recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Manglede lyd i subs
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Manglede lyd i subs

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
berazzi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2012
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér berazzi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Manglede lyd i subs
    Sendt: 31-Marts-2021 kl. 20:13
Håber nogen kan hjælpe da jeg er lidt strandet.

For at gøre en lang historie kort så har jeg 2 x Earthquake Sub-8 monteret i loftet. Disse skal drives af en Earthquake XJ300-ST.

Men jeg får intet ud af dem. Har nu prøvet både med en Denon AVR-2809 og en Piopner VSX-521 hvor de via en rca splitter er tisluttet med et dobbelt phono kabel til forstærkeren også med én kanal til hver Sub.
Får jeg rørt ved splitteren kan jeg høre der er "hul igennem", da den så støjer men lyd vil den ikke komme med.

Det undrer mig en del, men det er ligesom om begge receivere ganske enkelt ikke outputter på sub pre out. Nogen der har nogen ideér til hvordan jeg får fejlsøgt på det her møg?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2021 kl. 20:51
Oprindeligt skrevet af berazzi berazzi skrev:

...
Det undrer mig en del, men det er ligesom om begge receivere ganske enkelt ikke outputter på sub pre out. Nogen der har nogen ideér til hvordan jeg får fejlsøgt på det her møg?
Har du været inde i speaker setup/assignment og fortæller hvad der er tilsluttet af højttalere størrelse (Small/Large) og subwoofer?



Redigeret af JørgenT - 31-Marts-2021 kl. 20:53
Mvh. JørgenT
Til top
berazzi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2012
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér berazzi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2021 kl. 21:04
Desværre ikke på Deno'en. Kan ikke finde fjernbetjeningen og "select" knappen virker ikke. En smule træls.

Men ja på min Pioneer har jeg sat den til at have en sub.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2021 kl. 21:06
Efter du har sluttet det hele til din Pioneer, har du så kørt en autokalibrering?

Hvilke højttalere har du?
Står de til small, eller large?
Hvad bruge år du som kilde, når du tester?
Spiller subs, når du autokalibrerer?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
berazzi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2012
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér berazzi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2021 kl. 21:21
Nej det har jeg ikke prøvet. Må jeg lige prøve.

Nogle HiVi VQ8. De  spiller ganske fint.

De står til Large, pt. Har ikke prøvet small.

Bruger en laptop tilsluttet via RCA til CD indgang. Muskken spiller fint, kun sub der ikke spiller.

Må lige teste, vender tilbage.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2021 kl. 21:36
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
berazzi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2012
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér berazzi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2021 kl. 13:45
Lige prøvet dette, virkede ikke. Har prøvet med sub sat til både Yes og Plus, men lige lidt hjalp det Confused
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2021 kl. 13:52
Hvad er din kilde? Du får kun subs til at spille ved multikanal musik/film. I stereo er de tavse.
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2021 kl. 13:54
Kan være subben er sat så lavt i delefrekvensen at den enten ikke siger noget eller skal have fuld power for at man kan høre den

Redigeret af gasolin - 01-April-2021 kl. 14:00
Til top
berazzi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2012
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér berazzi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2021 kl. 14:45
Har lige testet lidt forskellige indstillinger på Pioneer'en herunder sp setup, xover og evt. kanal volume på subben. Og sammen med min Dali sub virker det. 

Men så snart jeg sætter det den XJ300-ST med de 2 Sub-8 til så kommer der intet ud. 


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2021 kl. 15:26
Tænder din XJ300?

Hvad bruger du af indstillinger på XJ300?



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2021 kl. 15:27
Oprindeligt skrevet af berazzi berazzi skrev:

Nej det har jeg ikke prøvet. Må jeg lige prøve.

Nogle HiVi VQ8. De  spiller ganske fint.

De står til Large, pt. Har ikke prøvet small.

Bruger en laptop tilsluttet via RCA til CD indgang. Muskken spiller fint, kun sub der ikke spiller.

Må lige teste, vender tilbage.

Så virker det heller ikke. Hvis du vil have noget ud af subben, når dit input signal er alm 2 kanal stereo så skal de stå til small.

Hvis de står til large kommer der kun noget ud af subben hvis inputsignalet er multikanal og har et LFE (sub) spor.
 


Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu