|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Knudsen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 52 |
![]() Sendt: 14-Februar-2007 kl. 13:52 |
|
Jeg har konstateret følgende UNDERLIGE problem: Når jeg går ind i musik og ser på oversigten af min musiksamling, ja så ser det hele fint ud, og når jeg vælger et album, ja så vises Album-art (coveret) fint og første nummer begynder at spille... MEN hvis jeg hopper videre til næste nummer på albummet, ja så kommer det der latterlige billed at en blå node istedet for album-art - og sådan forholder det sig for resten af numerne på albummet - Med andre ord: Jeg har kun album-art for første nummer/track på mine CD'er. Og JA..! Så spørgsmålet er: Er der andre her inde der har oplevet dette og evt har en løsning...? Eller kan komme med en ide' til løsning (se evt. link her under til inspiration)... Jeg har søgt lidt og bland andet fundet en tråd fra andre med samme problem:
Redigeret af Knudsen - 14-Februar-2007 kl. 13:54 |
||
![]() |
||
Christian_S ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 171 |
![]() |
|
Jeg kan godt se du har vista, men har du set denne her post?
http://thegreenbutton.com/forums/post/81669.aspx Jeg har selv lige fået en MCE2005 maskine og har ikke tidligere brugt WMP. Nu har jeg så bokset med WMP11 i et par dage og lært en del (mere om det en anden gang). Mht cover art brugte jeg et program til at hente og skrive folder.jpg til min albums der alle er arrangeret i seperate directories. Og selvom jeg har sat WMP11 til kun at hente manglede oplysninger via nette, ja så henter den rask væk nyt album navn og andre covers. Min konklusion er at jeg nu slå alle WMP11 opdateringer til musiksamling fra. Endvidere har jeg plan om at embedde cover art i hver enkelt mp3 for at sikre bedst mulige transport muligheder til iTunes, WMP12, iPods, Creative players, mobiltelefoner etc. Prøv at embedde cover art i et album som du nu har problemer med og se om det hjælper. |
||
![]() |
||
Radar80 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 76 |
![]() |
|
Hvad mener du med at embedde Cover art, hvordan gør du det ? Jeg har også prøvet at ligge et billede ind via "Rediger oplysninger", men jeg synes ikke ikke jeg kan se hvordan man skifter det billede der er blevet fundet af Vista MCE.
|
||
Canal Digital / HD PVR 101 st / Samsung 40"
|
||
![]() |
||
Christian_S ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 171 |
![]() |
|
Du kan indlejre et jpg billede i din mp3 fil. Mp3 filen bliver selvfølgelig det større, men det er ikke så meget. Cover art er som regel blot en lille billedfil på mellem 10-60 kb og en mp3 fylder vel typisk 4.500 kb (eller 4.5 Mb.)
Det program jeg har fundet hedder Album Cover Art og findes her http://louhi.kempele.fi/~skyostil/projects/albumart/ Du skal downloade denne fil til brug i windows: albumart-1.6.0-setup.exe Se denne side http://louhi.kempele.fi/~skyostil/projects/albumart/albumart -1_6_0.blog/ direkte link: http://kempele.fi/~skyostil/projects/albumart/dist/albumart- 1.6.0-setup.exe Når programmet er installeret kan du vælge Settings > Configure. Under Targets > MP3 sætte du flueben i enabled og default er at billedet bliver get i mp3 tag'en der hedder "03 Front". Check de andre settings igennem, du kan vælge hvorfra der skal hentes covers samt min størrelse og du kan også få klaver folder.jpg filer. Nu har du allerede folder.jpg så det kan godt være du er istand til at bruge dine eksiterende folder.jpg til at blive indlejeret i filen. Programmet går ned af og til, så det er bedst at fiks at par albums af gangen. Jeg tager typisk en Artist af gangen. programmet kan selv hente billeder og automatisk sætte det ind i filer, eller du kan vælge at søge og derefter gennemse mulige filer og selv vælge hvilket bilede ud af dem der blev fundet som du gerne vil ha' sat som cover. Et andet program er artfixer men det har jeg ikke prøvet endnu http://www.avsoft.nl/artfixer/ Men test først programmet på et album og se om det hjælper at få cover indlejret i mp3 filen. Og husk at meld tilbage med om det virker eller ej ![]() |
||
![]() |
||
Radar80 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 76 |
![]() |
|
Jeg fik det delvist til at fungere, det vil sige at selve programmet virker fint, men af de 4 albums jeg gav et nyt billede, var der kun to af dem jeg kunne se i MCE. Jeg skal ikke udelukke at det er fordi jeg har gjort noget forkert i CoverArt programmet, jeg skal lige sætte mig rigtigt ind i det. Da jeg ikke har fuldt overblik over hvordan det virker endnu er det fordi at jeg har en masse gamle numre liggende i oversigten i MCE som refere til en harddisk jeg har fjernet, og da man kun kan fjerne et nummer af gangen så har jeg ikke fået slettet de 352 numre med tom reference, ØV for MCE igen. Men det lover godt med CoverArt, Tak for hjælpen. |
||
Canal Digital / HD PVR 101 st / Samsung 40"
|
||
![]() |
||
Knudsen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 52 |
![]() |
|
Jeg er ikke begyndt med at indlejre cover-art i mine WMA-lossless og MP3'er endnu, da jeg ikke er overbevist det er her problemet ligger... Men jeg er faldet over en MEGET interessent detalje: Det viser sig at det ikke er alle albums, som har problemet. 1) er OK hvis: rippet med mediaplayer (Jeg gik over til EAC pga. jeg ønskede at opretholde lydkvaliteten) Men det interessente er: som et eksempel er track nummer 10 øverst i dette katalog og det er track 10 som er det eneste med korekt visning af cover-art/album-art.
Spørgsmålet er: Hvad er det egentlig som media-player lægger ind i filerne (tag's) som gør at det virker...? Links til forum med andre som har samme problem: Update:
Redigeret af Knudsen - 16-Februar-2007 kl. 23:38 |
||
![]() |
||
![]() |
|
@Radar80
Bonus link How do I rebuild a broken Media Library? http://zachd.com/pss/pss.html#medialibrary In WMP11, the library is per user and can be found at "%USERPROFILE%\Local Settings\Application Data\Microsoft\Media Player\CurrentDatabase_360.wmdb". In some extreme cases (such as when you can not add any folders to be scanned in the supplied dialog) you would need to shut down WMP and stop the "Window Media Player Network Sharing Service". Then you would need to rename the folder "%USERPROFILE%\Local Settings\Application Data\Microsoft\Media Player". At that point WMP should work correctly again. Hvis du g�r dette s� mister WMP11 alle oplysninger om din musiksamling og starter helt forfra med at scanne for filer og opbygge databasen igen. Du kan muligvis rename dit dir tilbage igen til hvad det var f�r og f� re-etableret din database som den var med d�de links - dette har jeg dog ikke pr�vet selv. Inden du g�r ovenst�ende kan du evt pr�ve at f� WMP11 til at genindl�se de 4 album som du har opdateret med cover art via library > add to library og se om det f�r WMP11 til at genindl�se filerne i de 4 album. Mht mp3 tags kan jeg i�vrigt anbefale at bruge mp3tag fra http://www.mp3tag.de/en/ hvis du skulle for brug for at editere dine oplysninger. Husk dog blot WMP11 og mp3tag bruger forskellige navne for samme ting WMP: Album Artist = mp3tag: Band WMP: Contributing Artist = mp3tag: Artist Jeg havde kun Contributing Artist i alle min filer og jeg brugte mp3tag til at automatisk kopiere Contributing Artist til Album Artist s� WMP11 kunne finde ud af hvilken artist der h�rer til hvert album. Det virker p� mig som om WMP11 antager at man som bruger lever i WMP11, dvs. ripper sin musik i WMP11, downloader ekstra info fra nettet via wmp11. Og det virker sikkert ogs� fortrinligt, men jeg kan bedre lide at bruge EAC til rip, mp3tag til tags og Album Art til art. Redigeret af Christian_S - 16-Februar-2007 kl. 23:29 |
||
![]() |
||
![]() |
|
@Knudsen
Jeg tjekkede din henvisning til greenbutton og uden at have været i nærheden af wmp11 tror jeg stadig at den beste strategi er at slå alle auto-updates fra i WMP11 så det ikke redigere i nogen som helst tags. Dernæst indlejre alle covers i mp3 filerne samt have hvert album i et dir + folder.jpg. Mht organisering af filer har jeg fundet at den optimale naming convention for mig er: artist\year album\artist [album] track - title.mp3 og hvis der er tale om en compilation bruger jeg VA\year album\VA [album] track - title.mp3 Men dikussionen om hvad-i-hede-hule-helvede WMP11 laver er ret interessant. De virker som om der er en hel del brugere der ikke er specielt begejstrede for dens auto-tag "hjælpe" features. - Chr |
||
![]() |
||
![]() |
|
Så enig, så enig... Jeg bruger også EAC nu, da jeg ikke var tilfreds med lydkvaliteten af MP10. Findes der en tag-editor som kan se ALLE tags... Så kan jeg nemlig se på nogle af de få albums som virker og er lavet med MP10.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Tro mig... Det er DET FØRSTE jeg ændre... og man skal også huske på at der er settings inde i MCE som skal ændres - så det er både i MP11 og MCE jeg slår ALT auto-update fra.
Helt enig...! Men det er et faktum at den linker folder.jpg til den FØRSTE fil i kataloget, men "the missing link" til de øvrige filer er interessent at finde...!
|
||
![]() |
||
![]() |
|
mht EAC s� brugte jeg selv denne guide
http://jiggafellz.isa-geek.net/eac/ m� indr�mme at jeg ikke havde overskud til at l�se en hules masse dokumentation og idag bruger jeg EAC med Lame encoder og denne setting -V 0 --vbr-new --add-id3v2 --ignore-tag-errors --ta "%a" --tt "%t" --tg "%m" --tl "%g" --ty "%y" --tn "%n" %s %d Og s� fulgte jeg guidens �vrige r�d mht EAC settings. Jeg har ikke brugt s� mange tag programmer. mp3tag kan alt det som jeg vil bruge den til. Du kan f� tilf�jet/se andre tags ved at definere dem i programmet. F.eks. havde jeg aldrig h�rt om Band (aka Album Artist) tagget f�r s� det er nu tilf�jet hos mig. Jeg har som regel f�et fin hj�lp i mp3tag forum n�r jeg har spurgt om noget. det er ogs� muligt at s�ge en hel del l�sninger i deres forum. Mht ALLE tag s� er jeg ikke sikker p� om det findes og hvem der st�r for at definere standarden. Og der er �bentbart heller ikke konsensus om hvad tags skal hedde. Redigeret af Christian_S - 16-Februar-2007 kl. 23:54 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Fandt denne link vedr. tags (attributes) i MP... http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/bb248412.aspx
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |