|
Manglende EU-strømstik til Chromecast |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
bjrn_dk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-November-2009 Sted: København Status: Offline Point: 199 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-December-2014 kl. 00:35 |
Hej allesammen,
Jeg har netop været så heldig at få mig en Chromecast i gave. Jeg tænkte jeg skulle nørde lidt med min nye gave her til aften, men da jeg pakkede æsken ud, så jeg at strømadapteren til strøm fra stikkontakten havde "USA"-stik (type A), og så således ud (billedet er lånt fra nettet, men identisk med mit): ![]() Det var jeg lidt forundret over, for den passer jo ikke ligefrem til stikkonktakten. Jeg har fået den i gave, men den er med garanti købt hos en dansk web-shop (sandsynligvis hos komplett.dk, men skal lige have det bekræftet). Jeg ville jo mene og forvente at den skulle være med "EU"-stik? Når man bladrer igennem diverse danske webshops står der jo ikke noget med "OBS, er med USA-stik!" el.lign., men jeg har måske sovet i timen og den findes kun med USA-stik? Jeg er i øvrigt bekendt med at man kan få strøm fra USB på TV'et, men det skal mest bruges på et TV som ikke har denne mulighed. Redigeret af bjrn_dk - 04-December-2014 kl. 00:38 |
|
PC-hardware nørd samt glad ejer af et Panasonic TX-P50VT60Y
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Brug en mobillader. Eneste krav er at den skal have 1 ampere (1000mA) De kan købes i Tiger for 30kr, hvis du ikke har en i overskud. Men næsten alle mobilopladere i dag er på 1A og op (iPhone, Android, Windows Phone), så mon ikke det er til at finde i huset.
|
|
![]() |
|
bjrn_dk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-November-2009 Sted: København Status: Offline Point: 199 |
Det er selvfølgelig rigtigt. Rent praktisk kan problemet naturligvis godt løses. Men det der undrer mig er såmænd bare om jeg har fået en "forkert" pakke med USA-stik såfremt der findes en udgave med EU-stik (og jeg skal have den byttet). Eller om der kun findes én udgave, som er med USA-stik, og jeg derfor må bide det i mig. |
|
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Hvis du har bestilt hos en EDB-butik som Komplett.dk eller lignende, så giver det god mening. De havde dem langt tid inden de kom officielt til Danmark, så det er derfor parallelimport fra USA.
Men du har ret i, at det burde fremgå ret tydeligt på hjemmesiden. Når der ikke gjorde det, så ville jeg kontakte salgstedet og gøre dem opmærksom på det og samtidig bede dem om, at få tilsendt en dansk powerbank, som virker til den.
|
|
![]() |
|
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2126 |
For at fjerne tvivlen om det er generelt kan jeg oplyse at min fra Elgiganten har EU stik.
Jeg bruger så ikke adapteren, men trækker strøm fra fjernsynets USB stik. Det fjerne så også standby forbrug, sidst jeg målte var den over 1W, træls at den ikke har noget powersave. |
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|
![]() |
|
pfugl ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
Hvis den er købt i Danmark, eller på en dansk web side, skal den naturligvis leveres med et stik der passer til danske stikkontakter. (Med mindre der tydelig gøres opmærksom på det modsatte.)
|
|
/Peter
|
|
![]() |
|
Tak for svarene allesammen.
Det viser sig at den er købt igennem computersalg.dk, men det er en fejl at den er leveret med USA-stik. De har bedt mig sende den retur for at den kan blive ombyttet. Jeg fik ellers et chok da jeg så at computersalg.dk tog hele 339kr (ekskl. fragt) for den mod den vejledende udsalgspris på blot 270kr. Lidt spydigt kunne man jo håbe at de havde styr på produktet med den mér-pris. Men fejl kan jo ske. Det er bare altid træls, når man godt vil i gang med at nørde med sit nye gear :) Off-topic: Er der nogen der har god erfaring med Synology Video Station og Chromecast? Eller alternativt Plex server fra en Synology NAS til Chromecast? Redigeret af bjrn_dk - 04-December-2014 kl. 16:36 |
|
|
|
![]() |
|
Beklager, men måtte lige ud med det.
Computersalg.dk bad mig som sagt om at sende den retur, så jeg kunne få en Chromecast med EU-stik. Det gjorde jeg så, og ventede på at få en ny retur. I dag fik jeg så en mail, hvor der stod at pengene var tilbageført på kortet (uden begrundelse) - ganske mod aftalen. Hvis det hele tiden havde været deres plan, så kunne jeg have bestilt en ny i Elgiganten med det samme, og blot ventet på at få pengene retur fra dem i mellemtiden - uden at spilde min tid. Jeg havde telefonisk kontakt med dem i dag, hvor en medarbejder også var uforstående overfor det. Han gik dog ud i butikken og åbnede to kasser med Chromecast i, og der var også kun USA-stik på. Så det forklarer måske sagen - de forhandler angiveligt slet ikke Chromecast med EU-stik. Men han var flink nok til at henvise mig til en anden forhandler. Medarbejderne har generelt været flinke nok at snakke med, men et eller andet sted bag facaden er der noget der ikke spiller. For det er da godt nok at spilde folks tid. Jeg opfordrede dem til at skrive på deres produktside at der kun var USA-stik på strømforsyningen. |
|
|
|
![]() |
|
Ja, det er da godt nok lidt dumt, at de ikke har styr på deres produkt. Men når de nu tager så stor merpris for den, så ville jeg da skynde mig at anbefale Elmutanten eller Googles egen webshop i stedet.
Angående din forespørgsel med Synology med Video Station eller PLEX, så skal du lige tjekke op på modellen. For at det kan virke på Chromecast kræver det nemlig transcoding på det meste, da den ikke er kompatibel med mkv. Og transcoding kræver altså en del kræfter af serveren.
Du kan se en liste over PLEX kompatible NAS her: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1MfYoJkiwSqCXg8cm5-Ac4oOLPRtCkgUxU0jdj3tmMPc/htmlview?sle=true |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |