|
Magnetisme |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
theman7979 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Juli-2009 Status: Offline Point: 119 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-Februar-2012 kl. 11:26 |
Er sikkert dumt, but here goes.... Har kig på følgende ophæng til mit TV ( http://www.av-connection.dk/?PNo=ES-EHS400VESA ). Direkte bag ved ophænget skal der føres både strømkabel, højtalerkabler + diverse av-kabler, samt der vil blive benyttet eksterne højtalere ganske tæt på ophænget. Ifølge sælger virker ophænget blandt andet via "enormt kraftige magneter", og så er det at jeg mener at have lært for 15 år siden i folkeskolen, at magnetisme påvirker strøm. Herudover er jeg nervøs for om de kraftige magneter i ophænget kan påvirke højtalerne? Producenten har jo helt sikkert styr på det, men er der ikke lige en med styr på fysikken som kan bekræfte at magnetisme ikke giver problemer. Pft
|
|
![]() |
|
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tænker mere på TV'et... LCD, LED, eller plasma. Kan det tåle magneter?
Redigeret af turbo2 - 18-Februar-2012 kl. 12:26 |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Det er kun billedrørs-tv der bliver påvirket af magnetisme og det vil du forhåbentligt ikke hænge op ;-). Ang strøm kabler og HT så er påvirkningen så lille og konstant at det er uden betydning.
BS |
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2409 |
Husk dog at du ikke længere kan spise aftensmad foran flimmeren idet bestikket kan blive suget op fra tallerknen og direkte gennem skærmen - eller måske er magneterne ikke helt SÅ kraftige??
![]() |
|
![]() |
|
theman7979 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Juli-2009 Status: Offline Point: 119 |
haha, skal jeg nok huske :)
tak for svar til alle. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |