recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Manglende lyd fra receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Manglende lyd fra receiver

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
caze Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér caze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Manglende lyd fra receiver
    Sendt: 01-December-2019 kl. 20:26

Hej alle

Jeg har et lidt sært problem, som jeg håber i kan hjælpe med.

Jeg har lige købt et LG C9 og en denon avr-x3500 receiver.

Jeg har koblet en gl. vantage hd-8000c-optager, som får antennesignalet fra væggen og sender det videre til TV'et, til HDMI-indgangen CAB/SAT på receiveren. eARC er aktiveret på TV og receiver. Receiver er forbundet med TV i HDMI2(eARC) via et nyt HDMI 2.1 kabel.

Når jeg vil se optagelser på optageren, så får jeg fint billede men ingen lyd. Hvis jeg flytter hdmi-kablet, som går ind i receiveren, op i HDMI 1 på TV'et, så er der fint billede og lyd i TV'et.

Jeg får lyd og billede fra PS4 og medieafspiller.

Receiveren og optager var sat til mit gamle TV (Pana G20), hvor det hele virkede uden problemer

HDMI-settings på receiver:

  • HDMI audio out: AV
  • HDMI pass through: On
  • Pass though source: cbl/sat
  • RC source select: Power on + Source
  • HDMI control: On
    • ARC: On
    • Tv Audio switching: off
    • Power off control: All
Hvad fa'en gør jeg galt?

Mvh

Carsten

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2019 kl. 21:21
Din recorder optager muligvis lyden i et format din receiver ikke fatter. Måske kan du finde en indstilling i recorderen, at den skal konvertere lyd over HDMI til Dolby Digital.
Eller rettere, et format som eARC ikke understøtter...

Redigeret af Nagash - 01-December-2019 kl. 21:42
Til top
caze Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér caze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2019 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Din recorder optager muligvis lyden i et format din receiver ikke fatter. Måske kan du finde en indstilling i recorderen, at den skal konvertere lyd over HDMI til Dolby Digital.
Eller rettere, et format som eARC ikke understøtter...

Hej

Receiveren fangede lydinputtet før uden problemer. Optageren optager i Dolby Digital. Jeg kunne se i receiverens menu, at den modtager et Dolby digital lyd-signal fra optageren, så det kommer igennem.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2019 kl. 00:11
Alligevel. Prøv at rod med recorderens output indstillinger. 
Til top
caze Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér caze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2019 kl. 06:22
Jeg fik lyden tilbage i receiveren, da jeg tog hdmikablet ud tv’etConfused, så jeg forsøgte mig med at sætte tv’et tilbage til fabriksindstillingerne og starte forfra med tv-opsætningen, og det virkede. Det er lidt mærkeligt, men f.ck det, nu virker det som det skal Smile
Til top
caze Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér caze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2019 kl. 21:53
...... og her gik jeg så og troede at problemet var løst, men nej.....AngryAngry.

Lyden igennem receiveren forsvinder når PS4'en har været i brug. Har også prøvet at bruge PS3'en, hvor der ikke er problemer efterfølgende.

Reset af TV løser så problemet, men det er pænt irriterende at skulle hele den øvelse igennem.

Nogen bud derude?
Til top
caze Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér caze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2019 kl. 18:20
Efter endnu en genstart, hvor jeg indstillede tv'et efter flatpanels anbefalinger, så gik jeg nogle af de andre indstillingerne igennem og fik i den forbindelse aktiveret HDMI Ultra HD Deep Colour, mens optageren var tændt og vupti, så forsvandt lyden. 

Jeg havde heldigvis lagt mærke til, at når PS4'en startes, så aktiveres HDMI Ultra HD Deep Colour automatisk, men det bliver ikke deaktiveret igen efter brug.

Problem solved. ENDELIG.


Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu