recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - macrovision??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketmacrovision??

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Maj-2004
Status: Offline
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2004 kl. 18:03
Lyder spændende. Jeg bruger Makrovision Killer+ boxen fra Sverige og den er sublim :-)
Mvh
/1000
Til top
enabled Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-September-2004
Sted: Denmark
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2004 kl. 09:58
Så fik jeg også min Smart Lead (og min Sony HX900). Det virker ganske fortræffeligt, også med RGB. Og der er ingen grim box at kigge på .

Jeg havde samme oplevelse mht. strøm. Da jeg tilsluttede kablet, fik jeg rul på billedet. Jeg havde desværre ikke lige en adapter der passede, så jeg slukkede for apparatet. Da jeg tændte det igen, virkede det fint uden strøm og har gjort det siden.

Redigeret af enabled
SONY RDR-HX900
Til top
1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2004 kl. 17:22
Den "grimme kasse" som I kalder den har jeg. Jeg synes ikke at kassen er grim og den fungerer perfekt - desuden har jeg aldrig haft indledende problemer med min.
Kan jeres scartkabel både fjerne koderne fra VHS og fra DVD?
Mvh
/1000
Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2004 kl. 00:53

Jeg har haft fornøjelsen at prøve en box magen til 1000's i dag og er enig med 1000 - den virker perfekt.

Hilsen

Michael Sørensen

mvh MichaelS
Til top
1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2004 kl. 23:02
Hej
Er der nogen der har haft mulighed for at teste såvel scart-kablet som Makro Killer-boxen? Hvis ja, kunne det være interessant at få en melding om hvilken der er bedst (medmindre altså at de er lige gode).
Jeg overvejer lidt at købe scart-kablet, så jeg kan foretage sådan en sammenligningstest. Godt nok har jeg Makro killer-boxen i forvejen men dels er jeg altså nysgerrig efter en sammenligning og dels skal min svigerfar hele tiden låne den (belastende).
Mvh
/1000
Til top
Ferrari Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Juni-2004
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2004 kl. 13:02
Hej

Ja sådan går det når man er lidt for hurtig. Da jeg jeg kom hjem i dag lå der en besked fra posten om at jeg kunne hente en pakke fra England.

Nu kan jeg heldigvis også skrive: KTVision

Jeg beklager den lidt for hurtige reaktion - men man skal jo altid passe lidt på ude i den store verden 

Redigeret af Ferrari
Til top
Keld Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-August-2004
Point: 451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2004 kl. 16:03

Hej Ferrari.

Jeg går ud fra, at du har lavet en betaling med dit Visa- eller Mastercard, da det ikke umiddelbart fremgår, at man kan betale med bankoverførsel.

Til orientering har PBS, som administreret Visa-kortet, oplyst, at indsigelse mod betaling skal ske inden 60 dage efter din konto er blevet debiteret.

Keld

Til top
OleJ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-December-2003
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2004 kl. 20:43

Jeg bestilte mit den 1. November, og har netop modtaget det idag, der har ikke været nogen problemer.

KTVISON

Til top
HenrikH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-September-2004
Point: 733
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2004 kl. 00:06
Oprindeligt skrevet af larsen larsen skrev:

Hvis man afspiller en dvd på computer i dvd shrink 3.1 fjerner man macrovision , så man kan kopiere til vhs, findes der et program/software til computer der også fjerner CGMS.

Larsen

Har du testet at DVDShrink ikke også fjerner CGMS ?

mvh

Henrik
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2004 kl. 17:06

Larsen skrev

Hvis man afspiller en dvd på computer i dvd shrink 3.1 fjerner man macrovision , så man kan kopiere til vhs, findes der et program/software til computer der også fjerner CGMS.

Larsen.

DVD Shrink 3.2 kan bruges, så opdater din version til 3.2

Jeg har selv lavet to kopier på DVD med denne version.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
panafreak Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-April-2004
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2005 kl. 18:22
[QUOTE=SkiveBio]

Jeg tilsluttede først kablet mellem min Panasonic DVD-RV60 og min DVD-optager Sony RDR-GX3, men startbilledet var desværre præget af store billedforstyrrelser. Jeg forsøgte først at sikre mig, at kablet sad solidt i scartindgangene, men da dette ikke var nok, forsøgte jeg mig med en ekstra udvendig strømforsyning (45 kr) som blev anbefalet i brugsanvisningen i tilfælde af billedforstyrrelser. Det skal dog siges, at en sådan strømforsyning normalt er unødvendig. Men strømforsyningen løste problemet, eller gjorde den? Det mærkelige er nemlig, at billedet siden hen har stået fint uden brug af den ekstra strøm.

Hej Skivebio,

Ja hos mig hjælper det altså ikke bare at slukke afspilleren igen og derefter tænde den. Billedet ruller videre og skriver "no rec", ja for det er vel afspilleren jeg skal slukke og tænde for?

Hvis jeg nu er nødt til at købe en strømforsyning hvor køber jeg sådan en og hvor mange volt er den på, der står ikke noget i min brugsforvirring som bare var et stykke pap med de samme informationer som på hjemmesiden. Forøvrigt så ruller billedet også når det er film uden koder??

Til top
SkiveBio Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Juli-2004
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2005 kl. 02:04

Du kan købe en strømforsyning hos f.eks. http://www.brinck.dk/, eller lignende elektronikforretninger. Den strømforsyning der passer til er af mærket Skytronic, og på pakningen skal der stå : Ac/Dc Adapter, 230Va 50HZ 5W, 3/4.5/6/7.5/9/12Vdc, 300mA. (Pris ca. 45 kr). Det er en god ide, at tage kablet med ned i forretningen, såfremt de ikke har ovennævnte strømforsyning på lager.

Mvh SB

Oprindeligt skrevet af panafreak panafreak skrev:

Hej Skivebio,

Hvis jeg nu er nødt til at købe en strømforsyning hvor køber jeg sådan en og hvor mange volt er den på, der står ikke noget i min brugsforvirring som bare var et stykke pap med de samme informationer som på hjemmesiden. Forøvrigt så ruller billedet også når det er film uden koder??

Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu