recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Man man se forskel på HDMI og Component?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMan man se forskel på HDMI og Component?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2007 kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

Nogen kan...eller påstår at de kan........lige som at der er nogle freaks som påstår at de kan høre hvis de vender 230v netstikket om på deres hi-fi anlæg!!

Nu er det såmænd slet ikke "langt ude" at påstå at man kan høre forskel på om man vender 230v stikket på sit anlæg. For det første, så kan absolut fase, dvs. om enhederne bevæger sig udad eller indad når signalet rent faktisk siger de skal bevæge sig udad, sagtens høres hvis anlægget er af rimelig kvalitet. For det andet, så kan forkert fase påvirke apparaterne på forskellig vis - nu blev der nævnt en subwoofer, i nogle situationer kan man decideret høre brum fra sub'en hvis fasen er vendt forkert. Der er ingen hokus-pokus i dét.

Når vi taler om f.eks. forskellige strøm-kabler derimod, så kan jeg godt forstå at man synes hifi-entusiaster ind imellem er "langt ude".

det var ikke mig som sagde at det var langt ude......jeg har bare aldrig kunnet hør det.........men jeg tror da bestemt at der er nogle som kan.

Jeg tror nok bare ikke at det er "normalen" at man kan.

lrev

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2007 kl. 19:50
Av-presion skriver:

"Nu er det såmænd slet ikke "langt ude" at påstå at man kan høre forskel på om man vender 230v stikket på sit anlæg. For det første, så kan absolut fase, dvs. om enhederne bevæger sig udad eller indad når signalet rent faktisk siger de skal bevæge sig udad, sagtens høres hvis anlægget er af rimelig kvalitet."

Ved du hvad, det der har du fået galt fat i. Enheder begynder da ikke at bevæge sig modsat af den grund. Men det er måske kun sjov, siden det nu er dig der siger det?

Du mente det ikke? Dit gode navn og rygte har lige lidt skade Du skriver der ikke er noget Hokus Pokus i det. Jo, hvis du kan få mebraner til at bevæge sig modsat når du vender et 230v stik, så er der.

Redigeret af Ken_T - 14-Maj-2007 kl. 20:02
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2007 kl. 19:56
Brum kan nogen gange opstå i nævnte situation fordi to enheder er sat i modsat. Så hvis den ene vendes kan det løse et brumproblem hvis der er et (nogle gange kun)  Brum kan også være noget andet.

Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2007 kl. 09:11
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

Nogen kan...eller påstår at de kan........lige som at der er nogle freaks som påstår at de kan høre hvis de vender 230v netstikket om på deres hi-fi anlæg!!

Nu er det såmænd slet ikke "langt ude" at påstå at man kan høre forskel på om man vender 230v stikket på sit anlæg. For det første, så kan absolut fase, dvs. om enhederne bevæger sig udad eller indad når signalet rent faktisk siger de skal bevæge sig udad, sagtens høres hvis anlægget er af rimelig kvalitet. For det andet, så kan forkert fase påvirke apparaterne på forskellig vis - nu blev der nævnt en subwoofer, i nogle situationer kan man decideret høre brum fra sub'en hvis fasen er vendt forkert. Der er ingen hokus-pokus i dét.

Når vi taler om f.eks. forskellige strøm-kabler derimod, så kan jeg godt forstå at man synes hifi-entusiaster ind imellem er "langt ude".

Hej!

Det med "langt ude" står for din egen regning....ikk`Otto?

Bare lige for at få det HELT på plads.......jeg skriver bare at der er nogle som "kan...eller påstår at de kan".......

Har bestemt ikke skrevet at man ikke kan,men snarere antydet at ikke ALLE kan

Iøvrigt er det noget vrøvl du skriver(Som KenT)også bemærker:Enheder spiller ikke i modfase fordi at man vender NETSTIKKET.....de gør de hvis du vender HØJTT.kablet forkert.

lrev

Redigeret af lrev på jobbet - 21-Maj-2007 kl. 09:19
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu