recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Made for iPhone" bruge Android i stedet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"Made for iPhone" bruge Android i stedet

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6661
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2012 kl. 18:15
Oprindeligt skrevet af BorreBoy BorreBoy skrev:

Men når man nu kan på iphone, så burde man vel kunne lave noget, så man kan med Android...?

Du skal nok skifte radioen ud med én der er lavet til Android.

Venlig hilsen
KB
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2012 kl. 18:19
Kunne det ikke være noget ala http://eBay.com/viewitem?itemId=160810838896&index=20&nav=SEARCH&nid=24587360449
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2012 kl. 12:05
Oprindeligt skrevet af BorreBoy BorreBoy skrev:

Men når man nu kan på iphone, så burde man vel kunne lave noget, så man kan med Android...?

Du kan ikke lave noget eksternt som viser titel osv. på radioens display, eller lader dig styre musikken fra radioen - for at kunne det skal selve bilradioen være bygget til at kommunikere med Android og det er den ikke. Den er "kun" bygget til at kommunikere med en Apple enhed gennem det standardiserede stik. Det er ikke fordi man rent teknisk ikke kan lave noget tilsvarende for en Android enhed, der er bare ikke ret mange der gør det for dels er der ikke samme forretning i at gøre det, og dels er der nogle tekniske udfordringer fordi den mulighed ikke er standardiseret på Android enheder som den er på Apple enheder. Bortset fra nogle få Pioneer (tror jeg) autoradioer med Android implementation har jeg endnu ikke set andre.

En af fordelene ved at eje en Apple enhed, er den kæmpe industri der omkranser den - Apple er så successfuldt et firma, og har solgt så mange ipod og iphone enheder at alle andre firmaer elsker at snylte på deres success. Derfor kan du finde 10 milliarder forskellige covers, ipod docks osv. osv. - der er stort set ingen HiFi producenter idag der ikke har en eller anden form for device som har iPod connection, Air play funktion eller lign.

Så desværre, det du eftersøger kan du ikke - det eneste du kan er at tilslutte via AUX så lyden overføres til radioen, men selve styringen og display skal stadig foretages på din Android enhed.

Der findes et adapterkabel som konverter både strøm og aux om til iPhone stik, så kan du tilslutte via det indbyggede interface, men det giver dig kun overførsel af lyd samt strøm til telefonen.

http://www.cablejive.com/products/dockBossplus.html

Der fåes også nogle varianter uden strøm

http://www.amazon.com/Universal-Converter-Cable-Conversion-Blackberry/sim/B003MQ7F8Y/2

Alternativt kan du afspille lokalt gemt musik via USB - dette kræver at du på din Android enhed lige skal ind under settings og vælge masselager under USB settings.

PS: Nu nævner du at det ikke er lokal musik du ønsker at afspille men Wimp - bare for en ordens skyld, så kan du mig bekendt heller ikke afspille musik fra en App som Wimp med device control og titel visning osv. fra en iPhone - det kan du kun fra lokal gemt musik.

Redigeret af spawn - 20-Juli-2012 kl. 16:34
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Steffen32 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2006
Sted: Hadsten Denmark
Point: 771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2012 kl. 21:13
Mange nyere bilradioer har jo bluetooth. Det har min ihvertefald :-) og det plejer at fungere fornuftigt. Jeg kan også vælge næste track m.m. Det fungerer fint med android.

De radioer er ikke specielt dyre, så måske det er tid for dig at skifte model.

Hjælper self. ikke hvis det er en stor radio der er implementeret i konsollet.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu