|
mangler bas/subwoofer |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
osbech ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 889 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-April-2015 kl. 08:34 |
Jeg har en midlertidig receiver, Marantz sr5003, mener jeg den hedder.
Den er sat til min effektforstærker via pre-out, og min velodyne spl 1200 ultra ligeledes. Jeg mangler dog kraftigt subben, den er skruet op op noget der ligner 25-30vol. Og det burde være nok til at rive huset midt over. Crossover er sat til 80hz og front står som "small" Jeg har tjekket kabler, og indstillinger på subben/receiver og alt ser ud til at være som det skal. Men uden held.. i min gamle lejlighed stod den på vol10/12 og der var hele stuen ved at falde sammen... Nu er stuen så noget større, ca 2,5gang (20kvm kontra 50kvm. Men jeg tænker at det burde lyde af mere. Nogen bud/erfaringer på hvad jeg kan kigge efter? Der er liv i subben, og den buldre også ved opsætning/justering.. |
|
![]() |
|
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Prøv at flytte lidt rundt på den, for at finde ud af om den står et uheldigt sted, hvor dens output dræbes af rum akustik
Redigeret af dr gonzo - 10-April-2015 kl. 08:42 |
|
![]() |
|
osbech ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 889 |
Det er selvfølgelig en mulighed, men hvis rummet kan fjerne så meget bas, så har jeg fundet en "sort hul" i vores hus... :)
Redigeret af osbech - 10-April-2015 kl. 08:45 |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Har du lavet en kalibrering efter tilslutning? Sub kan stå til -xx db i receiveren. Det kan også ses/ændres i opsætningsmenuen på receiveren hvad den er indstillet til.
Mvh BS |
|
![]() |
|
Ja, har jeg prøvet, har også prøvet at slå det fra. Der var ikke rigtig nogen forskel synes jeg. Subben står på 0,0db, så der burde heller ikke være noget. |
|
![]() |
|
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Underligt at du har lidt lyd og SR/subben står på 0,0dB. Prøv at juster op på subwooferen og kalibrere SR igen. Min Velodyne 120 SPL ultra står på 42, det afhænger jo også af styrken på det signal der kommer ind.
|
|
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
Det er selvfølgelig en mulighed, men hvis rummet kan fjerne så meget bas, så har jeg fundet en "sort hul" i vores hus... :)[/]
Sidder man et sted hvor rummet skaber problemer, vil det netop være et sort hul. Vi snakker ikke lidt mindre bas ved et givent frekvensområde, men decideret ingen bas... Hvordan lyder det når du går rundt forskellige steder i stuen mens den spiller? |
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
Wow formateringen gik amok... Håber det er til at tyde :)
|
|
![]() |
|
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
Det tænkte jeg også. Jeg har også haft en Marantz og med den skulle der skrues godt op på subbens volumenknap. |
|
![]() |
|
nå men panikken har lagt sig... Før var den på niveau 10, og den var der bulder og brag.. nu er den på niveau 30-32 og lyden er den samme igen :)
tænker at det er størrelsen af stuen og placeringen som gjorde forskellen. Redigeret af osbech - 14-April-2015 kl. 11:01 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |