Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Frank73
Bruger
Oprettet: 21-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
|
Emne: Manglende 2. signal til CD box Sendt: 19-Februar-2010 kl. 15:36 |
OK, min overskrift siger måske ikke det hele, men jeg har netop udskiftet mit gamle LNB til et nyt med flere udgange. Jeg vil nemlig gerne have fordelen af min CanalDigital HD/harddisk box (SAGEM), og muligheden for at have 2 indgange. Mit oprindelige signal (SAT 1, som det vistnok hedder) virker upåklageligt, men SAT 2 ikke virker....!?? Jeg forstår ikke, hvordan det ene signal kan virke uden det andet også gør det, når begge kabler er monteret samme LNB
Begge mine kabler er samlet i hver sin kabeldåse på væggen (så det ser lidt pænt ud), kunne de tænkes at det var der mit problem i virkeligheden var?
/Frank73
|
|
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 19-Februar-2010 kl. 17:19 |
Hvis begge kabler går direkte fra hver sit udtag på din Twin LNB og til hvert sit LNB In på modtageren, og alt er monteret korrekt, så vil det virke.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Frank73
Bruger
|
Sendt: 19-Februar-2010 kl. 22:00 |
Det var også min tanke... jeg må kigge lidt nærmere på mine udtag i væggen - fejlen må være der. Tak for tilbagemeldingen.
/Frank73
|
|
Tstampe
Guld medlem
Oprettet: 28-Maj-2005
Point: 660
|
Sendt: 19-Februar-2010 kl. 22:42 |
Frank73 skrev:
Det var også min tanke... jeg må kigge lidt nærmere på mine udtag i væggen - fejlen må være der. Tak for tilbagemeldingen.
/Frank73 |
Hej Frank...
Jeg er selv indehaver af en sådan boks fra CD. Og jeg har også haft mine små kampe med den ekstra linie-indgang. Dog har jeg kablet direkte fra LNB til boksen med kvalitets-kabel... Så det er ikke der fejlen lå.
Nej - boksen i sig selv har en tendens til at "smide" den ene forbindelse og det viser sig, når du tager signal-oversigten på boksen. Sidst jeg snakkede CD's hotline pga. jeg i min "oversigt-liste" kun havde 2-3 programmer frem, fik jeg at vide, at jeg skulle prøve at bytte kablerne rundt bagpå boksen. Altså de kabler, som kom ind fra LNBen.
Dette har jeg ikke gjort, men ugen efter havde jeg en fuld "oversigt-liste" igen. Så tror der har været en bug i firmware/sendingen fra CD. Vel vidende, at der ikke er udsendt nogen FW-opdatering... MEN de arbejder på at sende en ny ud i 2010 - efter hvad jeg fik at vide...
Men kort fortalt - selvom den ene forbindelse er rød, så virker den og søger du i forummet her, så finder du en guide til at få den til at virke... Det er kort fortalt, med at optage på 2 programmer på samme tid... Men søg og du skal finde
Ellers skriv igen og jeg skal gerne hjælpe
|
Med venlig hilsen
Thomas Stampe
|
|
Frank73
Bruger
|
Sendt: 20-Februar-2010 kl. 14:08 |
Fantastisk feedback tak. Jeg har siden sidst forsøgt at bytte kablerne rundt bag på, og lige meget hvad jeg gør, er det kun SAT1, der virker (i henhold til signalmålingen), men det er jo også det du skriver... jeg vil forsøge at optage 2 programmer på samme tid...
Endnu engang tak for tilbagemeldingen..
/Frank73
|
|
Tstampe
Guld medlem
Oprettet: 28-Maj-2005
Point: 660
|
Sendt: 20-Februar-2010 kl. 21:11 |
Frank73 skrev:
Fantastisk feedback tak. Jeg har siden sidst forsøgt at bytte kablerne rundt bag på, og lige meget hvad jeg gør, er det kun SAT1, der virker (i henhold til signalmålingen), men det er jo også det du skriver... jeg vil forsøge at optage 2 programmer på samme tid...
Endnu engang tak for tilbagemeldingen..
/Frank73 |
Hej igen Frank...
Prøv lige at kaste et blik på denne lidt ældre tråd omkring denne "vidunderlige" boks.. Godt at CD har lovet, at der er en ny FW på vej i 2010 engang... Lad os nu se hehe...
og blad evt. tilbage til side 13, for at få opsummeret. Men i denne tråd kommer mange ind på de "oplevelser" som Sagem-boksen 101eren har givet gennem tiden. Og du kan også læse på side 15, hviilke 2 kanaler det er du skal optage...
Værsgo og håber det kan hjælpe dig
|
Med venlig hilsen
Thomas Stampe
|
|
xozzi
Bruger
Oprettet: 12-Februar-2010
Point: 117
|
Sendt: 23-Februar-2010 kl. 21:55 |
En hurtig og nem måde at tjekke signalet på tuner 2 i boksen er ved at på i EPG(programguide) hvis den viser mere end nu og næste er der signal på tuner 2. eller som der også er skrevet stå på en kanal og sæt den til at optage skift derefter kanal hvis der er billed på den kanal du skifter til virker tuner 2. Man nå ikke gå efter signalet på tuner 2 - da den ikke skulle være korrekt efter hvad jeg har hørt.
|
|
sapi100
Bruger
Oprettet: 19-December-2007
Point: 186
|
Sendt: 24-Februar-2010 kl. 06:47 |
Test LNB´er i Tuner 1 med en kabel adgang,så kan du se om forbindelse er ok.
|
|
|
Frank73
Bruger
|
Sendt: 25-Februar-2010 kl. 14:03 |
Tak for tilbagemeldingerne.
Til sapi100:
sapi100 skrev:
Test LNB´er i Tuner 1 med en kabel adgang,så kan du se om forbindelse er ok. |
Jeg er bange for, at jeg ikke helt forstår hvad du mener!?
Som jeg ser det fra Tstampe, er det et kendt problem jeg er røget ind i, og jeg ser også begge tuners signalkvalitet omkring 190, men den ene 'grøn' og den anden stadig 'rød'. Jeg vil teste 'Discovery/Neo. graphic-testen' når jeg kommer hjem i aften.
Desværre kan jeg ikke ringe til CD og få boxen byttet, da jeg har købt den af en kollega, der fik den i overskud efter han gik over til fiber. Jeg havde tidligere et lydproblem med den box, hvor CD nægtede at hjælpe, da de kunne se at kun havde en combobox... så den mulighed har jeg desværre ikke.
/Frank73
|
|
sapi100
Bruger
|
Sendt: 25-Februar-2010 kl. 14:16 |
Ok.Prøve igen.
Du har 2 indgang og 2 stick fra en dual LNB.
Du tilslutter 1 stick til indgang 1 og se om du har signal,hvis du har alt ok.
Nu skifter du til den anden stick i samme indgang 1,hvis den virker også sá har du ikke forbindelses problemer.Så må fejlen ligge i boxen.
Du kan så prøve det samme i indgang 2 og se hvad sker,men jeg kender ikke boxen og ved heller ikke at den vil virke fra indgang 2.
|
|
|
Frank73
Bruger
|
Sendt: 25-Februar-2010 kl. 14:42 |
xozzi skrev:
En hurtig og nem måde at tjekke signalet på tuner 2 i boksen er ved at på i EPG(programguide) hvis den viser mere end nu og næste er der signal på tuner 2. eller som der også er skrevet stå på en kanal og sæt den til at optage skift derefter kanal hvis der er billed på den kanal du skifter til virker tuner 2. Man nå ikke gå efter signalet på tuner 2 - da den ikke skulle være korrekt efter hvad jeg har hørt. |
Nu spørger jeg lidt dumt (igen ), hvordan checker jeg om jeg befinder mig på tuner 1 eller tuner 2 ? Og rent praktisk skal jeg så trykke på den røde 'rec' knap på et tilfældigt program for at sætte optagelsen igang, for så herefter at forsøge at skifte kanalen ? Jeg forsøgte noget lignende den anden dag, da jeg programerede en optagelse, og samtidig forsøgte at skifte kanalen. Jeg kunne sagtens skifte kanal, men optagelsen blev ikke til noget - så på den måde virker det ihvertfald ikke.
/Frank73
|
|
sapi100
Bruger
|
Sendt: 25-Februar-2010 kl. 15:55 |
Hvis du har kun en LNB tilsluttet så kan kun optage fra samme transponder.
Du kan nok vælge indgang 1 eller 2 ved kanalsøgning.
|
|
|