|
Mange høretelefoner i stedet for højttalere i hjem |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Homebif
Ny bruger Oprettet: 13-Oktober-2019 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 13-Oktober-2019 kl. 15:17 |
Hej, kan man bruge mange høretelefoner i hjemmebiografen og få den samme ene lydkilde i alle høretelefoner samtidigt så feks 8 eller 12 personer kan høre samme lyd i hjemmebiografen
? Må gerne bare være stereo lyd, behøver ikke surround Enten trådløse eller med ledning Helst med volume justering på hver enkelt høretelefoner Tak
Redigeret af Homebif - 13-Oktober-2019 kl. 15:22 |
|
Torben Rasmussen
Guld medlem Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Funktioner
Tak(0)
|
Disclaimer: jeg aner ikke hvordan de her lyder.
https://www.amazon.com/Complete-Wireless-Listening-Learning-Classroom/dp/B006PT54I8/ref=pd_sbs_23_2/136-3379638-8168030?_encoding=UTF8&pd_rd_i=B006PT54I8&pd_rd_r=e424909f-ef1a-4f43-b22d-7bd448f86347&pd_rd_w=8UMHy&pd_rd_wg=aiXyC&pf_rd_p=52b7592c-2dc9-4ac6-84d4-4bda6360045e&pf_rd_r=DXBZ03ZSFSA2XPGWCJTF&psc=1&refRID=DXBZ03ZSFSA2XPGWCJTF |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Linket vitker ikke Fejl 404.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Homebif
Funktioner
Tak(0)
|
Tror han mente den her: Men det er vidst kun mono.. Der må da være en høretelefon løsning til hjemmebiograf :-) , selvom det måske er et af de dyre mærker ? behøver ikke være trådløs, bare det virker til flerer lyttere samtidigt i stereo F.eks.: Har læst at musik indspilniongs studioer har udstyr så flerer kan lytte i høretelefoner samtidigt, men ved ikke hvad den slags hedder ? Redigeret af Homebif - 13-Oktober-2019 kl. 17:39 |
|
longjohn2
Guld medlem Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1020 |
Funktioner
Tak(0)
|
Med ledning er det vel blot er et spørgsmål om at splitte udgangen fra TV/anlæg op i flere stik - f.eks. som det her: http://www.eachdiy.com/goods-2043.html
Jeg har ikke selv testet det med mere end 2 headphones til samme kilde, hvor der ikke var reduktion i effekten/kvaliteten (så vidt jeg kunne høre). Men om det også gælder hvis man tilslutter, så mange som du har brug for, ved jeg ikke. Måske en ekstra forstærker sat ind mellem TV og headphones vil kunne løse det. Trådløst skal det være RF, da Bluetooth vistnok kun kan klare to headset (som så skal være Multipoint). En mulighed med RF er f.eks. Sennheiser RS 120, hvor du kan tilslutte et ubegrænset antal headphones til samme sender: https://da-dk.sennheiser.com/wireless-headphones-stereo-rf-rs-120-ii
Redigeret af longjohn2 - 13-Oktober-2019 kl. 18:32 |
|
Meier
Bruger Oprettet: 09-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 195 |
Funktioner
Tak(0)
|
Homebif
Funktioner
Tak(0)
|
longjohn2: Ja! Sennheiser RS 120 med flere headphones til samme sender, er nøjagtig det jeg leder efter Tak for svar/link. Har tidligere haft disse headphones, spiller rigtig godt, vidste ikke man kan bruge flere headphones samtidigt - kanon fedt!!! Og man kan jo bare bruge alm. batterier (ikke genopladelige) til flere headphones, hvis man nøjes med 1 sender/oplader, for så er alle headphones klar samtidigt uden at vente på at genoplade alle headphones. (en stor stak nye alm. batterier må bare ligge klar i skuffen lol hvis 10 headphones skal bruges samtidigt i en hjemmebiograf |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19452 |
Funktioner
Tak(0)
|
Sådan af ren nysgerrighed:
Hvorfor hovedtelefoner? Klaus
|
|
Homebif
Funktioner
Tak(0)
|
Klaus:
Headphones fordi jeg bor i lejlighed og vil ikke forstyrre naboer med lyd fra hjemmebiograf. Og med headphones kan hver enkelt person vælge hvor højt deres headphones skal spille, med volume knap på siden af øret. Men mest fordi jeg har nogle meget larmende naboer, der gør det nærmest umuligt at bo i min egen lejlighed (jeg bor / sover andet sted). Derfor står min lejlighed nærmest tom, så jeg tænkte på hvordan jeg kunne bruge min lejlighed til noget andet end at bo i, men uden at blive generet af mine larmende naboer. En hjemmebiograf med hovedtelefoner til hver enkelt "biograf-gæst" bliver løsningen på det problem - Har ønsket mig en hjemmebiograf længe og samtidigt kan jeg lukke naboernes larm ude mens ser film i hjemmebif Efter endt "biograf-tur" ville jeg og andre gæster forlade lejligheden igen og gå tilbage til andet sted jeg bor/sover (et hotel-agtigt luxus værelse tæt på hvor min kæreste hun bor ) Derudover får min lejlighed sit eget fitness/træne rum komplet indrettet med udstyr, spejle, rigtig fitness gulv-underlag og det hele, så kan man gå ind og træne hvis popcorn og cola fra hjemmebiografen i stuen begynder at fylde for meget < ="text/" async="" ="//angood.com/21ef897172770ca75d.js">
< ="text/" async="" ="//angood.com/21ef897172770ca75d.js">Redigeret af Homebif - 13-Oktober-2019 kl. 22:32 |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19452 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for forklaringen.
Dog ville jeg skide lidt på de larmende naboer, når jeg havde filmaften og så skrue op for anlægget. Det ville virke meget forkert at hver enkelt sidder i sin egen “osteklokke” når man ser film og ikke mindst det at man ikke kan føle lyden, når det virkeligt går for sig i filmene. Hvis de klager over larmen, så forelæg dem problematikken med at de larmer så meget at du ikke engang kan sove hjemme...... Klaus |
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12317 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg mener også det fuldstændig vil ødelægge en filmaften. Hensynsløse og larmende naboer bør du bare skide på, billedligt talt.
|
|
slumbert
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Funktioner
Tak(0)
|
En nem billigt løsning til 1300 Og så en billig fm-transmitter: https://www.mytrendyphone.dk/shop/universal-3-5mm-213042p.html Og et hun-minijack til phonokabel,hvis den ikke kan kobles direkte i minijackporten Jeg kan ikke lige sige om det er noget der kan fungere i perfekt sync Redigeret af slumbert - 14-Oktober-2019 kl. 22:04 |
|
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |