recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Manglende undertekster på DR1 TV-avisen m/ 221T1SB
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketManglende undertekster på DR1 TV-avisen m/ 221T1SB

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sushiboy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-Juni-2010
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Manglende undertekster på DR1 TV-avisen m/ 221T1SB
    Sendt: 16-Juni-2010 kl. 22:15

Hej med jer.

Jeg har en Philips 221T1SB tilsluttet en aktiv antenne, et tv som jeg købte i november 2009. Anyway, indtil for nogle måneder kunne vi godt se de digitale undertekster i DR1s TV-avisen, men det er ikke længere tilfældet. Jeg har ellers sat "Underteksttype" til "Hørehæmmet" og "1st undertekster" og "2nd undertekster" til Dansk, men intet dukker op.

Efter at have taget kontakt til Philips kundeservice har de foreslået mig at gendanne fabriksindstillingerne, hvilket jeg også har gjort, men det har ikke ændret på situationen. Hvad kan grunden mon skyldes? Skulle det have noget med følgende at gøre:

Der findes ikke nogen firmware updates til det tv svjv.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2010 kl. 23:39
Undertekster på DR1 er fastbrændte, så det hjælper ikke at skifte mellem undertekst og undertekst for HH.
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2010 kl. 01:06
Velkommen til Recordere Forum, sushiboy!

Er du ude efter den tekstning for hørehæmmede, der kan ses ved at gå ind på tekst-tv side 399?

Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
stigc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Point: 447
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2010 kl. 07:41
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Undertekster på DR1 er fastbrændte, så det hjælper ikke at skifte mellem undertekst og undertekst for HH.
Er der ikke noget med at DR fornylig har ændret deres undertekst system ?
Stig

Blot min ringe mening !
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2010 kl. 10:15
DR skriver følgende om Undertekster og tekstning for hørehæmmede
Hvis du modtager DR kanaler med antenne

DR 1 og DR 2:
Der sendes med indebrændte tekster indtil 2012, hvor DR1 og DR2 skifter til MPEG4-komprimering. Tekstning for hørehæmmede finder du på tekst-tv side 399.

DR Ramasjang, DR HD og DR K:
På din digitale modtager - eller dit tv, hvis det har indbygget digital tuner - kan du til- eller fravælge såvel undertekster som tekster for hørehæmmede. Det sker typisk i menuen "Undertekster" under "Indstillinger", men den præcise fremgangsmåde afhænger af din modtagerboks eller tv. Læs mere her.

DR Update:
Der sendes med indebrændte undertekster ved fremmedsprogede interviews o.l.

Hvis du modtager DR kanaler via kabel, bredbånd eller satellit

Der sendes med indebrændte tekster og mulighed for tekstning for hørehæmmede via tekst-tv.

Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2010 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af stigc stigc skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Er der ikke noget med at DR fornylig har ændret deres undertekst system ?
Joh, til det værre synes jeg. Men Vilhelm har lavet en fin oversigt over hvordan de er i dag.
Til top
sushiboy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-Juni-2010
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2010 kl. 10:37
Hej med jer.

Beklager at jeg har været lidt fraværende, fik nemlig ny cpu til computeren i går, som skulle sættes i. Og fik samtidig lejlighed til at få orden på kablerne i kabinettet, så airflow'et er forhåbentlig forbedret - om ikke andet er det nu lettere at få fat på harddiskene, osv. :-)

Anyway, jeg havde godt nok hørt om "tekst-tv 399"-underteksterne, men for nogle måneder siden kunne jeg nemlig bare aktivere undertekster ved at sætte det op i tv-opsætningen. Men den aktiverer måske i virkeligheden "tekst-tv 399"-underteksterne? Herhjemme (omtalte tv står andetsted) bruger jeg en Denver DMB 105HD-tv-tuner, og der kan man nemlig få underteksterne frem ved at aktivere det i tv-tuner-opsætningen.

Men uagtet siger jeg tak for jeres hjælp; så må jeg prøve tekst-tv side 399. :-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu