|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Stay_Bamboocha ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 956 |
![]() Sendt: 10-Marts-2009 kl. 21:09 |
nogle som har prøvet at bruge den nye mail-server pakke som man efter den nye FW-update kan installere?? kan slet ikke få den til at fungere eller nogen guide nogle steder. hvad når jeg har cybercity og mail-konto hos dem, er denne mail-server service så ubrugelig i mit tilfælde - jeg kan ikke hente mine mails jeg har på min cybercity-konto ned på mail-serveren på Synology'en 107+?? Edit. ved faktisk ikke omdeter en direkte mail-server - er helt grøn på det felt og hvor jeg ser det henne?? Redigeret af Stay_Bamboocha - 10-Marts-2009 kl. 22:13 |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
"...det denne mail-server service ubruge i mit tilfælde..." - hvad betyder det?
Er det ikke bare spørgsmål om at du skal sætte noget smtp og pop3 op eller er det en decideret mail-server? |
|
![]() |
|
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
Prøv at tage nogle screenshots af opsætningsskærmene eller skriv alle options ned, så burde det ikke være så svært for os andre at identificere hvad det er. Husk iøvrigt at mange danske udbydere har blokeret for port 25 for at forhindre spam, så for at sende post skal man også bruge et relay hos ens udbyder.
|
|
Med venlig hilsen,
Thomas |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
En standard mailserver forudsætter at du har et domæne, hvor du i DNS opsætningen kan sætte din Cybercity ADSL IP adresse op som MX record. Du kan ikke bruge det til en mail konto hos en udbyder. [1] [1] Well, hvis man har tilpas meget kontrol over sin server (software installation), kan man lave noget ala denne ide, som kombinerer fordelene ved en lokal IMAP server med bekvemmeligheden ved eksterne POP3 konti. Hvis man selv står for MX delen, skal serveren være online 24/7, ellers risikerer man at miste mails, og man skal påregne angreb fra script kiddies som prøver at hacke sig ind på din mail server. Jeg har selv lavet et sådant pop3aggregator setup på min Ubuntu home server. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |