recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - macrovision??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketmacrovision??

Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
enabled Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2005 kl. 16:22
Jeg havde også problemer med mit KT Vision kabel i starten. Derefter prøvede jeg lidt forskelligt: Tænde/slukke, slå RGB fra på afspilleren osv. Jeg ved ikke, hvad der gjorde udslaget, men til sidst virkede det uden strømforsyning og har gjort det siden, også med RGB :-)
SONY RDR-HX900
Til top
demon Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Januar-2005
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2005 kl. 16:12

til alle som læser dette i stedet for at bruge boxe og kabler skulle i gøre som jeg find et "hak" på nettet som gør at i kan fjerne macrovision på optageren, så kan i bare optage der ud af lige gyldigt hvad i sætter af enhed til vil den bare optage og det gør billedet meget bedre.

evt for ilo / liteon  http://ncc2315.com/ilo/

for andre skal i selv lede men start her http://mywebpages.comcast.net/jbertier/dvd.html

kim hjorth
Til top
1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Maj-2004
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2005 kl. 14:06
Det er efterhånden noget tid siden debatten om fjernelse af macrovision kørte her på siden. Jeg står overfor at skulel investere i en macrovision killer, men skal jeg mon vælge scartkablet med indbygget killer eller boxen fra Sverige www.dvdirect.net - Eller er der kommet et helt nyt produkt på gaden siden sidst?
DVDer der udgives idag er vel endnu mere kopisikrede end dem der var på markedet sidst vi diskuterede macrovision eller kan de gode gamle produkter også håndtere sådanne?
Mvh
1000
Til top
thorkristian Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-Juni-2004
Sted: Norway
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2005 kl. 07:58

Hei,

Jeg har gått til innkjøp av Smart Lead - og forsøkt kabelet både med og uten ekstern strømforsyning. Det merkelige er at når jeg kjører signalet via DVD opptakeren (Sony RDR GX3) ser bildet på TV skjermen ok ut - men på opptaket bare ruller bildet. Jeg har hittil kun forsøkt å kopiere amerikanske VHS kassetter.

Er det noen som har hatt tilsvarende opplevelse og eventuelt funnet en løsning?

MVH

Thor

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2005 kl. 18:17
Oprindeligt skrevet af thorkristian thorkristian skrev:

Jeg har gått til innkjøp av Smart Lead - og forsøkt kabelet både med og uten ekstern strømforsyning. Det merkelige er at når jeg kjører signalet via DVD opptakeren (Sony RDR GX3) ser bildet på TV skjermen ok ut - men på opptaket bare ruller bildet. Jeg har hittil kun forsøkt å kopiere amerikanske VHS kassetter.

Er det noen som har hatt tilsvarende opplevelse og eventuelt funnet en løsning?

Du skal instille din optaker til at modtage NTSC signal på Scartinngangen om du vill kopiere videokasetter fra USA.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
thorkristian Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-Juni-2004
Sted: Norway
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2005 kl. 11:15

Jaha,

Da har jeg lært noget nytt... men det spørs jo da om Radiomanden har et tips til hvordan jeg gjør dette :-) For i Setup i innstillinger på min Sony RDR-GX3 ser jeg ikke noen mulighet til å velge NTSC / PAL på Scartinngangen??

MVH

Thor

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2005 kl. 18:09
Oprindeligt skrevet af thorkristian thorkristian skrev:

Da har jeg lært noget nytt... men det spørs jo da om Radiomanden har et tips til hvordan jeg gjør dette :-) For i Setup i innstillinger på min Sony RDR-GX3 ser jeg ikke noen mulighet til å velge NTSC / PAL på Scartinngangen??

Då er det ikke sikkert att din optaker unnerstøtter NTSC opptakelse, du må se manualen din, om den mulighet unnerstøttes, om den ikke gjør det så kan NTSC bånd ej kopieras på maskinen din.??

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KJBOLOE Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-Maj-2005
Point: 37
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2005 kl. 13:10

Hejsa SkiveBio

Jeg skal have kopieret hele matador fra over på DVD, gik fint med det første bånd, men bånd 2 siger at det ikke kan kopieres.

Jeg har tænkt på at købe et scartkabel som fjerner kopibeskyttelse fra VCR til HDD og videre til DVD.

Jeg så at du havde købt et sådan kabel hos KTVision, var det det til ca. £27 (Smart Lead HQ Gold) eller var det ca. £52 (Smart Lead ISPro (HIGHEST QUALITY)

/Kenneth

Til top
Perikum Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2007 kl. 01:19

Lige de svar jeg ledte efter, for jeg har også en stavl gamle købe VHS'er jeg skal have overført til DVD fra en Panasonic NV-HS800 video til en Panasonic DMR-EH50. Så jeg prøver at investere i den svenske box fra http://www.dvdirect.net

Kan desuden se at den er billigere iforholdet til den pris der oplyses her tidligere i tråden. Den koster nu kun 695 svenske kroner.

Til top
Tullesfar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-August-2007
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2007 kl. 10:37
Man siger jo bedre sent end aldrig, så jeg har registreret mig d.d., da jeg faldt over denne tråd og gerne vil give mit bidrag.

Når jeg skal sikkerhedskopiere DVD-film, så bruger jeg en ældre dvd-afspiller og tager signalet fra phonoudgangene.

Det optimale er, at bruge et phonokabel, så der ikke går ngoet signal ind af scartstikket på harddiskoptageren eller videoen for den sags skyld.

Det virker ikke altid, jeg har også en nyere afspiller, som det ikke fungerer med, men det er da et forsøg værd inden diverse investeringer jf. ovenfor.

God fornøjelse.
Til top
Andrew Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Januar-2008
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2008 kl. 13:04

canal+ Macrovision

Nylige ændringer på canalsiten i Danmark har betydet at du er ude af stand til at registrere
eller tidskift til en ydre optager. At bruge nogen af den neden under produkter vil tillade dig at registrere som normal

vice1000 351.10 DKK
Macromaster 405.86 DKK

RECORD COPY  CANAL+ - DVD RECORDERE DVD - DVD,
DVD - VCR,DVD - PVR,VCR to DVD
VCR - PVR,satellit - DVD,satellit - VCR
satellit - PVR,CABLE - DVD ,CABLE - VHS
CABLE to PVR,SKY HARDRIVE - DVD OR VHS/ PVR

jeg har købt den macromaster den er den bedst indkøbe.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2008 kl. 18:41

Oprindeligt skrevet af Tullesfar Tullesfar skrev:

Man siger jo bedre sent end aldrig, så jeg har registreret mig d.d., da jeg faldt over denne tråd og gerne vil give mit bidrag.

Når jeg skal sikkerhedskopiere DVD-film, så bruger jeg en ældre dvd-afspiller og tager signalet fra phonoudgangene.

Det optimale er, at bruge et phonokabel, så der ikke går ngoet signal ind af scartstikket på harddiskoptageren eller videoen for den sags skyld.

Det virker ikke altid, jeg har også en nyere afspiller, som det ikke fungerer med, men det er da et forsøg værd inden diverse investeringer jf. ovenfor.

Backup af DVDer er lang bedre og hurtigere foretaget på PCen. Et Macrovisionkabel vil fjerne den kode, men det vil ikke fjerne GCMS koden, som jo også skal væk før der kan kopieres. Hvis du vil fortsætte med kopiering fra en DVD afspiller til en Recorder, er der LANGT bedre kvalitet med RGB end der er med CVBS. 

Til top

Besvar Besvar Side  <1 345

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu