|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
ezyryder ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 21-Februar-2010 Status: Offline Point: 21 |
![]() Sendt: 26-Februar-2010 kl. 22:29 |
|
Er begyndt at rippe cd'ere med EAC til FLAC format.
Jeg har sat EAC op til at hente cd/track information via freedb og det ser ud til at den finder det meste. Alligevel forsvinder title og album når flac filer adderes til squeezecenter - Hvad gør jeg galt? /Frank |
||
![]() |
||
finnbrodersen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 152 |
![]() |
|
jeg kan kun anbefale mp3tag (http://www.mp3tag.de/en/download.html), det er et super program.
Jeg brugte også EAC til en start, men skiftede senere til dBpoweramp (http://www.dbpoweramp.com/) da dennes understøttelse af meta data er noget bedre i mine øjne. Godt nok koster dBpoweramp et mindre beløb, men pengene er efter min mening givet godt ud.
Redigeret af finnbrodersen - 27-Februar-2010 kl. 13:25 |
||
![]() |
||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
|
Jeg benytter AutoFLAC i forbindelse med EAC - det er ligesom et lag ovenpå EAC, som håndterer ripning, encoding og tagging af filerne - efterfølgende checker jeg som regel altid tags i mp3tag som nævnes ovenfor.
|
||
![]() |
||
bhaagensen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 134 |
![]() |
|
Jeg vil fraråde at bruge id3 til flac. Jeg tror nok Squeezebox'en i teorien æder det, men det er der ingen garanti for at den, eller andre flac-afspillere gør.
|
||
![]() |
||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
|
|
||
![]() |
||
ezyryder ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 21-Februar-2010 Status: Offline Point: 21 |
![]() |
|
Tak for svar. mp3tag does the job - desværre er det jo en arbejdsgang mere men nu er jeg i gang :-)
|
||
![]() |
||
bhaagensen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 134 |
![]() |
|
id3 til flac er et hack - dog i nogen grad understøttet af kompatibilitetshensyn. Men det er jo ingen grund til at bruge det.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
|
||
![]() |
||
![]() |
|
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg forstår ikke spørgsmålet? OP skriver om brug af id3-tags (jvf. titel) i flac filer (til Squeezebox). Min kommentar knytter sig til brugen af id3-formatet.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Til OP. Der har været flere bugs i Squeezebox's server software relateret til id3-tags i flac-filer. Mange af disse er fikset. Men det er jo ingen garanti for at der ikke stadig kan være tilbageværende id3-relaterede bugs. For at være på den sikre side - og eliminere denne fejl-mulighed - anbefaler jeg derfor at du ikke bruger id3 til flac. Håber dette bringer klarhed i min kommentar.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |