|
Male lærred - malings valg og div. |
Besvar | Side <123 |
Forfatter | |
JaAndersen
Guld medlem Oprettet: 20-November-2009 Status: Offline Point: 804 |
Funktioner
Tak(0)
|
Så er der bestilt lærred fra hi-fi klubben, magter ikke mere maling...
|
|
javilha
Super bruger Oprettet: 26-April-2012 Sted: kbh Status: Offline Point: 455 |
Funktioner
Tak(0)
|
....så kan du male lærredet i stedet for....thø hø
|
|
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
|
|
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1672 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har en fidus. - Lad være med at blande glimmer i -. Det er glimmeret der gør det umuligt at male selv. Mal med en glans 5 hvid eller meget svag lys grå. Det er meget mere tilgivende og lige så godt som et godt mat hvidt købelærred.
Redigeret af Mefisto - 24-April-2017 kl. 21:48 |
|
JaAndersen
Guld medlem Oprettet: 20-November-2009 Status: Offline Point: 804 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, men det er også glimmeret der burde give den gode effekt?
Det var virkelig et rigtig godt projekt - de første 4-5 gange jeg malede, da det stadig drillede derefter var det sgu lidt øv at lave Derfor valgte jeg at købe lærredet i Hifi-klubben, var ellers ved at kigge på Alkyd maling i Biltema... Fandt et ubrugt lærred i dba til 600 kr inkl levering - får det på fredag Og det er det Optoma de vil have 1500 kr for
|
|
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1672 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ved ikke om glimmer generelt giver en god effekt. Det synes jeg ikke. Der er ikke glimmer i de fleste købelærreder til hjemmebio. Det er der nok heller ikke i Optoma-lærredet. Der findes, meget dyre, lærreder der har noget glimmer/glas i overfladen, men jeg har kun set ét der var godt, fra Stewart. Det kostede så det blå ned fra himlen. Til databrug findes der lærreder med specielle overflader, men de er ikke anbefalet til hjemmebiobrug. Der er ingen grund til at bruge alkyd. En ordentlig glans 5 vægmaling er godt til formålet. Min erfaring er, at det er bedre at male selv, end at bruge et billigt biolærred og lige så godt som de Lissau-lærreder de havde i HFK. Optoma-lærredet har jeg ikke set.
Redigeret af Mefisto - 25-April-2017 kl. 08:47 |
|
Besvar | Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |