|
|
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | ||
Zagadka ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
![]() |
|
Nu er MPEG-1 og MPEG-2 filer lidt specielle, eftersom splitteren og selve codec'et ofte er et modul. Jeg har endnu ikke set MPEG-1 eller MPEG-2 videostrømme i andet end MPEG filer, som faktisk slet ikke er filer men det er en anden historie. Denne mangel på forståelse af forskellen mellem filtype og filernes indhold har gennem tiden været årsag til en del problemer. Det eneste du kan bruge en filtype til er at bestemme hvilken splitter der skal bruges, der skal bruges en decoder til at dekode selve de mediestrømme som filen indholder. Flere codecs til samme type mediestrømme er ikke nødvendigvis et problem, for eksempel kan du med et XviD codec afspille DivX filer men det kan du også med et DivX codec. Dette gør sig gældende fordi både XviD og DivX er baseret på MPEG-4, og i stil med MPEG-1 og MPEG-2 er det decoderen der er standardiseret og ikke encoderen. Et eksempel kan måske hjælpe på forståelsen. Hvis du har en AVI fil kan du intet sige om hvorvidt du kan afspille den, men du ved hvordan du kan finde ud af det for det står i filen. Når du har åbnet filen og splittet den så du for eksempel har en audiostrøm og en videostrøm er det dybt ligegyldigt at du har fået dem ved at splitte en AVI fil, men for at kunne bruge dem til noget skal du bruge en decoder (den ene del af et codec). Hvis man gerne vil undgå flere måder at afspille de samme filer på bør man også fjerne ffdshow fra sin computer, for det kan splitte og dekode MP3 filer og en MP3 splitter og codec er indbygget i Windows. |
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Arj det ved jeg nu ikke....Har hørt fra mange at jeg kunne ikke afspille AC3 "så jeg installerede k-lite codec pack så blev alle mine Divx/Xvid grønne, men passthrough virker stadigvæk ikke"....Og hvorfor? Tjae bla pga divx 3.11 og Morgan stream Switcher , Vobsub osv osv....Alle sammen ting der kan påvirke enten Overlay eller VMR mixeren.... Desuden manipuleres der i mange tifælde med regsrv32.exe som registrerer eller unregistrerer filtre for at give sig selv merit (uden man har kontrol over hvad) under installationen hvilket ikke bør gøres og hvorfor Codec packs er og bliver noget lort.... Mht at pille ved ting de ikke forstår...så er dette jo min pointe.... Sandsynligheden for at systemfiler osv bliver overskrevet er stor, fordi de folk som installerer codec packs jo netop ikke ved hvad de laver, og derfor svarer ja på alt, dvs klikker løs... I FFDshow kan du håndtere alt, og der bruges kun de *.ax som ligger i installationsfolderen i FFDshow, hvorfor uninstalleren også er nem og lave og hvorfor den virker..... Derudover har man som folk er inde på, en direkte mulighed for at styre merit på de enkelte streams, og man har seriøst ikke brug for andet.... Mht mit ordvalg: Jae, jeg er nordjyde så tingene er såmænd ikke sagt så hårdt som de er ment.... Redigeret af Patriarken - 05-Marts-2007 kl. 16:49 |
||
![]() |
||
Zagadka ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
![]() |
|
Men det mange glemmer er at installation af et codec pack og overskrive ens indtillinger. Forresten så bliver en XviD videostrøm ikke grøn hvis der er codec problemer, den bliver sort, det gjorde den for mig i Media Player Classic da jeg fik fjernet mit codec. Med hensyn til brugen af regsvr32.exe (ikke regsrv32.exe) af skal den i mange tilfælde være uden at give brugeren nogle valg for flertallet af brugere er ikke kvalificeret til at foretage disse valg, forresten så kan et DirectShow filter fjernes så simpelt som regsvr32.exe /u <filnavn>. Hvis man har problemer med codecs så er Codec Tweak Tool et godt program at kigge på, men det findes vist desværre kun i enkelte codec packs.
Jeg havde en mistanke om det var noget en den stil der var tilfældet og jeg reagerede en smule kraftigt, måske for kraftigt i forhold til hvad du mente. Skal vi ikke bare blive enige om at lægge dette bag os? Noget helt andet. Vi er vist kommet lidt langt fra det oprindelige emne, så skal vi ikke blive enige om at være uenige og stoppe denne diskussion i denne tråd. |
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Heps
...Jeg skrev ikke mit indlæg for at støde folk, men for at hjælpe. Jeg mener faktisk hvad jeg siger....Om folk føler sig stødt af det må være op til dem selv. Jeg har kun mine egne erfaringer at trække på ift til codec packs, og de erfaringer er mange og 95% af dem dårlige, hvorfor jeg henviser til FFDshow og min FFDshow guide som en nem og sikker måde til at forbedre ens lydoplevelse på en HTPC, både mht passthrough og generelt. |
||
![]() |
||
Ole ![]() Guld medlem ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 04-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 874 |
![]() |
|
Så er der ryddet op i tråden igen. Lad os så komme tilbage til emnet, vi er her jo for at hjælpe hinanden. Tak. ...Ole |
||
Moderator, recordere.dk
|
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
Jeg har læst din guide, og synes faktisk den er kanon god. Selvom jeg ikke kender omtalte program, så kan jeg snildt forholde mig til de forskellige muligheder/indstillinger osv. (om det skyldes jeg har en baggrund i musikkens verden, det ved jeg ikke). Men, jeg har en konkret problem, som jeg ikke umiddelbart kan se ud af de muligheder som FFdshow angiver. Jeg ved godt det ikke umiddelbart giver mening. Men det skyldes at i mit lille hjem, der ses der rigtig mange film, specielt tegnefilm for ungernes skyld. De er sjældent vildt interesseret i lyden kommer ud i surround anlægget i 6 kanaler. Men det er farmand derimod, når han engang imelllem sætter sig for at se film. Men hvis jeg har sat al DD (AC3) dekodning til sp/dif, så er afspilning af film tavs på den analoge udgang fra htpcén og til fjernsynet. Dvs. så kræver det at familien tænder surround receiveren, hvergang der ses film. Eller at vi skal skifte i Medie Centeret hver gang. (Sidstnævnt er kun mig der kan hitte ud af det). Så jeg leder efter en mulighed for at kunne sende et digitalt DD (AC3) downmixet til den analoge udgang, samtidig med jeg beholder DD på den digitale. Jeg glemte lige at sige, at ovenstående har alle de stationære DVD afspillere jeg har haft, det har de kunnet.
Redigeret af Kandersen - 06-Marts-2007 kl. 14:00 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hejsa
FFDshow, kan godt det du vil (ved at køre flere instances på samme tid) Men det problem utvivsomt vil opstå er at dit lydkort/og eller Kmixer ikke understøtter denne funktion. Nogle lydkort kan godt klare analogt og digitalt samtidigt men ikke hvis den digitale del er passtrough. Hvis du har en AV-forstærker der modtager dit Passthrough signal however, downmixer den automatisk på den analoge udgang til Headphones.....(Som så kan kobles til andet udstyr....Det irriterende ved dette er så at din amp trækker 300watt og at du skal have kabler ud af fronten med et levn fra 1900tallet: JACK) Redigeret af Patriarken - 07-Marts-2007 kl. 16:57 |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
Nu har jeg siddet og kigget lidt på det ffdshow, (det er jo et gammelt program?). Men jeg blev sgu ikke rigtig meget klogere.
Det er bestemt heller ikke en løsning. Det er jo netop det jeg ville undgå, at skulle tænde receiveren hele tiden
|
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Hvad mener du med gammelt program? Nyeste version er fra 17/3 |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Hmprf!! Jeg gik på sourceforge hjemmeside. Der lå en version fra 2002 og en alpha version fra 2004, som jeg gik ud fra var den nyeste
Redigeret af Kandersen - 18-Marts-2007 kl. 18:35 |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
@Kandersen
|
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |