recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Manglende kanaler efter overgang til MEPG-4?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Manglende kanaler efter overgang til MEPG-4?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JensHolm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensHolm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Manglende kanaler efter overgang til MEPG-4?
    Sendt: 06-Januar-2012 kl. 12:09

Hej folkens

Efter at have kørt en kanalsøgning efter overgang til MPEG-4 mangler jeg nu et par kanaler, primært fra den ”store pakke”, bl.a. Canal 9. Jeg har haft snakket med Stofa, og de siger de ikke kan gøre noget da jeg har nogle af kanalerne, hvilket vil sige at det ikke er deres signal den er gal med.

Mit tv er Samsung UE40C6005 med MEPG-4 DBV-C tuner, og har prøvet Stofa’s indstillinger:

Frekvens: 346 MHz (346000 kHz)
Netværks-ID: 0
Modulation: 64 QAM
Symbol rate: 6900 KS

Men det hjælper ikke. Jeg kan se Canal 9, men hvis jeg går over på den er skærmen bare sort og efter lidt tid skriver den ”intet signal” osv. Jeg har også prøvet en indstilling der er ”særligt tilpasset Samsung tv”, med indstillingerne:

Frekvens: 3700 MHz (370000 kHz)
Netværks-ID: 0
Modulation: 256 QAM
Symbol rate: 6900 KS

Men det hjalp heller ikke. Har prøvet at indstille ”land” til både Sverige og Finland, men det hjalp heller ikke.

Hvad f**den kan der være galt? Kan det skyldes for svagt signal eller for dårlige kabler?  

Tak for hjælpen ;(

Til top
JensHolm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensHolm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 15:59
Det blev løst med bedre antennekabler fra av-connection.dk :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu