|
Manglende signalstyrke på enkelte kanaler Stofa |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Svend424 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 24-August-2009 Status: Offline Point: 22 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-Februar-2012 kl. 22:54 |
Hejsa
Mine svigerforældres TV er tilsluttet kabelnettet (Stofa) i Horsens. For nyligt skiftede de fladskærm, og gik herved fra at anvende det analoge signal til det digitale. Efter fladskærmen blev skiftet "mangler" de fire kanaler bl.a. TV2 Charlie. Talrige søgninger giver samme resultat; Samtlige kanaler minus de famøse fire mangler. TV2 Charlie kommer kraftigt pixeleret periodisk frem. Og med en signalstryrke på 2. De øvrige kanaler - altså udover de famøse fire - ligger på 98% i styrke. Hvor kan fejlen ligge?
|
|
![]() |
|
filthat ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 345 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kunne lyde som om at de fire manglende kanaler ligger i samme QAM (dvs på samme frekvens) og at der er noget indstråling der generer lige akkurat den frekvens.
Start med at sikre at kabler/stik er dobbelt-skærnede og HF-tætte. Evt fordelinger af signal kan også give problemer. |
|
![]() |
|
Svend424 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 24-August-2009 Status: Offline Point: 22 |
Tak for svaret. Jeg fik samme tanke mht. signalfordelingen. Ved murgennemføringen sidder der en mere end 10 år gammel Triax splitter, til henholdsvis 2 TV og 1 radio udgang. Har du et forslag til hvad jeg skal prøve at udskifte den til?
|
|
![]() |
|
filthat ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 345 |
Prøv at starte med bare at pille den af og så tilslutte TV'et direkte og se om det hjælper.
Desværre så er langt de fleste almindelige tv splittere ikke hf-tætte så hvis du vil være helt sikker skal der bruges en fordeler med F-stik istedet for de almindelige tv stik. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |