recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Manglende lyd ved 5.1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Manglende lyd ved 5.1

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Vafle Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Marts-2018
Sted: Varde
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vafle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Manglende lyd ved 5.1
    Sendt: 29-September-2019 kl. 13:02
Hej alle,

lige lidt begynder problemer her. Har en H/K AVR 347 surround forstærker og 5 højtaler tilsluttet samt en sw.

2 front tilsluttet, 1 center og 2 som surround.

Sætter jeg pc til via HDMI og kører en Dolby Surround test fra youtube får jeg ingen lyd fra surround højtalere samt sw. 
Når den under testen sender lyd til surround højtalere afspilles det i front.

Forstærkeren er under testen sat til flere forskelle, og samme resultat hver gang.

Spiller jeg bare lidt musik, så kommer der fra både surroundhøjtalere og sw, men det er så som stereo.
Men mistænker måske lidt computeren for at gå ind og lave lidt ballade. Kan f.eks. godt få lyd ud af alle højtalere ved surroundtest under afpsilningsenheder, men det virker bare stadig ikke ved afspilninger i youtube.

Kan desværre ikke teste, hvor det er tv der er forbundet til forstærker, da det af en eller anden årsag ikke virker. Går direkte fra Phillips PUS 8102/12 HDMI til forstærker, men tv siger bare den ikke kan registrere hdmi højtalere og går derfor tilbage til tv-højtalere. 

Så alt i alt - en masse ærgerlige problemer:)

Nogle der har nogle løsningsforslag på det ene eller andet?
Til top
Vafle Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Marts-2018
Sted: Varde
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vafle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2019 kl. 13:14
Lille update.

Ingen tvivl om, at pc er med til at lave ballade, da den vil tage styring over lydspor.

Selvom jeg på pc i konfig vælger 5.1 surround (hvor test fra windows også virker i alle højtalere), så går det bare galt når jeg skal afspille i f.eks. youtube. 

Og i display på forstærker står: Multi ch pcm 3.2.1 og Surround off.

Vælger jeg under konfig får lydenheder på pc nej til at tillade programmer at overtage eksklusiv styring af enhed ændre det ikke noget. Jeg får stadig ikke lov til på forstæker at ændre noget.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2019 kl. 13:49
Nu fortæller du ikke hvilken computer spec. Der er i din computer. Og det ser ikke ud til din receiver har arc på din HDMI udgang. Så er der derfor du ikke får lyd til din receiver fra dit tv. Og alderen på din computer ville også være godt at vide og er din receiver sat til dolby prologic 2 da YouTube i browser ikke understøtter 5.1 i browser og du skal lade programmet styre lyden. Ellers vil alt stereo kun komme ud i stereo selv om du har sat den til 5.1 i indstillingerne

Redigeret af T-Duck - 29-September-2019 kl. 14:01
Til top
Vafle Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Marts-2018
Sted: Varde
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vafle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2019 kl. 14:00
Det er en ASUS G74S, bærbar. 
Kom til at tænke på Nvidia driver også blander sig i lyd i dag, så det roder jeg lige lidt med.

Den har ikke ARC, men når jeg sætter fra tv til HDMI in, burde så ikke give lyd?
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2019 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af Vafle Vafle skrev:

Det er en ASUS G74S, bærbar. 
Kom til at tænke på Nvidia driver også blander sig i lyd i dag, så det roder jeg lige lidt med.

Den har ikke ARC, men når jeg sætter fra tv til HDMI in, burde så ikke give lyd?
Nej for det er arc der giver lyd fra tv, og der skal både porten i tv og receiver understøtter det. Og som jeg lige skrev så skal du lade programmet selv styre lyden for når det kun er stereo kommer lyden kun ud i stereo ved din indstilling ved 5.1 på PC
Til top
Vafle Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Marts-2018
Sted: Varde
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vafle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2019 kl. 15:25
Nå har lige byttet forstærkeren ud med en Onkyo TX-SR608.

Så er der ARC.

Der kommer nu lyd fra TV også.

Hvis jeg sætter den til 5.1 surround på pc, så virker surround i test.

Men så snart jeg sætter film på og afspiller med f.eks. VLC, så virker det ikke. 
Og jeg får ikke mulighed for at ændre opsætning på forstærker, da pc overtager styring.


Til top
Vafle Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Marts-2018
Sted: Varde
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vafle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2019 kl. 15:31
Hmm, måske fordi filmen fra pc kun havde et stereo spor:) 

Har lige prøvet en anden med DTS 5.1 - umiddelbart virker det.

Men hvorfor ... Er der lydtests på youtube, hvis browseren ikke tillader surround:)?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2019 kl. 15:44
 Haves der ikke en You Tube App på Tvet.??
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Vafle Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Marts-2018
Sted: Varde
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vafle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2019 kl. 16:41
Jo, og der giver samme resultat som fra pc :(

Ingen lyd fra surroundhøjt.

Har været inden i lydinst på tv og prøvet div men ingen succes.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2019 kl. 17:19
Så er det kun Stereo lyd på, er der SR lyd fra f.eks Netflix eller fra en TV kanal som bruger det, eller fra en DVD/BD.
 Hvordan overføres lyden fra TV til Reciver.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2019 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af Vafle Vafle skrev:

Hmm, måske fordi filmen fra pc kun havde et stereo spor:) 

Har lige prøvet en anden med DTS 5.1 - umiddelbart virker det.

Men hvorfor ... Er der lydtests på youtube, hvis browseren ikke tillader surround:)?
det er fordi at Chromecast og den slags understøtter 5.1 på YouTube
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu