recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - macrovision??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketmacrovision??

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Maj-2004
Status: Offline
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2004 kl. 23:18
Hej allesammen

Jeg vil blot fortælle at jeg nu har fået afprøvet den svenske MAKROVISION KILLER+ som er en let kasse der består af tre stik : en scart UD, en scart IND og en til strømforsyningen. Og nu til den gode nyhed : DET VIRKER PERFEKT ! Ja, ved at tilslutte Makrovision Killer+ mellem min VHSmaskine/DVDafspiller og min DVDrecorder (i mit tilfælde en Philips DVDR70) så kunne jeg pludselig optage COPYSIKRET materiale uden problemer og i flot kvalitet. Det er et super apparat - ganske enkelt. Prisen er 995 svenske kroner og så 100 i forsendelse. Alt i alt godt 800 danske kroner.
Jeg kan varmt anbefale denne løsning til de som måtte have brug for at bryde copysikringer (til egen back up forståes).

Mvh
/1000

PS : Eneste lille ulempe er at de scartindgange der sidder på den lille boks virker en anelse skrøbelige, scartstikket glider meget let ud så pas på med at rykke for meget på kassen mens du optager. Selve materialet virker altså noget billigt, men ydelsen er som sagt HELT I TOP !

Til top
larsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 244
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2004 kl. 01:35

Hej 1000, kan du også kopiere en købe/leje dvd fra din dvdafspiller og ind på din Philips DVDR70. Dvs. lave en dvdkopi?

MVH Larsen

Til top
1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2004 kl. 02:04
Ja, det er der heller ingen ben i. Jeg har testet 5 forskellige købe DVDer og 2 købe VHSbånd - alle copy protected og umulige at kopiere over på DVDR70 før. Nu er der ingen problemer.
Om man også kan kopiere lejefilm - det har jeg ikke prøvet, men jeg kan ikke se hvorfor man ikke skulle kunne - det er jo samme signaler om det er købe/leje film, ik. Jeg vil gerne teste det for dig hvis du er interesseret, men har ikke lige nogle lejefilm pt.

Mvh
/1000
Til top
SkiveBio Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Juli-2004
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2004 kl. 22:26

Hej 1000! 

Hvor har du bestilt/købt den? Jeg har til DVDirect i Stockholm afsendt en bestilling for flere måneder siden, og rykket dem op til flere gange for bestillingen, som nu i månedsvis har været "In progress". Tilbagemeldingen har hver gang været, at de endnu ikke havde den på lager, men at den forventedes  på lager "i næste uge"....

mvh SkiveBio

Redigeret af SkiveBio
Til top
itjan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Januar-2004
Sted: Djibouti
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2004 kl. 06:41

Hej Skivebio

Prøv at se her   http://avconnection.dk/

Konverter/adaptere - Signal konverter.

Tror det er det du søger.

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2004 kl. 09:07
Oprindeligt skrevet af itjan itjan skrev:

Prøv at se her   http://avconnection.dk/

Konverter/adaptere - Signal konverter.

Tror det er det du søger.

De er ikke helt ens. Den svenske udgave kan også klare kopiering fra en DVD-afspiller til en DVD- eller harddisk-recorder. Den type kopieringer kræver ikke kun fjernelse af macrovision, men også en anden type beskyttelse som hedder CGMS.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2004 kl. 09:23
Hej SkiveBio
Jeg har bestilt den gennem DVDirect og de har nu fået den på lager igen (for første gang i flere måneder). Forsendelsesomk. til Danmark er 100 SEK, så det er ca. 80 kroner. Du kan også afhente den selv i deres butik, men den ligger i Stokholm !!!! Af en eller anden grund får de altid meget begrænsede mængder hjem af denne Killer+ , guderne må vide hvorfor !?! Det er jo et fantastisk apparat.
Mvh
/1000
Til top
snowatom Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Januar-2004
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2004 kl. 09:39

Hvis man vil kopiere VHS bånd med macrovision kan jeg helt klart se mulighederne med dette produkt.

Men DVD til DVD kopi, er det kun til besvær med denne kasse.

En DVD-brænder til PC'en koster nu kun 500 kr. og når man så laver en kopi via PC'en forbliver det digitalt, og man får desuden kapittel informationerne med, og også menuen hvis man ønsker det.

Det kræver ikke en kraftig PC, og det vil kunne gøres hurtigere.

snowatom

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2004 kl. 22:00

Hej 1000!

Takker for svaret. Har dog nu bestilt et Smart Lead Pro Gold kabel gennem http://www.ktvision.com/isprogold.html, der skulle have de samme egenskaber som det svenske produkt. Jeg er spændt på om det virker, men brugeranmeldelserne har været positive. Hvis ikke, så må jeg jo tage en snak med vores svenske venner i Stockholm  / mvh SB

Oprindeligt skrevet af 1000 1000 skrev:

Hej SkiveBio
Jeg har bestilt den gennem DVDirect og de har nu fået den på lager igen (for første gang i flere måneder). Forsendelsesomk. til Danmark er 100 SEK, så det er ca. 80 kroner. Du kan også afhente den selv i deres butik, men den ligger i Stokholm !!!! Af en eller anden grund får de altid meget begrænsede mængder hjem af denne Killer+ , guderne må vide hvorfor !?! Det er jo et fantastisk apparat.
Mvh
/1000

Til top
enabled Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-September-2004
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2004 kl. 00:05
Hej SkiveBio.

Noget nyt om dit kabel? Virker det?
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2004 kl. 17:20

Oprindeligt skrevet af enabled enabled skrev:

Hej SkiveBio.

Noget nyt om dit kabel? Virker det?

Hej Enabled

Ja, det virker faktisk, så i almenhedens interesse vil jeg hermed vove mig ud i en ”lille” anmeldelse af ”Smart Leads I.S. Prog Gold” scart-kabel.
Først lidt om selve købet og leveringen. Købet foregik som bekendt hos www.ktvision.com  med kreditkortbetaling administreret af World Pay. Transaktionen blev bekræftet via en meddelse, men jeg kunne måske nok have savnet en bekræftelse pr. email med detaljer om købet samt leveringstid. Men alt var i sin skønneste orden, og efter ca. 1 uge modtog jeg kablet med posten. 

Jeg tilsluttede først kablet mellem min Panasonic DVD-RV60 og min DVD-optager Sony RDR-GX3, men startbilledet var desværre præget af store billedforstyrrelser. Jeg forsøgte først at sikre mig, at kablet sad solidt i scartindgangene, men da dette ikke var nok, forsøgte jeg mig med en ekstra udvendig strømforsyning (45 kr) som blev anbefalet i brugsanvisningen i tilfælde af billedforstyrrelser. Det skal dog siges, at en sådan strømforsyning normalt er unødvendig. Men strømforsyningen løste problemet, eller gjorde den? Det mærkelige er nemlig, at billedet siden hen har stået fint uden brug af den ekstra strøm.

Med kablet har jeg prøvet at optage nogle af mine købte DVD-film og ditto videofilm over på DVD, og de samme film har jeg prøvet at optage over på video. Det har været et bredt udvalg, bl.a storfilm af både nyere og af ældre dato samt underholdningsserier. Fælles for dem alle er, at de kommer fra store anderkendte producenter.
Og jeg kunne med glæde konstatere at kablet rent faktisk fjerner kopisikringen, og man får en kopi tilmed i god kvalitet. Det er svært at afgøre hvilke kopisikringssystemer kablet fjerner, men jeg vil komme med et kvalificeret bud: Macrovision og CGMS, hvilket jeg bygger på følgende: 
Macrovision, fordi alle mine købte videofilm uden problemer kunne kopieres over på DVD og video, og CGMS (digital kopisikring) fordi DVD-optageren ikke længere meddeler at ”Denne film kan ikke kopieres”, når jeg forsøger at kopiere DVD-film over på DVD. CGMS er bl.a kendetegnet ved, at DVD-optageren med det samme afviser kopiering. Kun på en af DVD-filmene (fra en mindre kendt producent) blev resultatet af optagelsen ubruelig, uanset om overspilning foregik til DVD eller til video. Billedet flimrede og rullede hen over skærmen. Dette fænomen kunne godt tyde på, at disken er beskyttet med et andet system, nemlig CSS (Content Scrambling System) som er et system baseret på kryptering.
Det skal dog retfærdigvis lige nævnes at jeg ikke er nogen ekspert på området, så I er meget velkommen til at supplere mine antagelser.  

Konklusion: Scartkablet kan jeg absolut anbefale for dem, som søger en super enkel og fremfor alt billig løsning til at fjerne de mest udbredte kopisikringer fra både DVD’ere og videobånd. Der behøves ikke længere en mellemboks med ekstra kabler i hver ende af boksen. Tilslut kun Smart Leads kablet mellem afspiller og optager, og man kan nu tage backup’s af DVD-film og videofilm både til DVD og video.           
Den er som nævnt ikke virksom overfor alle kopisikringssystemer (det ville måske nok være for meget forlangt) men med beskyttelse mod både Macrovision og CGMS er man rigtigt godt hjulpet. Det er nemlig min erfaring, at kun ganske få film er beskyttet med andre systemer. Prisen for kablet incl. forsendelse var 604 kr. En billigere version af kablet ”Standard” kan dog fås for ca. 380 kr.
Men husk naturligvis lige at checke loven om copyright inden der trykkes på optagerens lille røde knap..  

Mvh SB    

Redigeret af SkiveBio
Til top
enabled Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-September-2004
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2004 kl. 17:32
Tak for dit, meget grundige, svar! Jeg har bestilt dimsen :-)

SONY RDR-HX900
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu