recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mangler 4 kanaler til fire dtv/c ??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMangler 4 kanaler til fire dtv/c ??

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bent MN Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-December-2006
Status: Offline
Point: 39
Direkte link til dette indlæg Emne: Mangler 4 kanaler til fire dtv/c ??
    Sendt: 02-Juli-2009 kl. 06:44

Hej

Er der nogen der ligesom mig mangler kanaler her på stofas digi net her i Århus (Skandinavia - Viasat History - Nature crime - TV - Århus ??), til mit Fire DTV/C kort.

Jeg har har en supportticket liggende ved Digital Evrywhere, de vil gerne havde en digital frekvens på de manglende kanaler, men hvis du snakker med stofa siger de at der ikke er egentlig frekvensliste men at de er pakket i et eller andet QAM.

Er der nogen der har det samme problem EVT. løsning?????.

Jeg kører med Win 7 rc 7100  x64, kører rigtig godt.

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2009 kl. 10:35

Det faktuelle i den historie er at du er nød til at vide hvilken frekvens (eller mux) de pågældende kanaler ligger på!

Den kan evt. mangle i opsætningen...

Det burde stofa århus kunne oplyse dig om, det er dem, der udsender signalerne...

Ellers må du igang med at gætte dig til det, undersøge hvor der er "huller" i frekvensfortegnelsen og forsøge der..

Kanalerne ligger normalt på de frekvenser, UHF båndet anvender... 

Programmet DVBviewer har et scanner og editor utillity værktøj, som kan analysere de enkelte frekvenser og også lave blind scan...(scanne et område af frekvenser)

Redigeret af avh - 02-Juli-2009 kl. 11:01
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2009 kl. 14:12
Skift til 32bit og Brug 5.1n driveren
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Bent MN Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2009 kl. 15:42

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Skift til 32bit og Brug 5.1n driveren

Hej Patriarken

Jeg kører faktisk 5.1, da jeg har brugt denne nedenstående metode til at få DR2( 64bit)

Hvis Jeg kører win 7 driver (1.0), så mangler jeg 4 kanaler på min stofa her i Århus. Jeg har så kopieret x64 MCe-driver fra 5.1 over i 64xMCE driver win7 1.0. derefter har jeg kørt fire installation igen(efter afinstallation) med min "hjemmelavet" win 7 1.0 / 5.1 driver.  Så på den måde har jeg fået en estra kanal (DR 2) på min stofa her i Århus.

5.1 kan hentes   her http://www.patriarken.dk/080919-FireDTV-BETA-Setup-5-1.rar

Redigeret af Bent MN - 02-Juli-2009 kl. 15:42
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2009 kl. 16:16
Jeg hoster driveren, og det gør jeg fordi at den virker på 32bit. Et media center er et media center -  der er ikke grund til 64bit....Hvis du vil have svaret på hvorfor, bør du granske dine nuværende problemer.

Jeg forstår ikke hvorfor folk vil påføre sig selv denne slags problemer. Har man et Medie Center så skal det virke 100% af tiden. Argumentet for 64 bit er at du kan have mere Ram i maskinen....Men har du en medie center maskine har du ikke brug for dette, med mindre du køre det mest syge setup. Hvis dette er tilfældet, så stiller du ikke den slags spørgsmål - og hvis du gør foregår dette i et restricted Microsoft forum hvor der sider udviklere og hvor du har betalt en premium..

Har du brug for 64bit redigerer du enten video eller spiller quake, crysis osv....Men det har ikke noget med Media Center at gøre...

64bit giver INTET ift MCE, udover driver og software problemer...

Redigeret af Patriarken - 02-Juli-2009 kl. 16:26
Mit Setup
Til top
Bent MN Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2009 kl. 17:09

[QUOTE=Patriarken] Jeg hoster driveren, og det gør jeg fordi at den virker på 32bit. Et media center er et media center -  der er ikke grund til 64bit....Hvis du vil have svaret på hvorfor, bør du granske dine nuværende problemer.

Jeg forstår ikke hvorfor folk vil påføre sig selv denne slags problemer. Har man et Medie Center så skal det virke 100% af tiden. Argumentet for 64 bit er at du kan have mere Ram i maskinen....Men har du en medie center maskine har du ikke brug for dette, med mindre du køre det mest syge setup. Hvis dette er tilfældet, så stiller du ikke den slags spørgsmål - og hvis du gør foregår dette i et restricted Microsoft forum hvor der sider udviklere og hvor du har betalt en premium..

Har du brug for 64bit redigerer du enten video eller spiller quake, crysis osv....Men det har ikke noget med Media Center at gøre...

[/QUOTE

Goddav do

Der fik jeg da vist ørerene i maskinen.

Jeg tror ikke at mine problemer har noget med 32 eller 64 bit at gøre.

Jeg har provet 5.3n i Mediecenter 2008 32 bit XP og havde de samme problemer, dem kunne jeg løse ved at bruge 4.5n 32bit driver.

Med mindre at du ved at 5.1n driver løser mit problem, kan jeg ikke se hvorfor jeg ikke kan køre 64 bit.

Udover de manglende kanaler kan jeg kun sige at min Win7 7100 rc, fungerer fantastisk godt.

Men okay vi kan ikke alle være lige kloge

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2009 kl. 17:43
Oprindeligt skrevet af Bent MN Bent MN skrev:

[QUOTE=Patriarken] Jeg hoster driveren, og det gør jeg fordi at den virker på 32bit. Et media center er et media center -  der er ikke grund til 64bit....Hvis du vil have svaret på hvorfor, bør du granske dine nuværende problemer.

[/QUOTE

Goddav do

Der fik jeg da vist ørerene i maskinen.

Jeg tror ikke at mine problemer har noget med 32 eller 64 bit at gøre.

Jeg har provet 5.3n i Mediecenter 2008 32 bit XP og havde de samme problemer, dem kunne jeg løse ved at bruge 4.5n 32bit driver.

Med mindre at du ved at 5.1n driver løser mit problem, kan jeg ikke se hvorfor jeg ikke kan køre 64 bit.

Udover de manglende kanaler kan jeg kun sige at min Win7 7100 rc, fungerer fantastisk godt.

Men okay vi kan ikke alle være lige kloge

Jeg kører på Stofa med Windows 7:

Med 3 extendere + tre eller fire FireFloppy DTV tunere....Alt efter om jeg er i gang med at teste noget.

5.1n virker perfekt. Flere Stofa Brugere har bekræftet dette, men til mit kendskab kun på 32bit.

Jeg vil ikke afvise at det kan køre på 64bit....Men det er som sagt problemer man ikke har brug for...

PS, min attitude kunne tyde på at jeg spiller eller er klog.....Men selv de klogeste eller dem der spiller de klogeste har behov for at lave nogle antagelser....

Redigeret af Patriarken - 02-Juli-2009 kl. 18:45
Mit Setup
Til top
Bent MN Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2009 kl. 19:17

Ja ja

Ved du om det er Stofa bruger fra Århus.

Tak!

Redigeret af Bent MN - 02-Juli-2009 kl. 19:20
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2009 kl. 19:19
Oprindeligt skrevet af Bent MN Bent MN skrev:

Ja ja

Ved du om det er Stofa bruger fra Århus

Tak!

Jeg fører ikke protokol....

Ja...Kabel Stofa/ Aalborg-Nørresundby Antenneforening....

Redigeret af Patriarken - 02-Juli-2009 kl. 19:20
Mit Setup
Til top
Bent MN Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2009 kl. 19:47

Hvis du mener at de manglende kanaler i Århus

Skandinavia - Viasat History - Nature crime - TV - Århus

Skulle være med, så vil jeg da prøve 5.1n 32 bit

Til top