recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Manglende lyd på Canal Digital
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketManglende lyd på Canal Digital

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mimik Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Emne: Manglende lyd på Canal Digital
    Sendt: 14-Juni-2009 kl. 21:23

Jeg har en HDTV box fra CD med Harddisk  PVR 101-ST og til tider oplever jeg manglende lyd på diverse kanaler - jeg har snakket med CD og de siger at der ikke er problemer med deres lyd og de har prøvet at sende en opdatering til mig uden at det ændrede noget. De foreslog en nulstilling til fabriksindstilling - men kunne ikke garantere at harddisken ikke blev slettet - derfor har jeg ikke prøvet det endnu.

Følgende kanaler er uden lyd p.t. :

BBC HD

Animal Planet HD

Voom HD

Silver HD

Discovery HD

Canal + Drama

Canal + Comedy

Canal + Action

Canal + Hits

Canal + First

TV2 film HD

og resten af kanalerne er med lyd - så der er ingen sammenhæng mellem HD og ikke HD kanaler !

Nogen der har en løsning på dette ?



Redigeret af Mimik - 14-Juni-2009 kl. 21:23
/Michael
Til top
Bobben Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Maj-2007
Sted: Norway
Status: Offline
Point: 358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2009 kl. 08:20


Alle disse kanalene sender Dolby Digital lyd.  Slå av "hjemmekino" i mottageren så vil mottageren alltid sende ut PCM stereo.  Da bør du få lyd.

Årsaken til problemet er at TV'n din ikke støtter Dolby Digital lyd. Jeg tror egentlig ikke det finnes TV'er med støtte for Dolby Digital lyd.


Redigeret af Bobben - 15-Juni-2009 kl. 08:22
Til top
Mimik Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2009 kl. 08:38
Problemet er at det har virket uden problemer i lang tid - men på det seneste er det kun nogle gange at det virker - jeg har prøvet at skifte om til stereo - og det virker heller ikke - og desuden vil jeg da helst have den rigtige lyd !!
/Michael
Til top
Vagnen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 101
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2009 kl. 11:22
En nulstilling via menu'en vil ikke slette dine optagelser på boksen, så det ville jeg nok prøve først.

Mht Dolby Digital, så er der mange TV der ikke understøtter dette - der er også mange som kan finde ud af at downsample til PCM så her vil der være fin lyd.
Du skriver du vil have den rigtige lyd?? - hva' mener du?? - for at få glæde af Dolby Digital 5.1 skal du have et setup som kan afsplille dette. Et TV med 2 højtallere kan kun gengive stereo - så om downsamplingen sker i boksen eller i TV'et er vist lige meget.
og jo - der er også kanaler som sender i Dolby Digital 2.0

Ellers skal du forbinde HDMI eller S/PDIF til en ekstern forstærker som kan klare DD.

/Vagn
Til top
Mimik Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2009 kl. 11:55

Ja undskyld - jeg kører også optisk kabel til min surround forstærker som tager sig af lyden istedet for fjernsynet - det er et plasma uden højttalere - så det er kun billedet der kører med HDMI dertil !

Jeg prøver en nulstilling og håber det bedste !

/Michael
Til top
Mimik Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2009 kl. 22:07
Så er boxen nulstillet og det virker stadig ikke - jeg kan få det til at virke hvis jeg vælger stereo- men det er ikke godt nok til mig. Hvordan p..... kan det lige pludselig holde op med at virke ? Nogen der har en ide udover defekt modtager ? Jeg har ikke på noget tidspunkt lys i 5.1 når jeg skifter rundt mellem kanalerne i bundbjælken (info) - har I det på noget tidspunkt ?
/Michael
Til top
Mimik Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2009 kl. 22:11

Kommer lige i tanke om at jeg for nyligt skiftede kabel da det gamle ikke var langt nok - jeg har sat et 5 m coax kabel imellem modtager og anlæg - kan der være flere kvaliteter der kan give disse problemer ?

 

/Michael
Til top
Mimik Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2009 kl. 22:19

Lyden kom pludselig igen på Dolby Digital ! Underligt - lad os se hvor lang tid det virker - tak for inputtene !

/Michael
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu