recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Manglende 2. signal til CD box
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketManglende 2. signal til CD box

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Frank73 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2010 kl. 16:19

OK, jeg har en kun een LNB, til gengæld er der flere udgange (8) på det.... men det burde vel ikke være et problem ?

/Frank
Til top
Frank73 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2010 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af sapi100 sapi100 skrev:

Ok.Prøve igen.

Du har 2 indgang og 2 stick fra en dual LNB.

Du tilslutter 1 stick til indgang 1 og se om du har signal,hvis du har alt ok.

Nu skifter du til den anden stick i samme indgang 1,hvis den virker også sá har du ikke forbindelses problemer.Så må fejlen ligge i boxen.

Du kan så prøve det samme i indgang 2 og se hvad sker,men jeg kender ikke boxen og ved heller ikke at den vil virke fra indgang 2.
Sorry, havde ikke set det her indlæg.... det prøver jeg lige, når jeg kommer hjem.  Faktisk en god måde at teste det på, medmindre boxen altid kræver at man som minimum tilslutter indgang 1....

/Frank

Til top
sapi100 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-December-2007
Point: 186
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2010 kl. 16:54

Så har du en octo,det er ok

Til top
Frank73 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2010 kl. 20:38
Jeg fulgte dit råd om at prøve et kabel ad gangen, og sjovt nok så var din ingen signal, da jeg kun havde forbundet 'SAT2', men kun når 'SAT1' var forbundet. Da jeg herefter checkede signalernes kvalitet via menuen, så viste begge signaler lige god styrke, og var begge 'grønne' - jeg prøvede efterfølgende at optage et HD program og så skifte til et andet.... og DET VIRKER!!!  Tongue

Jeg kan dog ikke pause et signal, og se et andet.... det forsøgte jeg nemlig også.

Tak for alle bidragene, omend jeg ikke helt er klar over, hvad der egentlig var tricket!?

/Frank
Til top
xozzi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Februar-2010
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2010 kl. 22:18
Oprindeligt skrevet af Frank73 Frank73 skrev:

Jeg kan dog ikke pause et signal, og se et andet.... det forsøgte jeg nemlig også.

Super godt det virker..

Vil du ikke forklare dette punkt.
Til top
Frank73 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2010 kl. 08:49
Oprindeligt skrevet af xozzi xozzi skrev:

Super godt det virker..

Jo, egentligt er det ikke så vigtigt, men omvendt vil man jo gerne have glæde af alle funktionaliteterne Smile

Jeg har jo nu muligheden for et optage en kanal - enten ved at trykke 'rec' på et vilkårligt tidspunkt, lave en manuel indstilling af timeren, eller ved hjælp af EPG, hvor jeg vælger kanalen/programmet, som jeg ønsker at optage.
På samme måde giver min box mig mulighed for at sætte et program på pause i kortere ellere længere tid. Når jeg vælger at pause en kanal, så har jeg ikke muligheden for at skifte til en anden kanal... dvs. det har jeg egentlig, men så går det pausede program tabt, når jeg skifter til anden kanal. Jeg er igen tilbage på 'live-tv' på den kanal, jeg troede jeg havde pauset.
Det som jeg så undrer mig over er, om det i virkeligheden ikke er det samme der sker rent teknisk - uanset om jeg vælger at optage eller pause en kanal..!? hvorfor jeg i begge tilfælde burde kun skifte til anden kanal uden problemer... eller hva' ?

/Frank 
Til top
xozzi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Februar-2010
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2010 kl. 09:24

Oprindeligt skrevet af xozzi xozzi skrev:

Super godt det virker..

Jo, egentligt er det ikke så vigtigt, men omvendt vil man jo gerne have glæde af alle funktionaliteterne Smile

Jeg har jo nu muligheden for et optage en kanal - enten ved at trykke 'rec' på et vilkårligt tidspunkt, lave en manuel indstilling af timeren, eller ved hjælp af EPG, hvor jeg vælger kanalen/programmet, som jeg ønsker at optage.
På samme måde giver min box mig mulighed for at sætte et program på pause i kortere ellere længere tid. Når jeg vælger at pause en kanal, så har jeg ikke muligheden for at skifte til en anden kanal... dvs. det har jeg egentlig, men så går det pausede program tabt, når jeg skifter til anden kanal. Jeg er igen tilbage på 'live-tv' på den kanal, jeg troede jeg havde pauset.
Det som jeg så undrer mig over er, om det i virkeligheden ikke er det samme der sker rent teknisk - uanset om jeg vælger at optage eller pause en kanal..!? hvorfor jeg i begge tilfælde burde kun skifte til anden kanal uden problemer... eller hva' ?

/Frank 
Det er fordi Pause funktionen i boksen hele tiden optager, den optager i et 2 timers interval på. når du tænder boksen og ser 20 min på dr1 - kan du pause og spole 20 min tilbage. hvis du så skifter kortvarigt til tv2 og tilbage til dr1 så er det optaget "forsvundet", det vil sige man skal starte forfra på den kanal med at optage.

Rent tekniks er det lidt det samme. men sådan fungere boksen desværre ikke.

Håber jeg har forklaret det godt nok. ellers sig til.
Til top
Frank73 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2010 kl. 15:46
tak for tilbagemeldingen. Jeg er helt med på din forklaring, og kan sagtens leve med at pause + kanalskift ikke er en mulighed.

/Frank73
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu