|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Bummerten ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-November-2006 Sted: Tyskerland Status: Offline Point: 134 |
![]() Sendt: 16-Maj-2011 kl. 02:06 |
Hej!
Jeg har et problem med genskin i min hjemmebio/stue, hvor min vægge simpelthen giver for meget genskin. Det er jo irriterende, da selvom jeg har et mørklægnings gardin til næsten 2000,- Bare der kommer en lille solstråle ind reflekterer den over alt og lyser hele rummet op. Det skyldes nok mine kridhvide vægge, som ovenikøbet har en glans på en millard. Da mit lærred også er "klemt" op i en hjørne, så jeg får meget genskin fra loft og væggen til højre for lærredet af selve projektorens lys. Her er lige et billede, der viser det nogenlunde: http://peecee.dk/uploads/052011/IMG_9933.JPG Det går jo stærkt udover min konstrast og har besluttet at den tusinde kronseddel og en weekend jeg bruger på det er det værd. Mine forældre ejer min lejlighed, som jeg bor til leje i, så deres mening betyder også lidt. Derfor kan jeg ikke gå all-in, og skal derfor have noget gråt eller mørkegråt, så det ikke bliver alt for dystert. Jeg har så kigget lidt hos Flugger og set de har nogle mat og helmat varianter. Men er der en bestemt jeg skal lede efter? og hvad skal jeg undgå? PS: Jeg har overvejet det lysabsoberende stof, som jeg ikke kan huske hvad hedder, men da jeg er ryger ville det være rimlig klamt På forhånd tak ![]() Redigeret af Bummerten - 16-Maj-2011 kl. 02:09 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 6 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Marts-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 412 |
![]() |
|
|
![]() |
|
rasmusvn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Oktober-2008 Sted: Odense N Status: Offline Point: 826 |
![]() |
Hej
To muligheder: Molton eller maling: Fra CSN: Jeg har ikke min farve kode mere. Den skal være farve neutral og så i en så mørk grå som muligt. Den bestemmer du selv, bare husk at sige den skal være i en ren grå uden andre restfarver i, og ikke med mere end glans 5 til 7. |
|
![]() |
|
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
![]() |
Et andet godt råd som er meget vigtigere, stop med at ryge !
Ud over at det er usundt for dig, har du så nogen sinde set en projektor der har stået i et ryger hjem. Det er Klamt
![]() |
|
![]() |
|
Bummerten ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-November-2006 Sted: Tyskerland Status: Offline Point: 134 |
![]() |
Og derfor renser jeg jævnligt filteret.
Mine forældre ville gerne have en maler til at gøre det, så der ikke så meget I det, end at fortælle ham det skal være så mat så muligt.
Den maling jeg har nu er en glans 10, så det er klart det er så voldsomt.
Men tak for svarene :)
|
|
![]() |
|
martin_p ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Maj-2011 Status: Offline Point: 852 |
![]() |
Jeg har brugt en malling unden glans, og der virker perfekt.
|
|
![]() |
|
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
![]() |
har brugt semimat silke maling, og så synes jeg en Sort eller mørkegrå var for drastisk, så brugte en næsten oliven farve, lyder måske underligt, men det fungere, også i det at jeg bag lærred brugte noget tapet med lidt lysere nuancer for at skabe lidt mindre dyster stemning..
(kan ses i link under, meget ændret i dag, men det er ca sådan det ser ud)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |