tager signalet ud via DV(firewire) in på PC'eren, så er macroen automatisk annuleret.

Det gør jeg hvis jeg skal optage gamle optagelser ind på DVD fra VHS

Til top
belgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-Marts-2006
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2006 kl. 20:11

Jo, Maxburner, men det kræver vel at videokameraet har SVHS eller Composite indgange? Mit videokamera har desværre kun ditto udgange + DV ind-/udgang.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2006 kl. 20:45
Hvis dit videokamera har DVin og ud, så kan dit SVHS/C udgange opfører sig som indgange i VCR mode, da den sniffer til udgangen.
Til top
belgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-Marts-2006
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2006 kl. 11:38
Desværre sniffer mit video kamera (Panasonic NV-DS-150EG) ikke til mine udgange i VCR mode. Det kunne ellers have været smart - og så havde jeg haft en Macromaster til salg.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2006 kl. 12:33

Ok. det troede jeg at alle gjorde. Det gør den på min Sony VX2100E

Hvis jeg har den på VCR og føder signal ind fra feks videoen ind på Video out på kamera, så tager den signalet ind og kan ses på skærmen og køres ind på PC via Firewire DV

Til top
kgpedersen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Juni-2006
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2006 kl. 17:25

Jeg er lidt i tvivl når jeg læser indlæggene. Virker de forskellige løsninger kun når det er fra vhs til dvd, eller kan man få noget der virker så jeg kan optage direkte fra dvd'en til harddisken, eller skal jeg bruge en ekstern dvd??

Kristian

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2006 kl. 18:04

Oprindeligt skrevet af kgpedersen kgpedersen skrev:

Jeg er lidt i tvivl når jeg læser indlæggene. Virker de forskellige løsninger kun når det er fra vhs til dvd, eller kan man få noget der virker så jeg kan optage direkte fra dvd'en til harddisken, eller skal jeg bruge en ekstern dvd??

Der er tale om "dimser" (boxe eller specielle kabler), som du sætter mellem en afspiller-enhed og en optage-enhed. Løsningerne vil ikke give dig mulighed for at kopiere mellem f.eks. recorderens DVD drev og harddisk (medmindre dette var muligt i forvejen). Bemærk desuden at nogle løsninger kun giver dig mulighed for at fjerne Macrovision på VHS bånd (ved kopiering til HDD eller DVD).

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 3456>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu