|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
Zagadka ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
![]() |
Så må jeg vist lige skrive et forsvar for at bruge codec packs.
Lad det være sagt på forhånd til nogle packs er bedre end andre, men på den side jeg henviste til ovenfor findes nogle af de bedste. Afinstallation af et codec pack uden at det efterlader rester er næsten altid mulig, og hvis der bliver efterladt rester vil installationen af noget andet ofte reagere på et ødelagt codec. Codec packs er ikke lige med en bunke af unødige codecs og et enkelt man har brug for. Dette resultat er muligt men skyldes som ofte en fejl 40 og valg af et forkert codec pack. Ligeledes er sandsynligheden er at du får problemer hvis du endelig vil fjerne et codec pack igen utroligt lille. Faktisk findes der mindst et codec pack der er baseret på ffdshow (jeg bruger det selv) og som detekterer alle ødelagte codecs på computeren. Jeg har selv brugt codec packs gennem mange år (hvor mange har jeg ikke styr på men 7-8 år er et bud) og jeg har aldrig fået ødelagt en installation af et operativ system. Ligeledes bruger mange af min venner og bekendte codec pack og jeg aldrig hørt om installationer der er blevet ødelagt af codec packs fra nogen af dem. |
|
![]() |
|
BeLLe ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Juli-2006 Status: Offline Point: 302 |
![]() |
Jeg vil give Zagadka ret.
FFDshow er godt men kan ikke afspille ALT man kan smide efter det og hvis man ikke vil rode med diverse codecs og følge med på en hel bunke sites for opdateringer er en en codecpack en rigtig god løsning. Jeg har selv sværget til selv at installere enkelte codecs for at have så få som muligt men det bliver sværer og sværer at holde styr på så jeg gik også over til en codecpack - K-lite. Den virker fortrindeligt og bliver opdateret jævnligt og man kan tilføje og fjerne både enkelte codecs og hele pakken meget enkelt |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Har rettet nedendstående fra Gør til Hvis! Hvis i bruger: http://www.nvidia.com/page/purevideo.html Så kan i bruge tiden på at se TV fremfor at spille tiden på obskure dekodere
Redigeret af MCenterFreak - 05-Marts-2007 kl. 00:09 |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
Hvad nu hvis vi ikke bruger vores HTPC til, at se TV på? Dur det så også?
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Yeps!
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
Så må vi jo se om det virker bedre :-)
|
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Tjae....FFDshow er det bedste jeg kan komme i tanke om....Det at anbefale codec packs kan jeg ikke tage seriøst(...).
Se nu på de senarier en codec pack kan frembringe: Merit problemer: Flere codecs kan håndtere samme filtype og de kan hver især indstilles på bestemte måder....Men ingen (der installerer codec packs) kan finde ud af hvilket af deres codecs der bruges til hvad og derfor ikke indstille nogen ting. (Folk der installerer codec pack ved IKKE hvad Graphedit er) Systemfiler: Systemfiler bliver overskrevet og vitale OS filer kan blive ødelagte (fx quartz.dll) Om pureVideo er godt? Ja har man en HTPC er disse decodere et must, Intervideo, Powerdvd osv skal man holde sig fra, da der fyldt med bugs og desuden installerer alt muligt malware osv. Ej helle HW HD afspilning på Nvidia Gfx kort Derudover har purevideo den store fordel de de folk der har NVidia GFX kort, at du for HD HW acceleration og udvidede DXVA features.... Til folk der har lyst til at vide mere om FFDshows lyddel, herunder AC3 decoding og passthrough kan i læse min guide her: http://patriarken.mine.nu/FFDSHOWGuide.htm Redigeret af Ole - 05-Marts-2007 kl. 15:54 |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Nvidia Purevideo er kun MPEG-2... |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Jatak
Ved jeg godt....FFDshow+ Purevideo....det er alt man skal bruge.... |
|
![]() |
|
Zagadka ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
![]() |
(...)
Det er dybt irrelevant hvis flere codecs kan håndtere de samme filtyper, for det interessante er ikke filtyper men filernes indhold. Flere codecs der kan håndtere de samme datastrømme er meget almindelige, og kan sagtens eksistere på den computer samtidig uden at give problemer. Et codec pack vil i langt de fleste tilfælde sørge for at du ikke får den slags konflikter og de skyldes oftest at folk har været i gang med at pille ved ting de ikke fuldt ud forstår. Eventuelt kan de også opstå ved at begå den klassiske fejl og installere flere codec packs på en gang. Sandsynligheden for at system og andre vitale filer bliver overskrevet er minimal og igen oftest forekommende hos folk der ikke fuldt ud er klar over hvad de foretager sig. Redigeret af Ole - 05-Marts-2007 kl. 15:54 |
|
Panasonic TX-P42G10E
Panasonic DMR-BCT720 Oppo BDP-80 RikoMagic MK802IV med uoriginal firmware Sony Xperia Z3 |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Helt så enkelt er det ikke. Lad os sige at du har flere forskellige MPEG-2 decodere installeret. Vil du ikke gerne vide hvilken decoder, som bliver brugt? For eksempel hvis du synes at billedkvaliteten er for dårlig, og du vil gerne diskutere dette med andre på recordere.dk eller et andet forum. Guess what det første spørgsmål til dig bliver... Jo, du kan se dette med GraphEdit (og ændre på Windoze's default, hvis du er virkelig ekspert), men relativt få personer kender dette værktøj. FFDshow giver dig i øvrigt mulighed for at vælge Windoze's almindelige codecs i stedet for FFDshow's egen decoder. Der er drop-down boxe for stort set alle tænkelige videoformater, incl. Macromedia (Adobe) Flash hvis du downloader video fra YouTube. Du får også en H.264 decoder, så du ikke behøver at betale for Cyberlink, CoreAVC o.lign. I virkeligheden er der alt og vinde, og intet at tabe, ved at installere FFDshow. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
![]() |
Patriarken det er genialt det der.. det den guide skal jeg lige følge for jeg har store problemet med AC3 passthrough i forbindelse med nogle AVI filer. Hvis din guide virker er det lige før jeg sender et par flasker rødvin til dig, men også kun lige før, for med postdanmark ender det bare i røde glasskår... Generelt når man installere en samlet pakke der kan det hele og gerne dobbelt op, så er det vel fordi man ikke aner så meget om det, men bare ved "at det virker med den der samlede pakke" .. så jeg vil godt give dig ret i, at det er for folk der ikke aner hvad de har med, at gøre, omend jeg synes ordvalget du brugte var en anelse uheldigt Jeg har bookmarked din side - den er genial. Tak for det. Ufatteligt, at jeg har søgt og søgt på google men aldrig fundet noget der har kunne forklare det som du gør. Og ja jeg er nybegynder i HTPC, men ikke i computere og jeg har så mange uheldige erfaringer med codecpacks som man jo brugte i sine spæde år da man intet anede om emnet. Umiddelbart gør de ingen skade, men går man under huden på systemet ser det ikke altid lige godt ud. Så derfor rører jeg ikke codecpacks med en ildtang..... |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |