|
Manglende kvittering - NU MED AFSLUTNING! |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Jonas Baadsgaard ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-Januar-2012 Sted: Allerød Status: Offline Point: 473 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvem siger at Elgiganten og Fona bruger samme system ?
Bortset fra det er det god kundeservice at hjælpe kunder med bortkomne kvitteringer. Jeg mener at Elgiganten overtog Fonas forpligtelser, men er ikke sikker. |
||
Vh Jonas Baadsgaard Petersen
Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD |
||
![]() |
||
miri ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
miri
|
||
![]() |
||
mhras ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Juni-2008 Status: Offline Point: 76 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Tak for alle jeres input.
Jeg mente jeg tidligere havde kontaktet Elgiganten uden held - men bliver nu helt i tvivl. Men nu har jeg kontaktet dem via Facebook og afventer nu svar. jeg vender tilbage med en status når jeg hører fra dem. I øvrigt: Bagpå TV ved siden af S/N, står der et "genkjenningsnummer" - ved I hvad det er?
|
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Sådan helt generelt:
Jeg mener ikke et medie som Facebook er måden at håndtere en sådan sag på. Hvis jeg var forhandler og blev kontaktet den vej igennem med sådan et problem som dit. Så ville mit svar være, at bede dig ringe til kundeservice. Og så er du lige vidt, bortset fra spildt tid. Et eller andet sted synes jeg også det virker mere useriøst via Facebook. Men jeg erkender, jeg har allerede et temmeligt negativt forhold til hele Facebook hypen, så min mening er klart præget af det. |
||
![]() |
||
Hampenberg ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-November-2017 Status: Offline Point: 69 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Enig med Kandersen.
Ellers sving forbi den nærmeste butik, og se om de har mulighed for at hjælpe dig med kvitteringen. |
||
![]() |
||
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2366 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Enig med Kandersen.
Jeg kunne aldrig drømme om at kontakte et firma via Facebook, og betragter det som en falliterklæring når et firma svarer hurtigere på Facebook end via deres egen support. |
||
![]() |
||
Deschain ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 983 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Nah.., men nu er der jo heller ikke garanti/reklamationsret på mælk ![]() Men, rent faktisk skal en forretning gemme alle fakturaer/kvitteringer, hvis SKAT skulle ønske at se dem. Ved salg over DKK 5000,- til privatpersoner, skal en faktura indeholde:
|
||
![]() |
||
mhras ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Juni-2008 Status: Offline Point: 76 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Står dette lovmæssigt et eller andet sted - og kan man forlange det udleveret?? Jeg kontaktede Forbrugerstyrrelsen og fik dette svar: "Desværre er det lidt op til butikken, om de vil acceptere noget som et kontoudtog. Det er forbrugeren ansvar at kunne fremvise en kvittering, hvis man vil gøre brug af en reklamationsret senere. Det er desværre ikke noget man kan forlange at Elgiganten skal finde frem, hvis ikke det er muligt i deres system."
Redigeret af mhras - 04-Januar-2018 kl. 12:40 |
||
![]() |
||
Flippo ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1451 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
At en virksomhed skal gemme papirer som henhører til det regnskabsmæssige, har ikke noget at gøre med, at de skulle have pligt til at udlevere en evt. kopi af en eller anden kvittering.
|
||
![]() |
||
Deschain ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 983 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Nej, de har ikke pligt til det, men det ville da være det mindste man kunne forvente mht kundeservice. Hvis ikke de vil, så handler man et andet sted fremover..
|
||
![]() |
||
Snavsi ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 99 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ring ind til Elgiganten's kunde service tror du kommer længere der med Fona kviteringer https://www.elgiganten.dk/cms/20131205_122441/aftersales-0041-1-kontakt-os-4-9-1/?intcid=int22569
|
||
Hjemme Bio
NAD T778 Blueray Dune HD Max Front B&W CM7 Center B&W CM Centre 2 Sub B&W ASV 10CM Bag/surr. Jamo Apollo 5 Projektor Sony VPL-HW40 Lissau 90" True Colour |
||
![]() |
||
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Dankortkvittering eller en kontoudskrift fra banken.
Den type dokumentation kan kun bruges, hvis du kun har købt den aktuelle vare ved købet. Har du købt flere ting, kan du ikke bevise, hvad de enkelte varer har kostet. Med andre ord så er bankudskriftet bevis nok, hvis beløbet svarer til købet af nævnte enkelte produkt. |
||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |