|
Mangel på blød bas |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19513 |
Sendt: 10-Maj-2011 kl. 17:55 |
Du lider ganske givet af at dine højttalere kræver et stort rum og en god kraftig forstærker, for at have "hold" i dine 909'ere to 10" basser. Desuden skal de et godt stykke ud fra væggene, ellers bliver alt i "mudder" af ukontrolleret bas. Du skal et sted mellem 40 og 150 cm ud fra bagvæggen for at få et nogenlunde resultat...... http://www.dali-denmark.com/admin/previousm/BLUE_SERIES.pdf Din nuværende "mudderbas" forsvinder ikke ved at købe en sub. Du skal have fat i rummets akustik og en ordentlig bøf af en effektforstærker. Læs evt http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=14594&PN=27 Klaus |
|
Kasper_J
Guld medlem Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2813 |
Sendt: 10-Maj-2011 kl. 18:36 |
Vrøvl - Der er masser af aktive subs som kan tilsluttes gennem højttalerterminalerne. |
|
TBC1
Guld medlem Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2001 |
Sendt: 11-Maj-2011 kl. 01:02 |
Godt gået Klaus, endelig nogen der skærer ind til benet Du kom mig helt klart i forkøbet, og det eneste jeg kan tilføje er at trådstarteren jo helt gratis også kan eksperimentere med akustikken, og f.eks ommøblere stuen så højtalerne kommer til at stå de 40-150 cm ud fra en væg der måske er blødere end den de står op af nu, hvis trådstarteren med "blød bass" mener det jeg tror/forestiller mig han gør, men en dybere mere markeret bass ved/med en lavere resonansfrekvens. F.eks kan det være at han har en skillevæg af spåndplade/gips eller mursten han kan udnytte, i forhold til eksempelvis en stenhård og regid betonmur? |
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |