recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Manglende DVB-C kanaler på Yousee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Manglende DVB-C kanaler på Yousee

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
thenndk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thenndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Manglende DVB-C kanaler på Yousee
    Sendt: 11-Januar-2012 kl. 21:25
Mangler efter automatisk kanalsøgning idag på fuldpakken hos Yousee ca. halvdelen af kanalerne, de vises i EPG'en men mangler TV signal.
Havde alle digitale kanaler incl. HD inden kanalsøgningen.
De kanaler der virker har fuld signal styrke (99).
Tv'et er et Sharp 40LE705S.

Mvh Torben
Mvh Torben

Pana TH-42PX70E
Pana DMR-EH57
Sharp LC-40LU705S
Til top
youseekunde Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Januar-2012
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér youseekunde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 21:24
Jeg har præcist samme problem ...
Har en denver dcb-109hd boks og et sony tv.
Begge har samme problem.
tv3 sv1hd sv2hd mfl mangler.
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 21:45
Oprindeligt skrevet af youseekunde youseekunde skrev:

Jeg har præcist samme problem ...
Har en denver dcb-109hd boks og et sony tv.
Begge har samme problem.
tv3 sv1hd sv2hd mfl mangler.

Lav en ny kanalsøgning med netværks-id 100.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Der Alte Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Januar-2011
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Der Alte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 21:58
Til Wilhelm - (lidt off-topic)

Er du sikker på, at de skal bruge netværks-ID 100? Og hvor ved du det fra?

I vores antenneforening har vi tidligere haft et helt andet netværks-ID nr. Dette nummer synes jeg ikke rigtig fungerer optimalt længere.
Jeg har derfor også forsøgt mig med ID-100.

Jeg ville gerne vide, hvad der er det helt rigtige. Det har jeg derfor spurgt YouSee om for 3-4 uger siden. Hvis jeg allerede nu kan få svaret herigennem vil det jo være meget fint.
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 22:04
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 22:04

You See har i forbindelse med omlægningen i December ændret på deres netnumre, således, at de er ens over hele landet, og med fremmede modtagere i HD er nummeret 100, og med deres egen HD modtager er det 120.
Det skal dog så ikke udelukkes, at der kan være lokale afvigelser, men jeg tror det ikke.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Der Alte Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Januar-2011
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Der Alte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 22:36
Tak til Pony65 og Radiomanden,

når roen sænker sig, vil jeg prøve med netværks-ID 100 igen på een af STB-boksene.
Sidst jeg prøvede netværks-ID 100 var før jul, hvor mange af kanalerne enten ikke blev fundet, eller hvis de blev fundet, var der intet billede. Med det "gamle" netværks-ID virkede det bedre (hul igennem til flere kanaler).
Der er jo så også sket meget siden da...

Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 22:49
Oprindeligt skrevet af Der Alte Der Alte skrev:

Tak til Pony65 og Radiomanden,

når roen sænker sig, vil jeg prøve med netværks-ID 100 igen på een af STB-boksene.
Sidst jeg prøvede netværks-ID 100 var før jul, hvor mange af kanalerne enten ikke blev fundet, eller hvis de blev fundet, var der intet billede. Med det "gamle" netværks-ID virkede det bedre (hul igennem til flere kanaler).
Der er jo så også sket meget siden da...

Bemærk, at man på visse tv og i visse modtagerbokse skal indtaste 2 nuller foran netværks-nummeret. Altså 00100 hvis ens modtagerudstyr (boks eller tv) har MPEG-4, og 00110 hvis ens modtagerudstyr har MPEG-2.

YouSee's HD-bokse er indstillet automatisk til netværks-id 120, men kan evt. indstilles dertil.
Til Sagem 60 og evt. ældre MPEG-2 bokse fra YouSee bruges netværks-id 130.

Når man bruger netværks-id 100, finder kanalsøgningen med enkelte undtagelser kun HD-versionen af de kanaler i ens tv-pakke der sendes både i en HD- og en SD-version. Ønsker man begge versioner, kan man bruge netværks-id 120.

Redigeret af Vilhelm - 12-Januar-2012 kl. 23:59
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
thenndk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thenndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2012 kl. 08:44

Sharpen har aldrig kunnet lave en søgning på netværks-ide, men skal også lige checke rådet om 0'erne ved indtasning af netværks-ide.

Har nu opsat en sagem selector og alle kanaler går fint ind.

Mangler at lave en software opdatering, hvis det kan anbefales ?
Mvh Torben

Pana TH-42PX70E
Pana DMR-EH57
Sharp LC-40LU705S
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2012 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af thenndk thenndk skrev:

Sharpen har aldrig kunnet lave en søgning på netværks-ide, men skal også lige checke rådet om 0'erne ved indtasning af netværks-ide.

Har nu opsat en sagem selector og alle kanaler går fint ind.

Mangler at lave en software opdatering, hvis det kan anbefales ?

Prøv at se om du kan finde nyttige oplysninger i denne tråd om kanalsøgning i Sharp-tv'et:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=14671
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
thenndk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thenndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2012 kl. 18:02
For at gøre en lang historie kort.
Jeg opdaterede softwaren, men efter den tyske opskrift og ikke via menuen på tv'et og så kører det bare.
Hurtig søg og netværks-id 100, alt på plads efter få minutter.
Tak for udvist interesse.
Mvh Torben

Pana TH-42PX70E
Pana DMR-EH57
Sharp LC-40LU705S
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu