|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Brown Ghost ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 214 |
![]() Sendt: 13-Oktober-2008 kl. 20:40 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jeg er lige ved at være klar til at købe stumper. Dog mangler jeg TV tuner + Vista 32 eller 64 bit ?? Har brug for lidt hjælp med det.. Nogle der kan anbefale noget? PS, hvad siger man til det system jeg har samlet her?? Ser det ikke fornuftig ud? eller? Redigeret af Brown Ghost - 13-Oktober-2008 kl. 20:40 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
tosa ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 887 |
![]() |
Mht. styresystem: Hvis du bruger 4 GB RAM eller mindre, vil jeg anbefale 32-bit versionen. Pt. ser jeg muligheden for at have mere end 4 GB samlet RAM som den eneste fordel ved 64-bit versionen. |
![]() |
saaroe ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 59 |
![]() |
Medmindre du absolut skal afvikle Windows baseret software, så ser jeg ingen grund til at køre Windows, hverken desktop, server eller mediecenter...
![]() |
![]() |
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10596 |
![]() |
Du mangler lige at skrive hvor du får dit TV signal fra. Ellers kan vi ikke råde dig med hensyn til TV kort. Flemming |
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
![]() |
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Sikke noget sludder Der står Medie center som ønske Det vil sige Win platform Linux er: no go (medmindre der investeres i en færdig platform, som f.eks. Popcorn Hour) |
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
![]() |
Brown Ghost ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 214 |
![]() |
okay takker for input, tager 32 bit vista, Win media center = så behøver jeg windows hehe
TV Signalet kommer fra antenne forening, analog, du ved gammeldags tv. lidt mere info om systemet.
Info: System til min stue, skal kun bruges som media center Vista Ultimate 32bit media center: plugin: http://www.mymovies.dk/ eller http://www.team-mediaportal.com/ Har hørt det er hvad man skal bruge for det køre max godt. ser meget DVD, rippet orginal dvd'er Ser meget tv eps HD 720p og 1080p. xvid, matroska osv.. Elsker DTS, 5.1 lyd osv.. audio og video, skal køre gemme hdmi til min forstærker, som så sender videre til TV. hdmi onboard, grafik og lyd. Redigeret af Brown Ghost - 14-Oktober-2008 kl. 00:13 |
![]() |
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Gammeldag analogt signal er bedst tjent med et Hauppauge PVR500 og Windows Media Center. MyMovies kan ikke køre på MediaPortal DTS 5.1 lyd må du nok undvære sålænge det er analogt TV Du skal nok også investere i en MS Fjernbetjening til MediaCenter For ca. 120 kr. mere får du en 1 tb haddisk istedet for 640 gb (det vil du senere blive glad for |
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
![]() |
![]() |
Mediapotal er det et helt selvstændig program uden om win Media center?
vad er bedst: MyMovies eller MediaPortal?? Eller nogle der er endnu bedre? Jeg har en Logitech Harmonie One Remote weeee :) + der er remote med i det kabinet jeg har valgt + IR modtager Case: Antec Fusion Remote Black 1 TB, disk, nåå ja, nu hvor jeg skal optage fra tv, kunne det godt betale sig. Ellers ligger alt jo på en server :) Så der det hele sådan her ud nu..
Kan jeg gøre noget bedre, eller vil i sige det her er kanon.. ? Redigeret af Brown Ghost - 14-Oktober-2008 kl. 13:48 |
![]() |
![]() |
Ser ud til at den er udgået, så denne er et godt alternativ, og så får du også en MCE fjernbetjening/reciever med. Har godt nok set at du har valgt en Harmony, men så vidt jeg ved er der ingen reciever med. Tuneren har desuden DVB-T hvis det bliver/er relevant for dig Jeg har ikke selv prøvet en 1300 tuner, men Hauppauge plejer at være af god kvalitet |
![]() |
![]() |
1. Den du finder der: den kan ikke både optage + se tv på kan man?
WinTV-HVR-2250 er den ikke meget bedre??. 2 tuners både analog + digital = fremtids sikret for mig. men ville gerne også have det: DVB-T Som du måske kan mærke lidt på mig, vil jeg have det bedste, så mit system er MAX godt, og er fremtids sikret.. :) 2. De ram jeg vil have købt 4 Gigabyte af, ved de ikke hvornår de kan levere :( kender du noget til ram? Kan du anbefale nogle af dem her? er lidt u sikker på hvilke det skal være ;( Redigeret af Brown Ghost - 14-Oktober-2008 kl. 14:27 |
![]() |
Benu ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
![]() |
Du skal lige huske på at Vista 32 bit kun kan håndtere 4GB ram og der er incl hvad der måtte sidde på grafikkort etc.
|
Den Ben
|
![]() |
![]() |
Det er: Dual digital TV receivers for ATSC or clear QAM. Dvs ikke DVB-T og ikke DVB-S Så vil denne nok være bedre |
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |