recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - macrovision??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketmacrovision??

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
MDHell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 928
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2004 kl. 21:28

Hej Lars,

Mange tak for det yderst uddybbende svar, er der noget der kan sættes mellem de to maskiner så det kan lade sig gøre at kopiere?

mvh

Morten

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2004 kl. 21:47

Hej Morten

Prøv at se http://www.dvdirect.net/ (bladr ned til menuen elektronik, og vælg macro killers)

Det er denne boks:

Macrovision Killer+

I.C.O.S. Technologies presenterar den mest advancerade Macrovision bortagaren i världen! Macrovision Killer avaktiverar alla kända Macrovision, eller kopieringsskydd, genom den unika “Auto Macrovision Hunter” som lokaliserar Macrovision signalen och avaktiverar den,både PAL och NTSC. Den avaktiverar även det Digital kopieringsskyddet CGMS (copy generation management system)", för dom som vill kopiera till digital media:-). MacroMaster är lätt att installera in mellan alla DVD,VCR eller Digital Recorder, eftersom den har bara en scart in ,en ut
* Utgång: EuroSCART (Video,S-vhs & Rgb)
* Ingång: EuroSCART
* Transformator medföljer
* Storlek: 10,5 x 6,5 x 3 cm

Pris Sek 995

Men som du kan se, så er den ikke helt billig. Det er faktisk ligeså billigt / dyrt at købe en DVD brænder til PC'en og bruge den til kopiering istedet. Confused

/Lars

Redigeret af Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
ehelmer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Januar-2004
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2004 kl. 13:07

Lars skrev

*****Macrovision Killer+
Pris Sek 995

Men som du kan se, så er den ikke helt billig. Det er faktisk ligeså billigt / dyrt at købe en DVD brænder til PC'en og bruge den til kopiering istedet.  *********

Jeg har nogle kopibeskyttede VHS bånd, som jeg gerne vil kopiere over på DVD, så jeg kan smide dem langt væk.

Hvordan gør jeg det ved hjælp af brænderen i min PC?  Hvad skal der bruges af hardware, kabler, programmer m.m. ?

Erik Helmer Nielsen

Til top
Mmoo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Februar-2004
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2004 kl. 22:14

hej

lars har svaret en gang på dit spørgsmål 

Macrovision er et af flere kopisikringer du vil møde, hvis du f.eks. forsøger at kopiere købte film. Det eksisterer først og fremmest på VHS bånd. Ikke på alle købte bånd, men på en del af dem. Når en DVD/harddisk optager får et videosignal med macrovision, siger den pænt nej tak - copy protected.

Det er muligt at fjerne macrovision fra videosignalet fra en VHS, f.eks. med en boks som denne: www.videostabilizer.dk . Med sådan en kan du kopiere dine VHS film over på DVD.

Hvorvidt det er lovligt at bruge/gøre ved jeg ikke. Loven omkring kopiering er vist lidt uklar på det område, der står vist noget med at man godt må kopiere musik/film over på et andet medie til eget brug. Men er der en effektiv kopisikring som hindrer dette, er det ulovligt at bryde den. Macrovision kan vist ikke kaldes nogen effektiv kopi-sikring. Omvendt, så har der vist heller ikke været nogen sager på lige det område.

Der findes mange andre former for kopi-beskyttelse på DVD, for en komplet liste se FAQ'en på dvddemystified.com :

http://www.dvddemystified.com/dvdfaq.html#1.11

/Lars

Redigeret af Mmoo
Til top
ehelmer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Januar-2004
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2004 kl. 23:48

Kære Mmoo

Du har helt misforstået mit spørgsmål.

Jeg er netop -IKKE- interesseret i en 'Macrovision killer', men i andre muligheder for at fjerne kopibeskyttelsen. F.eks. ved hjælp af en PC som Lars omtaler.

Erik Helmer Nielsen

Til top
1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Maj-2004
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2004 kl. 22:24
B]Det er muligt at fjerne macrovision fra videosignalet fra en VHS, f.eks. med en boks som denne: www.videostabilizer.dk . Med sådan en kan du kopiere dine VHS film over på DVD.

Er det virkelig rigtigt? Jeg troede kun at VideoStabilizer kunne bryde koden ved overspilning fra VHS/DVD til VHS.

Tak for den der kan afklare dette problem.

Mvh
/1000
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2004 kl. 23:04

Hej 1000

Oprindeligt skrevet af 1000 1000 skrev:

Citér Det er muligt at fjerne macrovision fra videosignalet fra en VHS, f.eks. med en boks som denne: www.videostabilizer.dk . Med sådan en kan du kopiere dine VHS film over på DVD.

Er det virkelig rigtigt? Jeg troede kun at VideoStabilizer kunne bryde koden ved overspilning fra VHS/DVD til VHS.

På VHS kan der være macrovision beskyttelse.

På DVD kan der være macrovision + CGMS beskyttelse.

Hvis du har en boks som kan fjerne macrovision, så kan den bruges til at kopiere VHS bånd, uanset om det er VHS til VHS eller VHS til DVD.

Men også DVD til VHS vil virke, igennem en macrovision-fjerner, da VHS-optageren ikke forstår betydningen af CGMS signalet og blot indspiller det.

Men vil man kopiere fra en digital afspiller til en digital optager. Altså DVD til DVD, DVD til HDD, eller HDD til DVD, så kræver det en boks som både kan fjerne macrovision og CGMS.

VideoStabilizer er en ældre dansk macrovision fjerner.

Macrovision Killer+ er en nyere svensk macrovision + CGMS fjerner.

VideoStatilizer boksen koster 549 danske kroner. Dertil kommer et par scart-phono kabler og en strømforsyning. Slutpris omkring 1000 danske kroner + porto.

Macrovision Killer+ koster 995 svenske kroner, eller ca. 800 danske kroner + porto. Og den pris er incl. strømforsyning.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
larsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Juni-2004
Point: 244
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2004 kl. 00:34

Hvis man afspiller en dvd på computer i dvd shrink 3.1 fjerner man macrovision , så man kan kopiere til vhs, findes der et program/software til computer der også fjerner CGMS.

Larsen

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2004 kl. 12:25

Hej Larsen

Hele problematikken omkring kopi-beskyttelse er ganske kompleks, fordi der er forskellige former for beskyttelse til de forskellige stadier.

Der ligger dels noget digital beskyttese på selve skiverne, mens macrovision og CGMS er noget som DVD-afspilleren selv putter ind i det analoge signal når der afspilles.

Så CGMS kan ikke fjernes af DVD Shrink, for CGMS findes kun i den analoge verden. Til gengæld findes der sikkert værktøjer til at fjerne nogle af de beskyttelser som forårsager at DVD-afspillerne putter CGMS ind i signalet.

Undskyld, hvis det blev mere forvirrende end det var i forvejen, men check selv hvor omfattende emnet er i denne engelske FAQ:  DVDDemystified FAQ

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Rudbeck Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 66
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2004 kl. 19:34

Genoplivning af en lidt ældre tråd.

Jeg ledte på nettet efter en billig DVD-afspiller, og faldt over dette interessante stykke Scart kabel. For dem der ikke bruger PCen til at lave sikkerhedskopier af deres DVD-film kan denne sag måske bruges. Ifølge beskrivelsen fjerner det specielle scart-stik både Macrovision & CGMS fra output-signalet. Det kræver altså bare en normal DVD-afspiller forbundet via dette kabel til en HDD/DVD-recorder.

Virker det? Jeg ved det ikke.

http://www.multi-region.co.uk/fmpro?-db=news.fp5&-format =refindex.html&-view==hardware.html

(Nederst på listen)

Redigeret af Rudbeck
Til top
1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Maj-2004
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2004 kl. 01:26
det scartkabel ser spændende ud - kan den også fjerne kopisikringen fra VHS til DVDrecorder?
Mvh
1000
PS : Jeg har bestilt den svenske Makrovision Killer+ for længe siden, men den er ikke hjemme pt, så jeg har den i reservering.
Til top
p-HD Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Marts-2004
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2004 kl. 15:49
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu