recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mads B's lille anlæg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMads B's lille anlæg

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mads.B Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Marts-2011
Sted: Herning danmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Mads B's lille anlæg
    Sendt: 09-Marts-2011 kl. 19:21

Hej recordere Smile

jeg er en studerende, som efter det sidste år har jeg fået skrabet mig et mindre budget anlæg sammen. Men det er første her det sidste halve til helle år det virkeligt har taget fart. Førhen havde jeg et lille alt i en, analog Surround Sound anlæg(Yamaha GX-70), fra midten af 90'ernem, det spillede nu godt til ingen penge. Men tørsten efter et større anlæg med digital surround sound kom hurtigt Tongue

teknik:
Reciever: Onkyo 608B
Fladskærm: Sharp Aquos 32"
Front ht: jamo Cornet 70
bag ht: Yamaha NX-GX-70
Subwoofer: Eltax Atomic 10"
BD Drev: PS3

Billeder af mit beskedne anlæg:

(bag sofaen Yamaha NX-GX-70)

Fremtidige planer:
Smidt reciever i skabet
kabel skjulere
Fundet en center som passer til jamo'erne
Fundet en bedre subwoofer

Redigeret af Mads.B - 09-Marts-2011 kl. 19:25
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2011 kl. 19:27
Det er et flot setup du har skrabet sammenSmile Men du skulle nu hænge surround højttalerne op på væggen bag dig over hovedhøjde, og så vinkle dem mod dig. De kan nok ikke hænge på side væggene pga døren. Det er ellers den bedste placering.
Til top
Mads.B Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2011 kl. 19:42
hej kampus
Tak for kommentaren Smile Ja det ville nok være en noget bedre løsning, men jeg er bange for de ikke kan holde til det Ouch. Da de har været oppe og hænge før jeg fik dem, og den øverste plade af kabinettet er gået lidt løs.

Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2011 kl. 19:57

Flot start.... +1 som Kampus skriver ang. dine baghøjttalere. Kan det godt lade sig gøre at få sammenhæng med lyd og billede når fronten af skærm og HT er så forskudt? Jeg har selv erfaret at justering af højttalere er en af de letteste måder at forbedre lyden. Selv ville jeg foreslå at dine fronter skal lidt tilbage og længere ud til siden.

Det er dog kun ment som et forslag da det jo kan være at du HAR flyttet rundt og fundet ud af det giver bedste lyd sådan som du har dem stående :-)

Du skriver selv at du vil have recieveren ind i skabet. det ville jeg også foreslå da det let ser rodet ud med synlige kabler.

Mvh BS
Til top
Mads.B Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2011 kl. 21:31
Tak Bschmidt. har faktisk ikke fået rettet fronterne da jeg købte dem i går, men det er svært at stille dem længere ud til siden da skrivebord og skab står i vejen. Men jeg vil prøve at stille dem længere tilbage :-)

Lydbilledet fungere faktisk godt, men det har nok noget at gøre med jeg inden center har.

Ja alle de kabler skal væk :-)

Til top
mfhansen82 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Februar-2011
Sted: Kbh, Danmark
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2011 kl. 21:45

Hej Mads. Og velkommen på forummet.

Jeg tænkte faktisk lidt på om du ikke kan finde et vinklet beslag, hvor højtaleren "står" på beslaget? Evt hvor du skruer den fast eller lign. Smile
For jeg kan også forestille mig at du får et lidt forvirret lydbillede af at have baghøjtalerne stående dernede.
Men det ser rigtig lækkert ud. Nu må næste punkt på investeringslisten da være en center. Wink

Redigeret af mfhansen82 - 09-Marts-2011 kl. 21:53
Mvh
Michael Hansen

Sony KDL-32V5500 | Sony STR-DH700 | Sony BDP-S360 | Sony CDP-XB920 QS
------------------------
Dali Basis 100 sub | Dali Lektor 6 front | Jamo A3Cen center | Jamo Sat300II surround
Til top
Mads.B Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2011 kl. 22:32
jo tak Smile
Ja center er endnu en ting at skrive på listen Tongue Jeg har faktisk en center fra samme alt i en system som Yamaha'erne, men den lyder forfærdeligt, og ødelægger fuldstændigt lyden. Så den røg squ på loftet, så vil jeg hellere køre 4.1 Big smile
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu